Muizen

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamavan2SE, 29 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.708
    4.023
    113
    Overijssel
    Het hoeft trouwens niet hoor, dat als je er 1 ziet er waarschijnlijk tientallen zijn. In het verleden in andere woningen wel eens muizen gehad en een stuk of 3/4 levend gevangen en daarna was het afgelopen.

2. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Misschien niet diervriendelijk, maar wij hebben op zolder standaard een klein bakje met wat gif staan. Jaren geleden eens gezien dat een muis in spullen had gebeten. Sinds we gif hebben staan zit er niks meer.

3. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ah gelukkig. Het leek net zo! Hoe vertekenend het kan zijn. Dank voor je toelichting :thumup:

Huismuisie vindt dit leuk.
  4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dat dachten wij in het verleden ook, totdat het een keer niet lukte.

Toen zijn we met de buren in ons blok gaan praten en bleken het te buren te zijn geweest die gif hadden gezet.

Theezeefje vindt dit leuk.
  5. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Even een dag of paar dagen een kat lenen.

wij hebben ook 2 katten. Toen we er nog 1 hadden is deze een keer tijdens onze vakantie gaan logeren bij een vriendin die last had van muizen. Die heeft er 1 gevangen en daarna nooit meer last van gehad. Die geur blijft hangen volgens mij.
    In dit huis (en is oud huis) ook nog nooit last gehad

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    Dan wel zorgen dat je niet eerst gif hebt gezet!

7. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.209
    1.753
    113
    Vrouw
    Maar ze gaan dan ergens dood, als dat hier in de muur is dan hebben we een groter probleem

8. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.018
    5.227
    113
    Ik zou niet zo snel voor gif kiezen. De muis gaat er niet direct aan dood. Maar kruipt naar een (voor jouw onbereikbare) plek en gaat daar dood en liggen rotten. Dan zit je dus langdurig in de stank en heb je kans op maden etc.

Het beste is een val of een plakplaat (blijven ze aan vast zitten). Niet zo diervriendelijk maar muizen zijn heel erg onhygiënisch. Ze zijn continu incontinent en laten alle ontlasting dus lopen. Daarbij brengen ze ziektes over en knagen aan kabels (brandgevaar) of isolatie (lekkage en nog meer ongedierte).

En ze houden van gezelschap. Een muis komt nooit alleen en neemt gezellig zijn familie mee (of creëert er zelf een in jouw huis).

9. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Zie je er 1 heb je er minimaal 6….

Enkele tips:

-vuilnis enkel in afgesloten containers, dus geen zakken oid buiten laten staan.
    - tuin en snoei afval opruimen
    - etens voorraad in plastic dozen afsluiten

En de belangrijkste, alle kieren dichststeken met staalwol.

Ik heb in ons oude huis jaren muizen gehad door niet passende kozijnen, horror en vooral smerig.

10. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    nee, dat is niet zo handig nee :cool:

alhoewel ik me trouwens afvraag of katten daar aan gaan zitten? Niet uitproberen natuurlijk. Onze jongste kat zou er ‘dom’ genoeg voor zijn :roflmao:. Oudste zeker niet

11. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Door gif drogen ze uit. In ieder geval het gif dat wij hebben. Hebben geen last van vliegen, maden of stank. Anders zocht ik wel een andere oplossing.
    Daarnaast komen op bij ons op zolder geen kinderen/huisdieren. Dus ligt er veilig.

12. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.018
    5.227
    113
    Maar je hebt dan wel een rottende muis ergens op een vaak niet toegankelijke plek. En dat kan andere dieren aantrekken. Gelukkig is dat bij jullie niet maar dat kan een nadeel van gif zijn. Het is natuurlijk hygiënischer om die dode dieren (zeker als je er meer hebt) te verwijderen.

13. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Niet eens zozeer dat de kat het gif zelf eet. Maar kan een vergiftigde muis opeten en het zo binnen krijgen.

Do1981 vindt dit leuk.
  14. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Dat kan natuurlijk ook ja.
    Ik heb geen ervaring met gif verder.
    Daar moet je wel rekening mee houden ja.

15. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Alle diervriendelijke manieren werken niet echt geweldig.. Als het lukt vaak maar tijdelijk. Zoek uit waar ze vandaan komen. Hebben je buren ze bijvoorbeeld ook?

Wij wonen aan een enorm weiland en hebben daarom 3 katten en ze doen goed hun werk. De hele straat heeft er profijt van. De katten worden daarom ook net iets te vaak beloond door de buren :roflmao:

16. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.209
    1.753
    113
    Vrouw
    Nou hier veel katten bij de buren maar toch muizen

17. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Nou mijn ervaring is dat muis vriendelijk niet werkt.

En ik heb een tijd lang gedacht: ach dat ene lieve muisje dat overleed ik wel. Tot dat het er opeens veel meer werden.

Wij sluiten alles, maar dan ook alle etenswaren af in bakken. Zodat ze nergens bij kunnen. Dat deden wij al, want hier in het caribisch gebied heb je ook veel mini miertjes overal lopen.

Toch blijven wij last houden van muizen.
    Wij hebben gekozen voor een minder vriendelijke optie toen er eens een keer een muis in mijn slaapkamer liep.
    In een paar dagen tijd 10 gevangen. Het probleem leek even opgelost, maar helaas deze week 2 gevangen en nog loopt er 1 rond.
    Het is echt afschuwelijk. Er is geen beginnen aan. Ze kunnen bij ons gewoon onder de voordeur door. Als wij van plan waren hier te blijven wonen hadden wij wellicht wat aan die deur gedaan of een kat genomen.

Uitzetten moet je echt km's verderop doen!!

18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    glaswol vinden ze ook niet leuk, steenwol als isolatie is wel weer lekker om in te nestelen.

Wij laten de katten de zolder op, zet de schotten eens in de zoveel tijd ff open en dan voeren die twee een inspectie uit. Zodra ze alleen al ruiken dat er een kat aanwezig is blijven ze doorgaans weg. De buurkat lenen is ook een optie, wel met risico dat die een nieuw territorium gaat afbakenen maar het is een optie. Alternatief daar op is een dekentje of oude handdoek aan de buurvrouw geven en of de kat die even als ligplek wil gebruiken, dan de handdoek op de zolder leggen. (zou wel meerdere handdoeken doen dan)

Op pinterest staat ook nog een alternatieve val, een emmer met deksel en een valklep. Zodra ze bij de pindakaas denken te komen vallen ze door t luikje en kunnen er niet meer uit. Hele groepen zijn zo gevangen en die kan je dan (als groep) verder van je huis uitzetten.

19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Er zat hier een kolonie bij de tuinpalen...zat...buurvrouw heeft ze nu ook niet meer. Echter ging ze dr toilet renoveren en wij hebben voor de stamleiding een schuine houten wand zitten net als alle andere orginele woningen, daar kwam ze tot de conclusie dat ratten daar een lekker poepplekje hadden gevonden. Ik ben heel benieuwd wat wij aan gaan treffen, hier moet de wc ook nog gerenoveerd worden, maar we zijn nog niet uit over de tussendeur (schuifdeur maken of niet).

20. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.380
    1.917
    113
    Op mn werk hebben ze dit apparaat tegen muizen en andere ongedierte.

Deel Deze Pagina