Muis in de slaapkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammavantwee, 2 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Wie o wie heeft de tip?

    We hoorde net wat ritselen achter ons bed. Bed aan de kant, zien we een muis weg rennen :eek: :eek: :eek:

    Hoe kunnen we deze het snelst vangen.. we hebben het geprobeerd maar is natuurlijk niet gelukt.. ik hoor hem nu heel de tijd lopen, erg vervelend en ik vind het een erg vies idee..

    Ik lees online dat er dan etensresten of iets in je kamer ligt.. die kans is sowieso klein, en vandaag helemaal want heb vanmorgen nog alles goed gezogen en schoongemaakt..
     
  2. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Bah, muizen zijn zo smerig :(

    Ga morgen langs de dierenspeciaalzaak en vraag wat ze hebben op het gebied van muizenbestrijding.

    Vroeger verkochten ze gif, dat mag niet meer, maar ze zullen echt nog wel meer hebben.

    En dicht de kieren af, anders komen er zo weer nieuwe binnen. Voor die gaten in je buitenmuren kun je bijenbekjes aanbrengen, die houden meer ongedierte buiten dan alleen muizen. Natuurlijk is het dan wel handig als je eventuele buren die dingen ook plaatsen.
     
    GossipGirlxoxo en Mammavantwee vinden dit leuk.
  3. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor de tips!

    We gaan er zeker morgen naar kijken, vraag me alleen ook af wat handig is in combinatie met kleine kinderen..
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Heb je hem al gevangen? Dat zou mijn missie voor de nacht zijn, anders zou ik geen ook dicht doen. Doe ik na het lezen van jou verhaal op afstand al niet meer.
     
  5. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.021
    113
    Heb je een kat? Dat is volgens mij de beste oplossing. Nu snap ik wel dat je een kat niet zomaar op de slaapkamer laat, maar toch.
     
    Mammavantwee en Sado vinden dit leuk.
  6. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Muizenvallen zetten, dat werkte hier heel goed. Achter jullie bed hebben ze waarschijnlijk een looppad en op dat pad zet je dan een aantal vallen met stukje brood met pindakaas er op. Zet er bijvoorbeeld 3 achter elkaar zodat ze niet eroverheen kunnen springen. Het beste is om het af te schermen als een soort tunnel, dat ze ook niet om de vallen heen kunnen lopen.
     
    citroenrasp en Mammavantwee vinden dit leuk.
  7. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Nee, maar heb wel bijna de hele nacht wakker gelegen. Hoorde hem steeds lopen, maar zag hem dus niet.. en wilde ook niet de kids en m’n man steeds wakker maken!
     
  8. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Nee hebben we niet! Dacht die van de buurvrouw even te vragen, maar m’n man is allergisch, ook zo wat! Of hem neerzetten en daarna de kamer goed poetsen :o:
     
  9. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    dat is een goede indd!! Dacht sowieso vandaag vallen neer te zetten in de slaapkamer en dan de jongste maar niet naar boven te laten gaan alleen!
     
  10. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Let er dus vooral op waar je de vallen neerzet, dat moet heel strategisch zodat ze eigenlijk alleen in die val kunnen en nergens anders naartoe. Muizen zijn vooral savonds en snachts actief dus je zou ook kunnen wachten tot de kinderen op bed liggen. En waar 1 muis is zijn er meestal meerderen. Oh en je moet uiteindelijk achterhalen waar de muizen vandaan komen, ergens een gat in de vloer bijv. bij verwarmingsbuizen, die gaten en kieren moet je afsluiten met staalwol.

    Hoeven trouwens geen etensresten in jullie kamer te zijn. Vaak gaan ze ook op zoek naar nestmateriaal.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  11. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de tips!
    Gaan we is naar kijken!
     
    rocketscience vindt dit leuk.
  12. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.030
    17.046
    113
    Vrouw
    Oh bahhhh :$:$ ik zou geen oog dicht doen. Hopelijk kunnen jullie hem vangen en achterhalen waar hij naar binnen is gekomen.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  13. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Ohneeee wat een nachtmerrie!! Heb je nog lekker geslapen? :roflmao:
    Ik zal je even een pb sturen, je kan hem misschien even bellen voor advies.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  14. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Kans is aanwezig dat hij niet alleen op jullie kamer blijft. Dus een kat neerzetten terwijl je man allergisch is, lijkt mij niet de beste oplossing. Want dan zou je die kat ook je hele huis door koeten laten gaan.

