Muizen in huis! Help!!!!

Discussion in 'De lounge' started by Els25, Feb 28, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. caletto

caletto Actief lid

Sep 13, 2019
    224
    146
    43
    Hier ook een slimme muis! Ik heb 6 vallen al vier weken in huis staan. Maar nee hoor! :mad:

2. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

May 31, 2019
    1,412
    1,253
    113
    Female
    Ja bij ons lagen die keutels ook richting de plint onder de oven. We hebben een vrijstaande oven en de rest is inbouw. Achter de keuken hebben we geen plinten maar mijn man heeft wel via een gleuf kunnen kijken of er aan de andere kanten keutels liggen en die heeft hij niet gezien. In de voorverwarm lade van de oven zijn ze ook geweest ook daar hebben we keutels gevonden. Daar bewaar ik de ovenplaten en pizzabodems om mee te bakken., waarschijnlijk zijn daar wat kruimels achter gebleven en hebben ze die gevonden. Zo ontzettend smerig.

Gelukkig is het bij jou goedgekomen.

Overigens hadden we in de voortuin bij de voordeur een vogelhuisje met pindakaas en daar zaten ze dus ook, dat is echt heel dichtbij de voordeur. Die hebben we nu ook weggehaald. In de achtertuin ook een paar aangetroffen in emmers die we daar nog hadden liggen van de verbouwing. Die zaten vol met regenwater en een paar dode muizen in aangetroffen.

Ik bewaar idd alles in plastic harde dozen. Zakjes chips en lekkers van de kinderen wel open in de kasten in vakjes maar die kasten zitten goed dicht en geen sporen gevonden dat ze daaraan hebben geknaagd.

We wonen in een oud huis met veel gaten en kieren en het is groot. Weet niet waar te beginnen. We gaan gewoon alle ruimtes een beetje langs vanaf nu dmv die doosjes en kijken waar de jackpot valt.

GossipGirlxoxo likes this.
  3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Waarmee lok je ze? Hier ook vanalles geprobeerd en alleen chocoladepasta werkt..

4. caletto

caletto Actief lid

Sep 13, 2019
    224
    146
    43
    Pindakaas met havermout. Ik las dat ze daar dol op zijn. Deze muis dus niet. :rolleyes: Ga maar eens wat andere dingen nu proberen ja.

5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Als ze eenmaal weg zijn is het verstandig de lokdoosjes wel weer weg te halen. Want dan blijf je aan de gang, blijven ze binnen komen omdat er voedsel is en blijf jij uitzetten na het vangen. Ze volgen namelijk de geur en het urine spoor van hun voorgangers. Dus het allerbeste is als je muisvrij bent alle kieren en gleuven in de gevel opvullen.

6. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,669
    6,562
    113
    Female
    Afgelopen week eindelijk onze huismuis gevangen. Sinds de kerst zag ik hem/haar rondlopen en zette ik vallen. Het beestje liep vrolijk door de keuken naar het schoteltje kattenvoer, pakte een brokje en schoot onder de koelkast om te gaan zitten knagen. Daarna weer onder de plinten van de keuken naar z'n holletje.
    Elke val werd leeggegeten, pindakaas, chocopasta, terwijl ze op scherp stonden, van die ouderwetse houten vallen (ja, ik weet het, dieronvriendelijk blablabla). Tot ik de tip las om de pindakaas met stroop te mengen zodat het niet uit zou harden en ze het niet zomaar van de val konden pakken. Binnen 24 uur heb ik afscheid moeten nemen van de kleine baas.
    Het beestje heeft een goed leven gehad bij ons but all good things come to an end... :$

7. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

Nov 24, 2019
    1,525
    1,563
    113
    Female
    Een ouderwetse klapval op een plankje vast maken,dat als er alleen een pootje vast zit,de muis er niet vandoor kan gaan. En als lok eten , calve pindakaas gebruiken. Geen ander merk. Calve heeft de meest sterke geur namelijk.

Dit is een tip die ze bij mn schoonfamilie al 3 generaties gebruiken met succes!
    Wij hebben soms muizen op zolder of in de garage ,de enige plekken waar onze 2katten niet komen

8. Els25

Els25 Niet meer actief

Na onze eerste vangst van 2 muizen hebben we geen beet meer gehad. Maar gisteravond toen ik iets in het keukenkastje weg wilde gooien (plastic) keek ik er 1 recht in de ogen aan! Ik schrok enorm en heb snel het deurtje dichtgedaan.
    Tot nu toe zitten ze nog niet echt in huis, maar meer in het gootsteenkastje. Ik hoopte eigenlijk dat de muis vannacht terug zou komen en van de pindakaas zou snoepen. Maar vanmorgen was de val leeg. In de 2e val die in de garage staat hebben we nog nooit een muis gehad.Terwijl wij denken dat ze via daar naar binnen komen.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Het bakje stond in een bak, dus als hij zich eruit had geknaagd zou hij nog in die bak zitten. Maar hij was erg verzwakt dus dat verwachtte ik niet. Ik ging net kijken, het stukje witlof en brood was op en hij was heel levendig. De kinderen waren al beneden en hadden hem nog niet opgemerkt ;), die dachten echt waarom laat mama ons een bakje kruidenkaas zien :D. Ze hebben hem vrijgelaten in de voortuin en hij rende meteen weg. Bang dat hij of zijn familie terugkomt ben ik niet, deze is per ongeluk van het dak in de ventilatiepijp gevallen. In de 16 jaar dat we hier wonen 2 keer eerder gebeurd en na de eerste keer dus een rooster erop gezet dat we niet helemaal open zetten zodat muizen niet meteen in huis zitten.
    Ben zo blij dat ik deze gered heb :). Ik kan heel slecht tegen dierenleed en dit beestje was half dood en nu weer springlevend :). Snap dat het anders is als je overlast hebt van muizen trouwens, maar met mij en vooral mijn jongste dochter zijn dieronvriendelijke vallen echt geen optie. Die zat net te huilen dat ik deze muis gered had en wil de foto's dat hij dood leek ook echt niet zien. Maar ze is ook een echte dierenvriend, op de camping afgelopen zomer een heel drama vanwege krekels in de douche die het putje in vielen en volgens haar verdronken. Maar goed, hier krijgen we ook hulp voor want het is echt te extreem bij haar en ze heeft er veel te veel last van (en nog van veel meer dingen helaas).

