Je moet even de looproute ontdekken, volg de keutels en op deze route gif leggen. Hier op 6 hoog een muis, waarschijnlijk via balkon. Er staat/ligt gif in huis nu. Geen muis meer gezien. Ben benieuwd. Binnenkort renovatie flat en wat er dan met het ongedierte gebeurd. We hebben veel last van zilver/papiervisjes. Het is echt een plaag in deze flat. Beneden lopen er ratten rond.
Ik kies voor diervriendelijke muizenvallen. Geen gif, dat stinkt enorm als ze dood zijn. Tot nu toe 2x1 muis gevangen. (2 aparte huizen) en daarna geen problemen meer gehad. Daarna zit wel alles wat eetbaar is in plastic bakken of in glazen potten. Ze zijn wel behoorlijk eind vh huis uitgezet.
https://www.bol.com/nl/nl/p/wonact-muizenval-muizenklem-muizenverjager-6-stuks-kunststof-100-pakkans-voor-binnen-en-buiten/9200000118529746/?bltgh=u3hpl1TxZgVTWZDeV-FJ8w.4_47.58.ProductPageUrl Wij gebruiken deze klemmen. Succes verzekerd. Wij hadden eind 2021 muizen. Zag er opeens 1 lopen. Ze kwamen onder het keukenblok vandaan. Meteen een klem neergezet. Maar die werkte niet. Toen deze klemmen gekocht. Gekocht. Neergezet met een beetje pindakaas in her ronde gaatje en met een kwartier zat de eerste erin. En de andere ochtend 3 stuks. En een dag later weer 2. En daarna nog een poos laten staan. Maar geen nieuwe muizen gelukkig. Bij deze klemmen zijn ze gewoon meteen dood. Geen gepartel of iets dergelijks.. Het is misschien niet zo aardig voor de muizen. Maar ze horen niet in huis, en vermenigvuldigen zich anders heel snel. En bovendien zijn ze vies..
Ze heeft zelf nog nooit een rat gezien oid en ze woont er al sinds de bouw van deze woningen (1980). Hoe t kan dat je t niet ruikt is mij dan weer een raadsel, mja urinelucht in een wc is allicht niet heel onverwacht en dus zet je maar een luchtverfrissertje neer ofzo? Zou zomaar kunnen dat wij t ook hebben, maar als ik aan iets begin komt er altijd al van alles nog bij dus ik maak die plaat nog maar niet los om te voorkomen dat ik volgende week een renovatie van wc aan t doen ben.