wij hebben al een tijdje muizen in de tuin. ik heb dat nooit heel erg gevonden omdat het er maar 1 of twee waren. maar nu heb ik een hele muizen plaag ik durf gewoon de schuifdeuren niet meer open te doen omdat ik bang ben dat ze binnen komen. je ziet ze gewoon de hele tijd door de tuin rennen. valt hier iets aan te doen? wij hebben een konijntje in de tuin dus gif en muizen vallen kan helaas niet.
Muizen verblijven op plekken waar voedsel is. Dus misschien heb je konijnenvoer in de schuur liggen? Of een vogelhuisje waar je weleens zaden of brood op legt? Moestuintje misschien? Wij hebben er ook last van gehad. Bij ons kwamen ze af op de zaden die we op een voederplateau hadden gelegd voor de vogels. Toen we daarmee waren gestopt was de muizenpopulatie aanzienlijk verminderd. Groetjes!
tja gif en klemmen zijn eigenlijk bijna je enigste keuze, je hebt van die bakjes bij de boerenbond waar het gif in zit waar de muizen ook inlopen die zijn niet zo heel groot weet niet hoe groot je konijn is? ik heb zelf ook muizen in de tuin en het begint weer wat kouder te worden en dat kun je dan toch wel merken dat ze ook dalijk weer naar je zolder waarschijnlijk gaan verhuizen of schuur, ik krijg ze ook nooit helemaal uitgeroeid. Zo zie je niks en zo is er weer een hele stad. En anders een verdelger? die zal wel een ander idee hebben denk ik zo... Maar succes ermee
zijn die doosjes van karton? (onze konijn eet namelijk karton). de konijn is best groot zijn eten staat in een hokje in de tuin. heb er ook aangedacht om de konijn een weekje bij me moeder in de tuin in een hokje te laten logeren en dan gif strooien. maar onze konijn is heel erg bang als hij in een kooitje moet. edit; zo'n verdelg boxje is ook een idee. ik ga even zoeken of zie die ook waterbestendig hebben en of de konijn daar last van krijgt.
Niet doen hoor!! Je konijn is ook een knaagdier en ja die gaat er ook van dood... Ik zou ook niet je konijn uit logeren sturen en dan korrels neer zetten.... De kans is groot dat je wat over het hoofd ziet en je konijn het eet... De ouderwetse muizenvallen op een verhoging waar je konijn er niet bij kan zie ik als een goede mogelijkheid.. Of een kat die gek op muis is maar niet op konijn..hihihi
Heb wel een hond te leen die ze ongelovelijk lekker vind... Hihi maar ja die eet ook graag een konijnenboutje..... Anders had ik misschien wel langs gekomen.....haha
Stuk groot karton/hout pakken en daar kaas of ander eten opleggen Daar muizenlijm op plakken, gegarandeerd resultaat Of blokjes gif ( hadden wij van Rentokil verdelgingsbedrijf), alleen hier aten ze dat zowat kilo's bij wijze van en gingen nog niet dood. Dat karton/hout kun je ook erg hoog leggen zodat de konijnen dr niet bij kunnen. Muizen klimmen sowieso en komen er zo ook wel op
kan ik proberen maar als ik dat dan op de tafel leg en het gaat waaien dan hangt me konijn er straks aan. kan er natuurlijk dan wel iets zwaars opleggen. weet je misschien waar je dat kan kopen, ik hoor het namelijk voor het eerst. bedankt!
Hier kun je het oa kopen ( heb ik het ook van) Lijm tube Gewoon op je tuintafel leggen, met paar bakstenen, of op een dikke plank smeren, die waait niet weg S nachts als je konijn in het hok zet kun je het ook gewoon zo in de tuin leggen met wat lekkers erop Maar ik zou sowieso kijken waar de plaag vandaan komt. Zitten ze in de schuur of in de spauw of ergens anders? Dan sowieso de oorzaak aanpakken anders blijven ze terugkomen, ze planten namelijk snel voort
dankje. ik zet de konijn 's avonds niet in de kooi. hij leeft gewoon in de tuin normaal zitten ze alleen bij zijn etensbakje maar nu zijn het er zoveel en rennen ze gewoon de tuin door. in de schuur zullen ze ook wel zitten. maar de muizen gaan dus niet dood van de lijm? wat moet ik dan met die muizen
doodmeppen....anders blijven ze nog dagen leven... let trouwens op met gif, als een muis iets lekkerders tegen komt zal die het gif uitspugen en het andere opeten! als dat toevallig bij je nijn in de buurt gebeurt... zijn muisvriendelijke vallen niks voor je? kan je konijn niet in en de muizen niet uit, dan kan je ze ergens ver van huis loslaten?
Er bestaan muizenvallen voor in oa kippenhokken, die zijn van metaal (een soort doos) daar stop je dan wat lekkers in (muizen zijn dol op pindakaas), ze kunnen erin lopen maar niet weer uit. Het enige nadeel is dat je daarna met levende muizen moet afrekenen.
muizen dood meppen ga ik niet doen hoor misschien dat ik ze dan gewoon in de ondergrondse container gooi vriendelijke muizenvangers is ook een idee maar vind ze wel duur
Hoeft niet altijd voedsel te zijn Bij ons in de schuur staat 0,0 voedsel en is ech schoon en opgeruimd en hadden toch muizen. Komen vaak van de buren af die misschien wel voedsel oid hebben, alleen kan ik de oorzaak bij de buren helaas niet weghalen, die geven er niks om al hebben ze 30 muizen helaas Zo ook op zolder, nu alles dichtgepurred en gekit, maar ze komen waarschijnlijk vd buren die een rommel/onhygiënische zolder hebben
Als je ze niet wil dood meppen dan moet je zeker geen lijm gebruiken... Want dan leven ze ook nog en vind dan een ouderwetse muizenval een betere en minder pijnlijke oplossing...
is waar. ik ga morgen even kijken waar ik die kooitjes het goedkoopst kan krijgen. dan laat ik ze gewoon ergens ver weg weer vrij.