Muis in huis, schoonmaken.

Discussie in 'De lounge' gestart door Issie, 26 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Volgens mij dragen muizen tegenwoordig meer ziektes over dan een aantal jaren terug, beetje vergelijkbaar met de teek, die is ook veel gevaarlijker geworden.
    Het gevaar van een muizenplaag | Rentokil Nederland

Nu is het gevaar van besmetting met zo'n ziekte vele malen lager dan het gevaar dat ze aanzienlijke schade toe brengen aan je interieur, denk even aan het gevaar van het doorknagen van stroomkabels.

Maar als je één muis ziet, heb je heel veel geluk als het inderdaad alleen maar die ene muis was, dus ik zou even langs de dierenwinkel gaan voor een bestrijdingsadvies.

2. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Je hebt tegenwoordig gif dat die beesten laat uitdrogen en vergaan. Dus geen last van rottende beesten tussen je muren. ;)

3. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Maar heeft de ts er daadwerkelijk al meer gezien? Want je kan wel degelijk een solitaire muis in je huis hebben gehad. Onze kat heeft de muizen het huis uit gejaagd toen we hier net kwamen wonen. Inmiddels gebeurt het dus wel eens dat we maar een enkeling binnen hebben (gehad). De kat maakt daar meestal snel korte metten mee (is een echte muizenvanger). Een muis hoeft echt niet te betekenen dat je een heel nest hebt. Gewoon goed in de gaten houden. Hier komen ze soms gewoon door de achterdeur of voordeur naar binnen...gekke beesten.

En qua schoonmaken, gewoon common sense gebruiken. Je huis steriliseren voor een muis is niet nodig, een vochtig doekje is weer te weinig. Dettol oid op de plekken met sporen werkt wel. Bedenk waar je zelf buiten door heen wandelt en wat je mee neemt naar binnen. Das ook niet schoon.

4. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Nou ik vind de reacties erg overtrokken. Gewoon even de spullen wassen en even schoonmaken. Je kind gaat echt niet dood van een muis in huis.
    wij woonden vroeger in een oud huis en hebben regelematig muizen gehad. Ik leef nog...
    na het nemen van een kat hadden we nergens meer last van trouwens

5. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Door goed schoonmaken hebben wij een paar jaar geleden een muis succesvol het huis uitgejaagd.

- alles goed schoongemaakt met reiniger met eucalyptus geur ( schijnen ze niet van te houden)
    - gif op de looproute buiten bereik van de kinderen.
    - gaten van verwarmingspijpen etc afgeplakt met Duc tape.
    - de poging van het. Bouwen van een nest in onze bank verstoord door stofzuigsessies en afplakken.

Wel een drama hoor

6. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.270
    1.099
    113

Hahaha, hilarisch :D

Deel Deze Pagina