Wat ik me afvraag is of dat jullie je handen altijd wassen na een toilet bezoek? Mijn werk zit in een winkel centrum en wij moeten (helaas) gebruik maken van een gezamenlijk toilet ruimte waar iedereen gebruik van moet maken. Zowel de mensen die er werken als bezoekers etc. Persoonlijk vind ik het super smerig. Van de week deed er iemand een grote boodschap en die liep gewoon weg zonder haar handen te wassen! Terwijl ik m'n handen was, met een doekje de kraan dicht draai. En met een nieuw doekje de deurklink gebruik 😂. Hoe zit het bij jullie?
Ik was altijd m'n handen, en het liefst met zeep maar dat is er bij openbare toiletten niet altijd. Ik raak verder klinken etc wel aan. Hier bij de bieb moeten medewerkers ook naar het openbare toilet, zo onhandig, daar hebben ze van die speciale lampen tegen drugsgebruik; je ziet er dus geen steek. Ik heb er kort gewerkt en zette toen altijd m'n zaklampje van m'n telefoon aan 😂
Ik doe hetzelfde als jij bij openbare toiletten, na het wassen doekje om de kraan en deurklink vast te pakken, ik vind mezelf wel erg. Als het niet hoeft, houd ik het het liefst op totdat ik thuis ben .
Ik was ook elke keer mijn handen na toilet bezoek. Op werk hebben we gewoon wc's voor het personeel, mannen en vrouwen apart. Thuis heb ik geen wasbak in de wc, dus naar de keuken.
Ik was ALTIJD! mijn handen ,tot op het zieke af. Ik kan niet gaan staan praten totdat ik mijn handen ergens gewassen heb, etc. Kids wassen ook altijd hun handen word erin gedrild, vriendjes en vriendinnetjes vraag ik ook rustig heb je je handen gewassen. en sommige kijken me dan echt aan van huh? handen wassen wat is dat?? ga maar even terug , staat een zeeppompje, kraan en handdoek waar je goed bij kan of moet ik even helpen.. Man doet het uiteraard ook en onze kinderen zeggen nu ze ouder worden zelf als als ze iemand de weg naar de wc wijzen , wel je handen wassen he daarna, anders komt er misschien plas op mijn speelgoed. dat werkt top kan ik je zeggen ineens wassen alle vriendjes hun handen, want vies speelgoed.. tja dat kan niet dus tja, hier dus ook elke dag 2 x handdoeken in de keuken verschonen en 1 x per 2 dagen op wc ongeveer.. handen wassen is mijn tik . o en op openbare toiletten doe ik soms wel en soms niet de klink met een handdoekje. Ik raap daarna 9 van de 10 x mijn rolstoel hoepels toch weer aan dus schoon blijven mijn handen toch niet. die hoepels maak ik dan ook wel regelmatig schoon
Ik was altijd mijn handen, zowel thuis als ergens anders. Ik raak verder wel deurklinken enzo aan. Mijn dochters wassen ook altijd hun handen, is er wel ingedrild haha.
Ik was mijn handen altijd na het plassen. Ik vind dat niet meer dan normaal. Deurklinken raak ik gewoon aan. Nog nooit over nagedacht eigenlijk.
Ik heb vrij veel last van eczeem aan mijn handen, zoals jullie begrijpen is het dan niet zo handig om vaak je handen te wassen. Bij openbare wc s zorg ik dat ik een doekje meneem en daarmee raak ik de klinken en het slot aan. Dan hang ik boven het toilet en gebruik een doekje om door te drukken. Ik raak dus niets aan, plas niet over mijn handen oid en was dan ook niet mijn handen. Grote boodschap is een ander verhaal dan natuurlijk wel handen wassen.
