Navelpiercing

Discussion in 'Zwangerschap' started by Maagd, Jun 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoihoi,

Ik weet dat er nog een topic is over navelpiercings, ik wilde erop reageren maar die is gesloten, dus dan maar even zo.

Ik heb een navelpiercing en die begint een beetje strak te zitten. Het kan nog wel maar ik wil voorkomen dat ik een keer blijf haken en de boel dan uitscheurt ofzo, dus ik heb een zwangerschapspiercing erin gedaan. Alleen dat ding is best groot (lang en het plastic staafje is dikker lijkt het) waardoor die in de weg zit.
    Nu las ik in die andere topic dat meiden een litteken overhielden van de zwangerschapspiercing. Waarom is dat? Ook uitgescheurd doordat de piercing niet goed past?

De winkel zei dat de zwangerschapspiercing ook korter gemaakt kan worden, maar als ik dat doe ben ik bang dat de piercing, net als mn normale, tekort wordt en ik dus met hetzelfde probleem is van het strak zitten.

2. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Hier bij mijn eerste zwangerschap ook 2 weken met een zwangerschapspiercing gelopen, ding deed zeer!! Ging overal achter zitten en boog de verkeerde kant op. Tot bijna ontstoken toe.

Toen de laatste 4 weken niets meer ingehad en na de bevalling kon m'n gewone nog in :D

Nu met tweede zwangerschap de gewone nog gewoon in ;) het kan nog, boel is beetje uitgerekt haha :D

3. TallieJ

TallieJ Actief lid

May 6, 2014
    236
    0
    0
    Ik werk op een kinderdagverblijf
    Hoofddorp
    Ik heb er ook een zwangerschaps piercing in zitten. Die was erg lang toen ik hem thuis kreeg en dus zelf ingekort dmv knippen. Als je hem eerst een beetje afknipt kan je kijken of ie goed zit. Mijn piercing is sowieso langer dan een normale piercing omdat je buik natuurlijk nog groeit. Wat voor zwangerschaps piercing heb je? Gewoon eentje met balletjes of een hele speciale? Ik heb er een met een ooievaar en die kan mooi onder je broek zodat ie niet in de weg zit.

4. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Ik had een navelpiercing voor mijn zwangerschap en nu een litteken. Ik denk dat ik 'm na de bevalling wel weer eens een keer laat doorprikken (als mijn buik weer strak is, :p )

Ik heb wel het idee dat de huid met litteken meer onder spanning staat. Littekenweefsel is veel minder rekbaar. Aan de binnenkant van je piercing zit ook littekenweefsel, immers... Misschien komt het daar door?

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb een gewone. Recht doorzichtig plastic staafje met 2 balletjes. De onderste valt mooi in mn navel (nog wel tot mn navel gaat ploppen) en de bovenste ligt op mn buik. Maar deze balletjes zijn stuk groter dan mn normale piercing. Voel m steeds zitten en als ik naar de wc ga ben bang dat ik blijf haken. Bij mn normale dacht ik daar nooit aan.

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    De mijne is nog niet dicht dus ook geen littekenweefsel. Maar mn navel wordt kleiner dus mn huid staat strakker en als piercing niet lang genoeg is komt er spanning op met kans op uitscheuren.

7. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Wat ik bedoel is dat de binnenkant van je navelpiercing (zeg maar, het tunneltje waar het metaal tegen aan zit) ook littekenweefsel is.

