Muis in huis...

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke21, 7 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Nou, na de wespen, de mieren (en lang geleden de zilvervisjes)topics, open ik er nu nook maar eentje.

Ik schrok me daarnet lam. Uit de kast in de woonkamer waar de leidingen doorheen lopen kwam opeens een kabaal, gescharrel...
    Ik keek gelijk in de kooi van de cavia's, maar die zaten alle drie heerlijk lui te wezen, dus waren niet ontsnapt.
    Nu denk ik dat het muizen zijn, kan niet anders. 'k Heb mijn man al de opdracht gegeven om die vanavond te verwijderen (wanneer ik niet in huis ben). Nu heeft hij mij weer gevraagd om een muizenval te kopen.
    Is dat de handigste manier om van je muizen af te komen, of heeft iemand een andere tip?
    Muizenkorrels heb ik ook wel ens gelezen, maar krijg je dan niet overal stinkende kadavertjes?

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Met de muizengif verteren ze langzaam van binnen weg...ze wijn al dood dan hoor...je ruikt er niets van mocht er 1 in de kast blijven liggen...

Wij hadden vroeger een dierenwinkel en ja in de opslag was het speelterein voor de muizen....lekker eten ten overvloed....maar ja daar moesten ze ook weg dus ook met gifkorrels, pas wel op dat er geen andere beesten of kinderen bij kunnen komen

er zijn ook speciale vangkooitjes te koop....mocht je ze niet willen doden...dan kan je ze ergens in een park weer uitzetten....

alles wel op het spoor zetten waar ze lopen dit is te zien aan het spoor van de muizenpoepjes of aan een zwarte streep...het loop spoor....

en ff in de kast kijken of er geen voedselresten liggen of iets anders waar ze op af zijn gekomen

suc6

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Muizenval helpt het beste, hier vinden ze oude en jonge kaas lekker.

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Pindakaas werkt voor ratten heel goed, misschien zijn muizen er ook wel gek op.

5. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Dank jullie wel voor de reacties.
    Ik kom net bij de dierenwinkel vandaan en kreeg muizenkorrels mee. Hierdoor drogen ze uit en gaan ze niet stinken. En ik moest de buren ook maar even waarschuwen, ik denk dat ze in de kruipruimte zitten nl. en dat ze daar vandaan omhoog zijn gekomen.

6. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Wij hebben ook last gehad van muizen.Ons is de tip gegeven om boven op de gifkorrels poedersuiker en een flinke klodder pindekaas te doen schijnen ze dol op te zijn!Hier heeft het in ieder geval geholpen!Succes!

7. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Een kat?

in het hotel waar ik werkte gebruikte ze plakstrips erug barbaars en VERBODEN

8. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Hahaha, gister toen manlief thuiskwam en de muis wel even voor mij zou gaan vangen, haalde hij eerst het hoekje leeg zodat de kastdeur open kon.
    En daar zat geen muis, maar een musje!

Die heb ik vervolgens zelf gevangen en netjes buiten afgeleverd. Arm beestje, die heeft doodsangsten uitgestaan denk ik (was ook wel te zien aan de poep die ze had achtergelaten...)

Maar goed, ik ben al lang blij dat het geen muizen zijn. En voor het geval die wel ooit komen, de korrels heb ik al in huis!

9. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    :)

Ach, het scheelt maar 1 letter ;)
    Dat arme diertje.....

10. kikka

kikka Actief lid

9 mrt 2007
    269
    0
    0
    bediende
    ik had deze winter ook een muis in huis, maar m'n hondjes hebben die verwijdert voor mij :).

11. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ow jeetje, wij hebben er 2 !

we hebben inmiddels al lees: 1,5 week ! 2 muisvriendelijke muizenvallen
    staan, waarin ze dus blijven leven..
    maar onze muizen zijn te slim.. wat we er ook in leggen, ze gaan er niet in. Het zijn zelfs 2 totaal verschillende muizenvallen.

nu denk ik dat we ze toch maar moeten doden..
    ik dacht dus aan die muizenkorrels, maar wij hebben vloerbedekking en ik maak mij een beetje zorgen om het gif vanwege de kleine die hier rondloopt, ze zitten namelijk gewoon in de huiskamer savonds.
    wat denken jullie ?

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

ik zou het gif in ieder geval niet nerleggen waar evy bij kan....

dan maar niet n de huiskamer zegmaar

je kan het ook op andere plekken neerleggen waar ze regelmatig zitten he

13. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ja maar gaan ze er niet mee lopen dan ? daar ben ik bang voor.. :(

14. wij hadden er ook last van. zo erg, dat als we s'ochtends beneden zaden de bank en stoelen bezaaid lagen met muizenkeutels. zooo vies :confused:
    toen een poes genomen, en we hebben nooit meer ergens last van gehad!

15. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ehm.... TS had uiteindelijk geen muizen, maar een MUS in huis! :D

Deel Deze Pagina