muizen in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door nazli21, 28 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Wij hebben trouwens supercat muizenvallen. Je vangt ze niet levend, maar volgens mij is het wel een snelle dood. En voordeel, je hoeft de muis niet aan te raken om hem er weer uit te halen. En de val kun je weer opnieuw gebruiken.

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Bij ons kwamen ze via 1 plek binnen, dat hebben we dichtgemaakt met aluminiumfolie (kunnen ze niet doorheen) en toen kwamen ze niet meer. Later heeft een bestrijder de hele flat gedaan.

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier werkten muizenvallen met pindakaas het beste. Wij hadden er 2 jaar geleden last van. Dachten veel te hebben, uiteindelijk 2 gevangen.

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    heb gelijk aluminium ertussen gepropt, en de bestrijders, die gebruiken zeker ook gif? of waar deden hun het mee?

5. Cathelijne1986

Weet ik eigenlijk niet, ze zijn niet meer bij ons geweest. Weet wel dat we vrij snel geen muizen meer hadden in het gebouw.

6. muis26

muis26 Fanatiek lid

It wasn't me 😊😊😊😊 :D :D

7. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Nee, natuurlijk niet. Volgens TS was dit de eerste muis in huis. Jij bent nr. 26... ;)

8. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Dat maakt niks uit. Ik heb honden en konijnenvoer in speciale kunststof bakken.....ze hebben alle hoeken eruit geknaagd. Was net een vergiet.
    Je hoort overal van muizen momenteel....lijkt wel een plaag. Bij mij staat er inmiddels gif. Dat nemen ze mee naar hun nesten en dat roeit alles uit.

9. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Dan denk ik dat je nog nooit geen muizenplaag hebt gehad in je huis. Dan heb je er geen 3 maar gerust 300. Ze vreten echt alles kapot, lopen over in en over. Plassen en poepen overal...leuk als jij of je kinderen daar ziek van word. Nou ik koop gelijk gif en niks anders

10. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Dat is iets anders. En dan moeten er inderdaad andere maatregelen getroffen worden. Ik ben wel van mening dat je dan eerst naar de meest diervriendelijke maatregelen moet kijken... maar soms zullen gif of vallen dan idd noodzakelijk zijn.
    Maar TS had het niet over een muizenplaag van 300 muizen, maar ze heeft één muis gehoord/gezien. Dan zou ik die gewoon proberen te vangen, buiten loslaten en aankijken of je daarna nog wat hoort/ziet.

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik heb na die ene muis niks meer gehoord.

12. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36

Dan zou ik nog eerder voor die maat 44 gaan . Leuk dat je ilegale praktijken meld op een openbaar forum . Maar echt absurd hoe jij er over denkt . Die beestjes lijden verschrikkelijk , bijten hun eigen poten er vaak af uit wanhoop . Terwijl je voor een paar cent meer een muizenklem hebt , wat ook niet meer voorkeur is maar daar ga je dan toch eerder voor dan muizenlijmplankjes ?

13. Cathelijne1986

Gelukkig maar :)

14. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijmplank
    De verkoop van lijmplanken voor dit doel is legaal, echter, deze manier van muizen vangen is, in Europa, alleen in Nederland verboden omdat dit als dierenmishandeling wordt beschouwd.

15. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Bah, die lijmplankjes lijkt me niets.. al moet ik zeggen dat onze katten ook niet heel zachtzinnig met de muizen omgaan en ze ook op deze manier best een lijdensweg ondergaan. Maar toch ben ik erg blij met mijn 2 katten, ze houden de muizen buiten de deur (of leggen ze trots in de berging.. aiks!) Stekte ermee!

16. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Helpt een kat wel of niet? als ze maar buitenshuis blijven.

17. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Die van mij brengen om de dag een muis thuis. Maar wij wonen ook landelijk. Bij ons helpt het dus wel heel goed.

Deel Deze Pagina