Hoi allemaal! Wij zijn toe aan nieuwe matrassen Ons bed is nu 5,5 jaar oud en ik sta tegenwoordig op met enorme rugpijn. Als ik wakker word weet ik niet meer hoe te liggen. Bed komt van Beter Bed trouwens (donkergrijs/wit geruite matrassen) Een matras moet toch langer mee kunnen gaan? Of zie ik dat verkeerd? Waar kan ik goede matrassen kopen die niet al te duur zijn? We moeten namelijk ook onze tuin helemaal doen, en een nieuwe bank... duur jaartje dus. Groetjes Cyntje78
Een matras moet zeker langer mee kunnen gaan. Draai je ze ook wel eens om? en dan ook het voeteneind naar het hoofdeind en andersom? Maar je zou eens bij de Ikea of de kwantum kunnen kijken. Neem aan dat ze daar niet zo duur zijn.
Wat voor matras heb je nu dan? Wij kochten ruim 8 jaar geleden ons bed bij Beter Bed en namen gewoon de standaard 2-persoonsmatras er bij. Volgens mij heb ik daar welgeteld een maand op gelegen. Kon 's ochtends nog amper uit m'n bed komen. Toen we terug gingen naar Beter Bed om voor ons beide een nieuwe matras uit te zoeken (we waren er inmiddels ook uit dat 2 enkele beter zouden zijn dan 1 grote) vroegen ze ons welke matras we dan hadden. Toen we zeiden dat het de standaard matras was die werd meegeleverd was de reactie; 'oh, jullie hebben de plank'. Nou ja, toen wisten we al genoeg Ik zou idd eens bij bijv. Ikea, Kwantum of Leen Bakker kijken. Die hebben vast wel betaalbare matrassen. De Jysk is er ook niet duur mee volgens mij. Wel goed uitproberen! Wij hebben toen uit geld gebrek ook goedkope gekocht en na een paar jaar had ik alsnog weer een nieuwe nodig omdat ik er rugklachten van kreeg. Slaap nu sinds 2 jaar op een Nasa matras en wil niet anders meer.... Succes!
Wij hebben een pocketveringmatras met koudschuim, die hebben we gekocht bij een outletwinkel voor bedden. Helaas is die zaak gesloten, maar misschien is er zoiets bij jou in de buurt?
Ik heb toen een matras gekocht bij leenbakker, pocketvering en best dik. Moest toen 200 euro betalen voor 140x200. We liggen er nog steeds op
Mischien idd eens bij de ikea kijken, hebben volgens mij wel aardige matrassen, niet te duur. ik zou op een matras niet te veel bezuinigen, omdat het belangrijk is een goed matras aan te schaffen. Je ligt in je leven merendeels op bed!
Hier had manlief ook erge last van rugpijn bij het wakker worden en hij lag er snachts wakker van. Wij kijken voor een nieuw bed, uiteindelijk uitgekozen en we kregen er 2 goede kussens bij. We kregen die kussens gekijk mee en het bed zou nog 4-6 weken duren Nou dat kussen heeft het zo goed als verholpen de rugklachten. We slapen nu op silvana kussens, zijn geloof ik wel 100 euro ps.
mijn vriend had bij hem thuis een ikea matras. Ik moet zeggen die lag super goed. Beter als die dure van mij hahaha. De mijne kwam van een beddenspeciaal zaak en ook angepast op mijn gewicht, pppfffff weg gegooid geld...
Ik zou gaan voor een tempur matras. Alleen niet van tempur zelf, want daar betaal je je scheel aan de reclame die ze maken. Wij zijn vorige week naar Vissers meubelen geweest in Nijmegen en hebben een hele uitleg gehad over matrassen. Koudschuim gat echt lang mee en is goed voor de drukpunten. Wij hebben daar een matras gezien en die kost 530, zelfde als tempur, alleen het merk niet, terwijl je voor tempur 1200 betaald.
Inderdaad niet voor tempur gaan, maar wel voor het soort schuim matras en met verschillende zones....je heupen zijn immers zwaarder dan je voeten. Tempur heeft geen zones, een vriendin van mij ligt er op want ze heeft rugklachten maar het is verergerd door Tempur. Wij liggen ook op nasa traagschuim maar dan van M-line, bij Beter bed. Wel heel duur maar het is zo belangrijk voor je rug. Maar er zijn ook wel vergelijkbare matrassen die misschien 300-500 euro kosten. Minder moet je echt niet betalen want dan lig je alleen maar slecht. Voordeel van traagschuim is is dat het je lichaam naar aanleiding van warmte en je gewicht helemaal recht legt en je geen tegendruk van springveren krijgt. Niets doet dus pijn als je wakker wordt, ideaal. Succes, Charlie
Tja.... de M-line.... heb ik gehad. Gekocht met mijn ex en een half jaar later gingen we uit elkaar. 1 x raden wie die matrassen nu heeft. Die waren echt fijn! Nou, misschien dan toch 2 m-line matrassen want boxsprings hebben we al. Dat scheeld weer.... Ik hoorde van de week van iemand dat Ikea dus ook goede matrassen heeft. We zullen eens gaan rondkijken binnenkort. Van de Beterbed hebben wij volgens mij ook van die standaard "pocket vering" matrassen. En we draaien en keren ze ook wel regelmatig.
Wij hebben hele dure matrassen (pullman Eline) van 1.050 euro per stuk. Liggen heel goed maar mag ook wel voor die prijs natuurlijk. Ik las laatst dat de Wehkamp matrassen van 200 euro per stuk het best uit de test kwamen (consumentengids).
Die hebben wij ook idd. Wat een slechte dingen! Wij zijn niet heel licht, maar volgens de beste man waren deze geschikt voor mensen tot 140 kg. Ja ja... Na nog geen half jaar kraakt het bed van mijn man (we hebben boxsprings met verstelbare bodems) bij elke beweging die hij maakt, die matrassen vangen echt helemaal niks op... Ik wil eigenlijk ook nieuwe hebben. Wij keren ze regelmatig, maar ik zie nu al een holletje in het midden.
Kun je de tuin of bank niet uitstellen? Een goede matras is heel belangrijk. Wij liggen nu 8j op onze traagschuim (koudschuim is dacht ik t zeflde) en ze liggen nog steeds perfect. Overigens zit er wel kwaliteitsverschil in. In de caravan hebben we ook zulke matrassen gekocht, alleen niet zo duur als we thuis hebben. En dat is te merken ook.
Waarom een goedkoop matras? Volgende keer koop ik zeker een Auping of zo. Je doet er járen mee en het is de investering écht waard!
Als je redelijkerwijs mag verwachten dat een matras 10 jaar meegaat en je hebt na 3 jaar al problemen... dan heb je volgens mij nog altijd het consumentenrecht aan je kant. Ook als zogenaamde garantie is verlopen.