Onze jongste dochter is 2,5. Vorige maand op vakantie sliep ze met haar grote zus in een tweepersoonsbed (thuis nog steeds in ledikant). De 2e nacht ging ik even kijken en ik vond haar slapend op de grond; beentjes opgetrokken, kont in de lucht... Ik vroeg nadien of ze uit bed was gevallen (wat ik toch gehoord zou hebben de kamer ernaast) en ze ontkende. Afgelopen weekend lagen beide dochters tussen ons in. Ik word wakker, oudste ligt nog rustig te slapen. Hoor ik plots naast me de ademhaling van de jongste: ligt languit op de grond te slapen . En deze week logeert ze bij m'n moeder. Ik bel om te vragen hoe de eerste nacht verlopen was en je kan het al raden: m'n moeder vond haar slapend op de grond... Iemand die dit herkent? Vind het gewoon erg bizar. Ondertussen sliep ze vorige week in haar peuterbed, maar na de eerste nacht wilde ze opnieuw in haar ledikantje..
Misschien toch bang om uit bed te vallen? Anders zou je misschien het matras eerst een tijdje op de grond kunnen leggen en als dat gewend is op het bed.
Het zou ook door de warmte kunnen komen. Onze zoon sliep altijd gewoon in bed maar ligt de afgelopen weken regelmatig op de grond te slapen