Ik zit het hele jaar door onder de muggenbulten. Zelfs nu in de winter zitten mijn hele voeten en enkels onder en mijn dochtertje haar hele nekje. Krijg gewoon littekens van het krabben en het jeukt zo verschrikkelijk dat ik er gewoon niet vanaf kán blijven. Die beesten overwinteren bij ons in huis, alleen papa heeft nergens last van, lucky basterd. Nou is mijn vraag, heeft iemand de gouden tip? Ik heb al in bijna iedere kamer van het huis zo'n stekkertje in het stopcontact. Lavendelolie en citronella helpen allebei niet. Bestaat er niet iets dat je kan drinken waarvan je bloed viezer gaat smaken ofzo? Want ik kan mijn huis wel mugvrij maken maar in de zomer ben je natuurlijk ook vaak buiten en dan is het nog erger.
Heel bekend probleem. Gelukkig heb ik geen ovewinterende muggen in mn huis. Tips die ik wel eens heb gekregen zijn oa VEEEEL sambal eten (min theelepel per dag) maar ik heb ook wel eens een homeopathisch middeltje gehad. Meende wel dat dit aardig hielp. Misschien een keer bij de natuurwinkel vragen? Of bij een homeopaat langs gaan? En een klamboe boven je bed? Is dat een optie?
Die heb ik gehad, maar toen zaten ze IN de klamboe en dan is nog steeds het probleem niet opgelost voor de rest van de dag.
Klinkt als een serieus probleem! Missch een keer een mailtje naar een ongediertebestrijder in je buurt. Volgens mij is er wel wat aan te doen.
Het maakt niet uit waar ik woon. Ben de laatste 3 jaar al 3 keer verhuist en ik heb het overal, mijn hele leven al.
Ik woon ook in buurt van water en muggen lusten me rauw... maar niet het hele jaar door! Bij ons nu geen last van muggen. Op mijn werk wel, door vochtige ruimten onder de vloer, daar komt ongediertebestrijding voor!
ik woonde hiervoor 2 hoog in een nieuwbouw appartementencomplex dus lijkt me sterk dat daar vocht onder de vloer zat. Woon nu wel bij t bos maar dan nog, waarom moeten die beesten altijd mij en nu ook nog mijn dochter hebben!
Vervelend! Herkenbaar ook bij ons kwam het uit de kruipruimte na 1 x de ongediertebestrijding laten komen was het over!
Deze week op mn werk ook weer 'aangevallen' door wat muggen. Onder het gebouw zit een enorm vochtige ruimte waar ze vandaan komen. Sinds de ongediertebestrijding ermee bezig is gaat het stukken beter. Bij mij thuis spuit ik tegenwoordig (als het muggentijd is) met alle ramen en deuren dicht, doek voor mn mond van die muggen en vliegenspray van Bayer. De ruimtes waar gespoten is een poosje vermijden. Het is stukken minder! Er zitten horren voor de ramen, voor muggen van buitenaf. Er hangt een plafondventilator aan het plafond, als deze aanstaat word ik ook minder gestoken.