    Wij hadden vorig jaar een muis. Het was er echt maar 1 en hij ‘woonde’ onder de keuken. Maar ik kwam hem ook weleens boven tegen. Dan schoot hij bv de trap af. Dus die beesten gaan gewoon je hele huis door op zoek naar eten.
    Ik heb van alles geprobeerd: gif, diervriendelijke vallen, dodelijke vallen, vallen die al een tunneltje in zich hadden, zodat hij niet om het valgedeelte heen kon, etc. Vallen zetten we voornamelijk bij zijn vaste plek, maar ook door de rest van het huis.
    Uiteindelijk hebben we hem gevangen, maar het was wel een hoop gedoe. Daarna ook nooit meer een muis gezien, dus gelukkig was hij echt alleen.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  15. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Of vreselijk.. heb het idee dat deze ook alleen is. 2 weken terug dachten we hem al te horen lopen en toen niks gezien en daarna ook niks meer gehoord..
    M’n man gaat zo wat halen. heb net heel onze kamer schoon gemaakt, bed van z’n plek, alle kasten leeg gehad en schoon gemaakt. Zie dat beest echt gewoon niet.. vind het maar een vies idee. Hoop dat we hem ook te pakken krijgen..
     
  16. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik vind dit gewoon spannender dan een horror of thriller film! Zit gewoon helemaal gespannen te lezen of het al gelukt is! Hoop dat jullie hem snel vangen.
     
    mamabri en Mammavantwee vinden dit leuk.
  17. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    https://www.renevanderwesten.nl/pest-stop-trip-trap-muizenval/

    Ik heb in zo muizenval, de muis gevangen. Misschien ff googlen voor goedkopere versies.
    Had er wel meerdere staan. het is even uitproberen hoe en wat.

    En dan heel ver van je huis weer uitzetten.

    Ik word panisch van dooie dieren of nog erger dat je zo diertje dood moet maken, als ie gevangen is in zo gemene muizenval maar nog leeft.

    Gif: ze gaan dan terug in hun holletje, terwijl ze doodgaan. En die stank ruik je nog wekenlang.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  18. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.646
    3.007
    113
    Vrouw
    Man vangt muizen het liefs met zo van die speciale lijm op karton, maar vind dat echt super zielig omdat ze dan vastplakken maar nog leven.
    Bij mijn ouders lukt het altijd met een stuk chocolade op een klassieke val.

    Ik had in Suriname 3 maanden muizen op m'n kamer door de vorige studenten die niet goed hun eten opruimen en toen gingen ze niet meer weg, ik moet zeggen, het went wel dat getrippel haha :roflmao: maar ik was toch blij met mijn muggennet zodat ze niet in m'n bed konden :p

    Hopelijk krijgen jullie ze snel gevangen!
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  19. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.621
    3.992
    113
    wij hebben in verschillende huizen last van muizen gehad. in een huis echt heel erg, toen korrels gedaaan, maar dan kunnen ze idd heel erg gaan liggen wegrotten in je huis. dat wil je niet. daarna altijd met de klassieke klem, dus het houtenplankje met een metalen werktuig, waarbij de muis in 1 klap zijn nek/rug breekt, pindakaas werkt overigens het beste als lokmiddel.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  20. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Bedankt voor alle tips!!

    Ik word er ook helemaal kriegel van, zeker toen ik hem vannacht steeds hoorde. Wij hebben een houten bed ombouw daar hoorde ik hem dus gewoon aan knagen..

    M’n man kent iemand die muizen Bestrijd, daar gaat hij vanmiddag wat ophalen. En anders toch maar een muizenval.. ben veel te bang dat die beesten in bed klimmen. Was m’n grootste angst vannacht dat dat bij 1 van de kids gebeurde :roflmao:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina