Graag jullie mening over het volgende. Ik heb mijn zoon 3 maanden bv gegeven en heb op zich geen spijt dat ik ermee ben gestopt maar denk wel continu aan hoe fijn die borstvoedings momenten waren. Bij een tweede kindje wil ik veel langer geven, echt zolang totdat hij of zij er zelf geen behoefte meer aan heeft. Aan de andere kant wil ik dit ook weer niet omdat ik me dan schuldig ga voelen to de eerste. Ook wanneer andere moeders zeggen dat zij bv vervelend vinden en bij een tweede direct beginnen met kv dan vind ik dat ook zo gemeen to de tweede zeg maar. Vinden jullie het raar of stom dat ik mijn eventuele tweede maar 3 maanden bv wil geven omdat de eerste ook zolang heeft gehad. Misschien een gekke vraag maar ik vraag me af hoe anderen hierover denken.
Zou gewoon de tweede lekker zolang mogelijk borstvoeding geven als je kunt (en wilt). Die kinderen hebben dat echt niet door hoor . Mijn zus heeft wel bv gehad, en ik niet en ben er ook nooit boos om geweest of iets!
Ik heb mijn eerste maar 3 weken bv kunnen geven vanwege allerlei problemen. De tweede wilde ik absoluut langer geven. Is ook gelukt (jammer genoeg maar 6 weken) en ik had er absoluut geen problemen mee dat de 2e langer bv zou krijgen. Bij een tweede is toch alles weer anders, de baby is heel anders en jij hebt alles al een keer meegemaakt en dus is het anders. Ik zou er dus absoluut geen problemen mee hebben als de 2e bijv. 2 jaar bv zou krijgen.....En zou het zelfs zonde vinden als alles goed gaat, je zou stoppen met 3 maanden alleen omdat je het niet eerlijk zou vinden naar de eerste toe. Die weet er toch niks meer van en later, als ze ernaar vraagt, kun je het altijd uitleggen toch?
Precies Meranou, zou het ook heel jammer vinden wanneer je na 3 maanden zou stoppen ivm de eerste. Het is gewoon voeding, niet dat de tweede een enorm cadeau krijgt wat de eerste is misgelopen en dit ook bewust meemaakt bijv.
Ja inderdaad. Zal wel een belachelijke reden zijn om te stoppen, maar toch spookt dit soms door mijn hoofd. Misschien doordat ik en mijn zusjes altijd jaloers waren op elkaar
Ik heb mijn zoon ongeveer 7 weken parttime borstvoeding gegeven, en daarna over naar FV. Wel noodgedwongen. Maar als de BV bij de 2e wel lukt, dan zou ik niet na 7 weken stoppen. Mijn zusje en ik hebben beide FV gehad. Ik, als oudste, omdat mijn moeder na 3 weken weer aan het werk moest. Mijn zusje, omdat mijn moeder het niet eerlijk vond tegenover mij. Maar eigenlijk had mijn zusje wel BV mogen hebben, want die heeft dus mooi wel last van exceem. Misschien was dat met BV wel minder geweest.. Ik had het haar echt niet kwalijk genomen.
Voor je kinderen maakt het niet veel uit hoor. Mijn broer heeft ook langer borstvoeding gekregen dan ik en hij heeft mij er nooit mee gepest en ik heb hem er ook niet op aangekeken. Als de borstvoeding lekker loopt en er zijn geen andere redenen om te stoppen zou ik het gewoon doen. Het zijn mooie momenten met z'n tweeën. Die paar maanden langer maakt voor niemand een echt verschil. Je houdt van beide evenveel toch? En er zullen in de toekomst nog wel meer dingen gebeuren waardoor je situaties anders aanpakt bij de eerste dan bij de tweede. Kijk anders hoe je je bij de tweede op dat moment bij voelt. Voelt het dan echt niet lekker dan stop je, geniet je nog en gaat het goed dan zou ik gewoon lekker doorgaan. en de vraag raar of stom?? het is jouw beslissing dus nooit raar of stom.
ik heb het trouwens precies andersom. Mijn dochter heeft 7 maanden borstvoeding gekregen en heeft een ernstige koemelkallergie en een allergie voor kippenei. Nu moet en zal ik gewoon borstvoeding geven zodat het risico op deze en andere allergien zoveel mogelijk verkleind zal worden. Ga er ook speciaal een dieet voor volgen, al is het niet makkelijk. Maar zou mezelf echt voor mijn kop slaan wanneer die kleine straks ook allerlei allergien blijkt te hebben zonder dat ik ook maar geprobeert heb om bv te geven.
Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je die gedachte hebt, (ik heb het andersom... dat ik soms denk: zal ik bij de tweede niet gewoon gaan flessen? Maar ook al zou ik dat serieus overwegen, dan zou de gedachte dat Thirza wel gehad heeft (en nog steeds krijgt) me wel tegenhouden. Zou toch voelen alsof ik ze niet gelijk behandel. Maar... denk dat dat voor je kids heel anders is hoor! Sowieso: zullen ze er uberhaupt ooit naar vragen? Ik heb zelf 6 weken gehad, m'n broertje 3 mnd en m'n zusje een jaar. Dat weet ik pas sinds ik dus zelf BV geef, daarvoor nooit een gespreksonderwerp geweest gewoon. En ook nu ik het weet: kan mij dat toch schelen? Niets dus... Ik zou dus bij de tweede lekker ervoor gaan en dan zien waar je uitkomt,
ik vind het geen rare gedachte ik wou dat ik Bv kon geven bij me dochter en nu ga ik het toch weer proberen omdat ik die momentjes echt gemist heb en ik heb nou iets gehaald wat ik ga proberen tegen mijn ingetrokken tepels voel me nou wel een klein beetje schuldig omdat ik dit niet geprobeerd heb bij noa maar radicaal ben overgestapt
ben benieuwd wat je daar dan tegen kan doen: ingetrokken/vlakke tepels. kan je me wellicht een pb sturen hierover?
tja de eerste heb ik 2 en half jaar!! borstvoeding gegeven. En de tweede krijgt meteen de fles. dit om prive redenen. Of ik me er schuldig over voel omdat de eerste wel bv kreeg en de tweede niet? NEE. Heb totaal niet het gevoel dat ze me daar later op gaan aanspreken. Zeker niet als ik ze de redenen vertel. Als ze beide maar evenveel liefde en aandacht krijgen ja. Dat is belangrijkste
Ik ken de bedachte! Wij zijn nog helemaal niet bezig met een 2e kindje maar heb er weleens aan gedacht of ik dan ook bv wil geven en dat ik dan wel doe omdat onze 1e het ook heeft gehad... En ik vond het heel moeilijk om te stoppen met bv geven na 7 weken maar moest omdat het niet meer lukte... maar denk dan wel zou ik dan ook na 7 weken weer overstappen op kv.