Altijd wassen. Overal buiten de deur vind ik vreselijk. Ik vind het in Oostenrijk een verademing dat alles no touch is, sommige plekken die vernieuwd zijn zelfs een aut. schuifdeur Met gewassen handen weer de kraan dichtdraaien, die je met ongewassen handen opengedraaid hebt. Met een hendel ben ik blij die kan ik dan met de elleboog dichtdoen. De deur probeer ik ook met elleboog, maar gaat niet altijd. Heb altijd een flesje desinfecterende gel in mijn tas, die ik eenmaal buiten nog eens gebruik. Ben er gewoon van overtuigd dat namelijk niet iedereen fatsoenlijk wast.
Ik was mijn handen ook altijd met zeep na wc-gebruik. Voel me altijd zo vies als ik dit niet gedaan heb. Kraan dichtdraaien met doekje en de deur niet met mijn handen in een openbare ruimte openmaken klinkt ook bekent.
Ik zie het soms ook op mn werk gebeuren. Als ik sta te wachten tot de wc vrij komt. De ander komt er uit, ik ga er in en nog voor ik zit hoor ik de deur naar de gang al weer open en dicht gaan. De wastafel zit in de tussenruimte dan. Ik zou alleen al uit schaamte niet zo weg kunnen lopen, dan weet je collega meteen dat jij het niet zo nauw neemt met hygiene.
Ik was ook altijd mijn handen. Met zeep. Vind het ook walgelijk als mensen hun handen 2 sec onder water houden en maar zo weglopen... 😒 Ik heb ook altijd zo'n klein flesje handzeep (waar je geen water voor nodig hebt) in mijn tas voor het geval er geen zeep aanwezig is.
haha wat een viespeuk ben ik! Openbare toiletten was ik altijd mijn handen en na het wassen laat ik ze aan de lucht drogen of een papiertje. Maar vaak zie je van die handenblazers of van die trekdoeken en dat vind ik heel smerig. Maar thuis was ik mijn handen nooit na het plassen. Alleen na het andere. Ik heb dit eigenlijk ook nooit gedaan en persoonlijk vind ik het ook overdreven om na iedere plasbeurt mijn handen te wassen. Daarnaast heb ik ook extreme eczeem op beide handen dus daarom doe ik het al helemaal niet te vaak. Oh en zeep gebruik ik hierbij wel maar niet van harte want dat doet wel echt heel erg zeer aan mijn eczeem.
Oeeee shame on me... ik loop ook wel eens de kraan voorbij. Zeker thuis (geen fonteintje in de wc) In een Openbare wc's was ik wel altijd m'n handen, want dan 'voelen' ze ook echt vies aan. Maar thuis? Maak zelf de wc schoon, douche me regelmatig en ik ben de (zowat) enige die het toilet gebruikt, plas niet over de rand (en als ik dat wel zou doen, ik zit niet met m'n handen aan de rand ofzo)
Ik was altijd mijn handen. Buitenhuis gebruik ik ook altijd zeep. Thuis gebruik ik niet altijd zeep omdat ik hele droge handen heb in de winter die ook vaak scheuren waardoor het zeep erg prikt, maar was ze wel altijd met water. Ik vind het ook altijd goor als ik bezoek heb doe geen handen wassen. Er gaat na bezoek ook altijd een doekje over de wc.
Ja ik was altijd mijn handen (met zeep) na een toiletbezoek en raak in openbare toiletten daarna de deurklink niet aan. Ik was ook altijd mijn handen als ik thuis kom (van werk of boodschappen doen bijvoorbeeld). Ookal heb ik super droge handen tot bloedens toe. Ik voel me er echt niet fijn bij om ongewassen handen te hebben. Dus een tube handcreme heb ik ook altijd mee om te voorkomen dat mijn handen helemaal kapot gaan.
Ik was altijd mijn handen, maar ga echt geen dingen dichtdraaien en openmaken met een doekje. Dan kan ik beter meteen handschoentjes aantrekken om bijv. wisselgeld aan te nemen als ik iets gekocht heb.
Dit dus. Ik vind het echt vies als mensen na het plassen geen handen wassen. Sorry maar ik hoef bij die persoon dan echt niets meer te eten of drinken.