schadelijke stoffen

Discussion in 'Gezondheid' started by Sunnyangel, Feb 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sunnyangel

Sunnyangel Actief lid

Nov 24, 2007
    104
    0
    0
    Hallo,

Ik heb even een vraag en misschien kan iemand mij hiermee helpen?
    1. Is permanenten schadelijke voor het ongeboren kindje? ( ben namelijke kapster )
    2. en is het ook schadelijke als je met acryl werkt als nagelstyliste? ( heb ongeveer 5 klanten verdeeld over 4 weken )

Liefs Sunnyangel

2. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

Jan 25, 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Permanent niet, want die heb ik zelf ook laten zetten ;)
    De andere vraag kan ik niet beantwoorden, sorry, want daar weet ik niks van.

Ik heb een permanent laten zetten en een ander haarkleurtje :)

3. Femke85

Femke85 Lid

Dec 4, 2007
    46
    0
    0
    Nagelstyliste - schoonmaak
    Reusel
    Hallo Sunnyangel,

Ik ben ook nagelstyliste en werk gewoon met acryl.
    Wel heb ik even bij de nagelgroothandel negevragen of de stoffen die in de acrylvloeistof schadelijk zijn. Ik weet niet met welk merk je werkt, ik werk met Entity en heb 3/4 klanten per week. Ik heb een nageltafel die de meeste dampen en stoffen opzuigen. Oud product verwijderen kan geen kwaad, dat is niet meer werkzaam, maar als je nieuw product geplaatst hebt en dan gaat vijlen dat ''kan'' wel schadelijk zijn, want deze stofdeeltjes die dan vrij komen zijn nog ''werkzaam'' en doen er zoals je waarschijnlijk weet ongeveer 24 uur om uit te harden. Als ik nieuw product ga vijlen doe ik voor de zekerheid nog een extra mondkapje op, geen gewone, maar van 3M die zuivert meer en zijn de enige die goedgekeurd zijn. Ik zou als het mogelijk is ook na het acrylen even de ruimte goed ventileren en de afval resten meteen buiten in de prullenbak/kliko gooien, dan heb je het minstlast van de dampen.

Ik hoop dat je hier wat mee kan, als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel. Maar ik zou even bij jou groothandel informeren voor de zekerheid en hun moeten ook zeker zijn van hun antwoord.
    Als je nog nagels vragen hebt kijk dan een s op www.voorendoor.nl (nagelstylistes forum)

Succes! Groetjes Femke

4. Sunnyangel

Sunnyangel Actief lid

Nov 24, 2007
    104
    0
    0
    Hoi,

Bedankt voor de reactie's ik werk met Cesar arcryl.
    Ik heb geen afzuiging in mijn werkblad zitten, wel werk ik in een grote ruimte, zonder mondkapje.

Heb in het verleden wel eens gekeken voor zo'n kapje maar die verkopen ze bij mijn groothandel niet.

Groetjes

5. Femke85

Femke85 Lid

Dec 4, 2007
    46
    0
    0
    Nagelstyliste - schoonmaak
    Reusel
    Hallo Sunnyangel,

Als ik jou was zou ik met nieuw product vijlen toch voor de zekerheid een mondkapje gaan halen, dan kan je je later event. ook niet verwijten van ''had ik maar''.
    De mondkapjes koop je trouwens bij een bouwmarkt, elke bouwmarkt heeft ze wel.

Succes, Groetjes Femke

Share This Page