Attached Files:

Diazz, Ysabella and GossipGirlxoxo like this.
  10. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Helemaal niks stond er op 1 chocoladeletter na ingepakt en al in de zak, zijn ze helemaal doorheen gevreten en toen begonnen ze aan de rest. Nu ligt er niks meer en alles idd in plastic boxen en heeeeel veel weggegooid, maar helaas ze tippelen nog vrolijk rond.

11. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Ieuw ieuw ieuw, in ons vorige (oude) huis echt een enorme plaag gehad. Ze waren door de plinten geen gaan knagen. Mijn vriend was ook zo laconiek, ach een muisje.

Op een gegeven moment de bestrijder gebeld en alles dichtgemaakt met staalwol en die diervriendelijke vallen gezet. Na een week niks gevangen, toen over gegaan op lijmplanken. En ja hoor, bingo.

Het is dieronvriendelijk, maar de risico’s met kleine kinderen, sorry. Je moet die planken wel meteen controleren in de ochtend en waar nodig de genadeklap geven.

Deze winter ook weer muizen in ons nieuwe ( nog oudere) huis. Ook weer een middag alles dicht gestopt en daarna de lijmplanken weer uit de kast.

Wat de verdelger mij vertelde:

-Een regenachtige winter geeft meer muizen overlast. Ze hebben liever kou dan nat
    - muizen gaan elke dag naar buiten om te drinken
    - muizen verstoppen zich overdag op donkere, rustige plekken als meterkast, donkere kasten. Zet daar het gif neer.
    - Etensvoorraad zo veel mogelijk in plastic dozen idd.
    - zet de vallen in de looplijnen
    - muizen zijn sociale dieren en zelden alleen. Motto zie je er 1 heb je er 5
    - muizen tussen je plafonds is echt een ramp. Daar zitten de nesten en vreten ze alles aan met kans op schade aan elektriciteit en dus brand!

Ysabella and GossipGirlxoxo like this.
  12. Els25

Els25 Niet meer actief

Update: geen muis meer gezien. Wel raar want ik heb die ene die ik heb gezien nooit gevangen. Dus die loopt nog ergens rond. Ook geen keuteltjes gevonden dus volgens mij zijn ze naar de buren. :roflmao:

13. GossipGirlxoxo

Als hij geen voedsel kan vinden bij je kan hij weer vertrokken zijn!

14. Els25

Els25 Niet meer actief

Ik heb niks veranderd. En voedsel is er wel, ik heb een klein beetje pindakaas voor hem klaarstaan..... in de val!

15. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Hier ook 2 maanden geen muis gezien. Voor de zekerheid een valletje laten staan onder de keukenkastjes. En ja hoor, 2 weken geleden zat er opeens een muisje in. 3 dagen later weer en sindsdien ook niks meer. Verder zijn ze niet binnen geweest, ik vind nergens keuteltjes.

16. Els25

Els25 Niet meer actief

Hè jammer, ik begon langzaamaan hoop te krijgen dat ze weg zijn. Maar bij jou kwamen ze dus gewoon terug.

17. Lynne182

Lynne182 Bekend lid

Aug 7, 2019
    774
    742
    93
    Female
    Hier hadden we matjes besteld vorig jaar op Ali. Die zijn extreem klevend. Als je de favoriet loop route weet van de muis leg je daar savonds het matje neer. Misschien vang je niet de eerste keer wat, maar houd dit vol. Hier was dat garandeert prijs. Maar verlos em daarna wel even uit z'n lijden. Je gooit hem namelijk met matje en al weg. Dus even met de hamer er op voor je em in de kliko gooit. Anders ligt die levend te verhongeren op dat matje.

Je kan die matjes alleen op Ali bestellen en nergens anders voor zo ver ik weet.

18. Els25

Els25 Niet meer actief

Die matjes zijn volgens mij in Nederland verboden. Ik vind het ook enorm zielig voor ze. Ik heb verhalen gelezen dat ze zo in paniek raken dat ze proberen hun eigen pootjes eraf knagen. Om maar los te komen! En in jou geval moet je hem nog doodslaan. Niet echt diervriendelijke manier om van muizen af te komen.
    Ik blijf het liever proberen met het korfje zodat ik ze ergens in the middle of nowhere in de natuur uit kan zetten. Ze hoeven van mij niet dood, ik wil ze alleen niet in huis.

19. GossipGirlxoxo

Is ook gewoon in NL te koop, google maar op lijmplank. Het is alleen verboden om te gebruiken, niet om te verkopen.

Share This Page