Muis in huis, laat zich niet vangen

Discussie in 'De lounge' gestart door Jackie87, 7 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Help!
    Vanaf vorige week dinsdag zien we 's avonds een muis in huis. Hij ziet eruit als een huismuis. Vanaf woensdag hebben we 4 diervriendelijk muizenvallen neergezet bij de plekken waar we hem zien/denken dat hij binnenkomt, maar hij trapt er niet in. Dus vanaf zaterdag zijn we ook gifblokjes in zo'n doosje gaan gebruiken. Ook hier wordt niet van gegeten. Iemand nog tips om de muis te vangen? Ik ben zo bang dat hij de keukenkastjes of slaapkamers ontdekt..:eek:

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Wat heb je in de val liggen? Wij hadden er pindakaas opgesmeerd zodat hij er echt aan moest likken en niet zo een stukje mee kon pakken. Werkte prima!

3. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ja pindakaas idd! Beste tip ever!

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    We hebben er inderdaad pindakaas in liggen.

5. MissBlue

MissBlue Niet meer actief

Weet je waar de muis zich verstopt? Alle kieren, gaten en de ruimtes rondom leidingen afdichten is heel belangrijk. Maar ook van buiten scheuren en voegen dichten.
    Een muis is binnen een maand of 3 geslachtsrijp en ze hebben meerdere nesten per jaar. Dus voordat je het weet heb je een plaag.
    Als het dus allemaal niet helpt wat je al hebt gedaan, zou ik voor de ouderwetse klemmen gaan. Tegen de plinten, vlakbij waar je denkt dat de muis zich verstopt.
    Hebben jullie katten of andere huisdieren? Zorg ervoor dat je alle voedsel goed opruimt en ook op het aanrecht of tafel geen kruimels achterlaat, voor zover dat lukt.
    Ik zou ook gif strooien, en blijf dat aanvullen totdat er niet meer van gegeten wordt. Als het goed is, is de muis dan binnen een dag of 4 dood. Nadeel is dan wel dat je niet weet waar de muis evt dood gaat, dus als je er dan niet bij kunt kan het wel stankoverlast geven.
    Een kat in huis laten is ook nog een optie ;)
    Succes!

Jackie87 vindt dit leuk.
  6. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.191
    1.052
    113
    Vrouw
    Wij hebben maanden lopen rommelen met muizen en diervriendelijke vallen. Op een gegeven moment waren t er 2 dus we wilden het wel goed aanpakken. We hebben uiteindelijk sesamzaadjes in de val gedaan, en de ene nacht de ene en de volgende nacht de volgende te pakken gekregen.

Vind gif zo zielig,heb eens een muis zien kreperen, blijkbaar van de buren die gif hadden liggen. Ik kon er niet bij, lag bij ons onder de vaatwasser. Dat gepiep en gekerm was zo zielig, stuiptrekken etc.
    Gif is dus bij ons echt pas de laatste oplossing.

fanona vindt dit leuk.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Een kat lenen een optie? Onze kat is al oud, maar vangt er regelmatig (buiten) nog eentje. In huis nog nooit gezien.

Kristel86 en citroenrasp vinden dit leuk.
  8. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ja ik gebruik ook liever geen gif. Maar ik merk dat ik een beetje panisch begin te worden. Ik ben constant bang dat ik hem zie. Stom eigenlijk, want ik ben helemaal niet bang van muizen. Maar dat snelle onverwachte vind ik vreselijk.
    De muis is tevoorschijn gekomen vlak nadat onze hond was overleden. Een kat zou ik sowieso wel graag willen, maar mijn vriend is allergisch. Bedankt voor de tips in ieder geval. Ik heb nog wat ouderwetse vallen gekocht. En ook zo'n ding wat geluid maakt waar muizen van weg blijven. Of het werkt geen idee haha, ben een beetje wanhopig aan het worden.

9. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Pindakaas wordt na een tijdje hard waardoor ze het er zo af kunnen pakken. Je kan er bijv een beetje stroop doorheen mengen waardoor het zachter blijft, tip van de bestrijder. Verschillende soorten gif uitproberen, soms is het even zoeken welke ze lekker vinden. Of een lijmplankje neerleggen. Wat je ook kiest, het moet in het looppad van de muis liggen, anders kijken ze er niet naar om. Vaak lopen ze langs muren, je kan hun looppad vinden door te speuren naar een vetspoor, de buikjes vegen namelijk over de grond, of waar de poep ligt natuurlijk.

Jackie87 vindt dit leuk.
  10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    Wij hadden de 2 muizen in dag gevangen, ruime vangkooi bij de prullenbak gezet. Brood met pindakaas erin

Ware het niet dat zo stom was te dichtbij huis uit te zetten hahaha, dus heb ze 2 keer gevangen :p

Huismuisie en Ysabella vinden dit leuk.
  11. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Shit zeg! Tips zijn hierboven al gegeven, maar als je keutels ziet: doe handschoenen aan en ruim ze op met een vochtige doek. Maak de plek schoon met een sopje (liefst bleek of dettol). Muizen kunnen namelijk ziektes verspreiden via ontlasting en urine.

Jackie87 en Ysabella vinden dit leuk.
  12. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.708
    4.023
    113
    Overijssel
    Sorry maar als dit niet werkt: de ouderwetse klapvallen. Mij lukte het wel om ze levend te vangen. Had eerst van die houten klapdingen maar had geen zin om de muis eruit te peuteren dus met val en al in de kliko.
    Dus toen maar diervriendelijker.
    Maar als het niet had gewerkt dan maar gewoon weer die andere hoor.

13. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Als muizen een fret ruiken, dan gaan ze vanzelf weg. Ken je misschien iemand met een fretje, die je zou kunnen lenen? Anders op frettenforum iemand zoeken die bij jouw in de buurt woont, van wie je wat frettenpoep kan krijgen. Klinkt ranzig, I know, maar blijkt te helpen:D

14. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    De beste oplossing is een poes.

15. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.261
    25.717
    113
    Wij hebben een keer een ienimini muisje gehad wat overal tussendoor glipte. Geen enkele val werkte, dus toen hebben we een apparaatje gekocht wat een hoog geluid uitstoot, waar muizen niet tegen kunnen. Het heeft gewerkt, daarna nooit meer een muis gehad ook.

Onze buren hebben een veranda waaronder muizen ‘woonden’. En we zagen regelmatig 1 over ons terras heen en weer lopen. We hebben openslaande deuren dus was erop wachten dat er weer 1 binnen zou zitten. Ik heb dat apparaatje daarom ook in onze deuropening gezet met de deuren wijd open. En ook op het terras nooit meer muizen gezien :D

Enige nadelen: het apparaatje was niet goedkoop en hij werkte dus zo goed dat hij nu al jaren werkloos in een kast staat. En je hoort zelf het geluid ook wel een beetje. Maar dat was uiteindelijk maar kort nodig, dus niet zo’n ramp.
    https://www.ongediertewinkel.nl/insecten-en-muizenverjager-220.html

16. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Wat @Heartofhope zegt. Zoek het looppad op en zet daar een val tegenaan, of meerdere. En zet de ruimte eromheen af zodat de muizen alleen dat pad kunnen bewandelen en er niet meer omheen kunnen lopen.

Deel Deze Pagina