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja klopt, voelt bij mij ook strakker en harder. (maar ik heb hem dan ook uit gedaan bij 14 weken)

9. leutjj

leutjj Niet meer actief

Ik heb mijn piercing er eest ingehouden en toen me buik te groot werd uitgedaan bij 22 week ongeveer (weet het niet zeker meer). Heb er de rest van de zwanger schap geen piercing in gehad. Na mij bevalling kon ik gewoon mijn piercing er weer in doen (heb hem al wel 10 jaar)

10. Charlie11

Charlie11 Actief lid

Aug 10, 2012
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb m er ook uitgehaald, het staat erg strak. Een zwangerschapspiercing doet pijn bij mij dus die heb ik er ook maar uitgehaald. Daarnaast kwam mn navel vrij vlot voor een deel naar buiten, en dat voelde ook niet fijn met de piercing, dus ik heb maar niets nu. 1 keer per week steek ik mn piercing er doorheen om te kijken of het gaatje nog open is en dat gaat prima voor nu.
    Maar ik ben ook benieuwd hoe het er uiteindelijke uit gaat zien!

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Piercer hier raadde aan hem er gewoon uit te halen. Zwangerschapspiercings kunnen nogal wat problemen geven

12. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Zoals wat dan?
    Heb inmiddels ervaren dat het niet zo comfortabel zit als een gewone piercing. Maar wat kan er nog meer gebeuren?

13. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

Jan 16, 2014
    4,685
    0
    36
    Hier een zwangerschapspiercing in. Een doorzichtige met gekleurde balletjes. Heb hem iets ingekort toen ik hem in deed. Hij is inderdaad nog steeds vrij lang, maar ik dacht dan groeit ie maar mee. Het is maar tijdelijk uiteindelijk doe ik mijn eigen er weer in. Ik heb er geen last van nu en niemand heeft ook gezegd dat ik hem eruit moest halen.

14. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

Apr 17, 2014
    1,041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had er ooit eentje gekocht die een stuk te groot was, dus nooit gedragen. Maar met de zwangerschap was die juist helemaal prima. Het is dus een gewone metalen gebogen piercing, maar dan iets langer dan de andere piercings die ik heb. Ikwist toen niet eens dat er zwangerschapspiercings waren.

15. Tipseltje

Tipseltje Lid

Mar 9, 2014
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn navelpiercing er al maanden uit. Gewoon omdat ik er klaar mee was. Maar als ik zou willen zou ik hem er zo weer In kunnen doen. Hij is nog niet dicht. Dus ik denk dat je hem er makkelijk nu even uit kan halen.

16. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Heb mn zwangerschapspiercing er gister toch maar uitgehaald. Ik heb er gister 2 keer achter vast gezeten en ben bang dat dat een keer goed mis gaat en dat het gaatje uitscheurt. Heb mn oude maar weer in gedaan. Misschien dat ik de zwangerschapspiercing inkort en dan hoop dat hij lang genoeg blijft.

17. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik heb mijn piercing met 32 weken verwijderd, omdat hij achter mijn broek bleef hangen. Een aantal keer per week prikte ik hem door. Twee weken na mijn bevalling heb ik mijn piercing weer ingedaan.

18. TallieJ

TallieJ Actief lid

May 6, 2014
    236
    0
    0
    Ik werk op een kinderdagverblijf
    Hoofddorp
    Kan je die andere kleine balletjes niet op die nieuwe zwangerschaps piercing zetten?

19. Ellin

Ellin Actief lid

Aug 3, 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Dat was voor mij idd een goede oplossing, wilde m hier al neerzetten. Aan de onderkant het balletje vd zwangerschapspiercing houden zitten en bovenkant een kleiner zilverballetje er op gedraaid van mn normale piercing. Zelfs nu ik geen navel meer heb gaat dat goed :D

Inkorten kan voorkomen dat je het idee hebt overal achter te blijven haken, zorg dat hij passend is met een klein beetje extra speling. En mocht tie na een paar weken voor je gevoel te strak zitten, kan je er voor kiezen om een nieuwe op maat te knippen, heb ik vorige zwangerschap gedaan. Deze zwangerschap hele tijd dezelfde in kunnen houden.

20. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Nee alleen het balletje waar je m mee dichtdraait kan los maar het staafje van de zwangerschapspiercing is dikker dus dat past sowieso niet.

Share This Page