woede aanvallen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door guus, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    Mijn dochter heeft geregeld last van woede aanvallen, echt hevige, ze breekt lekkerlijk het huis af. We hebben alles al geprobeerd.

Nu haalde ik haar gisteren van school en klaagde ze wel ver pijn in 1 arm, bij zwemles chrok ik toch heel erg, ze had een hele grote bloed uit storting op haar arm......

Toen ik daar naar vroeg zei ze dat ze dat zelf had gedaan, dat geloofde ik niet, maar savonds zei ze het zelfde tegen mijn man, dat ze boos was geweest na gymles en zich zelf uit boosheid had gebeten....
    Vanmorgen met de juf gesproken die had het vanochtend tijdens gym ook gezien en ook tegen de juf had ze hetzelfde gezocht.

Wat moeten we hier mee (ze is bijna 5) ik vind dit heel erg, de juf weet dat ze geen makkeljk kind is, heel pittig, duidelijke eigen wil heeft. En bepaald niet dom.

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Waarom denk jij dat ze dit doet? (Of wat geeft ze zelf als reden)

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hmmm lastig. Kun je met haar in gesprek gaan om te vertellen dat ze best boos mag zijn, maar dat het niet de bedoeling is dat ze zichzelf of iemand anders pijn doet. Dat je haar alternatieven aanbiedt? Als heel hard stampen, paar keer roepen "Ik ben boos", foldertjes scheuren, boze tekeningen maken, enz. Dit zijn wel alternatieven waar ze dan op dat moment aan herinnerd moet worden.
    Heeft ze zelf ideeen wat haar zou helpen om haar boosheid op een goede manier te kunnen uiten?
    Wat zegt de juf erover? Heeft de juf tips? Misschien met de IB-er van school bespreken?

4. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    Ik heb geen idee waarom ze het doet, ze was boos en als je verder vraagt krijg je een standaart antwoord van dat weet ik niet. School gaat het ook in de gaten houden en als we behoefde hadden konden we via school hulp krijgen.
    Zich zelf bijten heeft ze nog nooit zelf gedaan, ze sleg zich zelf wel vandaag in het gezicht, niet heel hard maar toch, heb gelijk haar hand gepakt en gezocht niet doen.

He rare is het kan dagen en soms weken goed gaan en ineens kan de knop omgaan. Gisteravond vroeg ik of ze haar speelgoed wilde opruimen omdat we gingen eten, zag gelijk aan haar ogen dat het mis ging. Daarna is het gillen scheeuwen en vooral nephuilen

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    het lijkt mij een manier om haar emoties te uiten, de een stampt op de grond, slaat een ander of wat dan ook en jou dochter bijt zichzelf... ze weten dan niet hoe en waar ze heen moeten met hun emoties en kunnen het nog niet goed genoeg uitleggen...
    maar wel heel vervelend, en idd ik zou er ook over blijven praten en alternatieven bieden zoals op de grond stampen of heel hard in haar handen klappen ofzo... en daarna even rustig tot 10 tellen en haar laten vertellen wat er aan de hand is...
    vaak helpt het ook als ze voorbereid word op dingen, dus je mag nog 5 minuten spelen en dan gaan we opruimen om te eten.... dan moet het niet ineens nu maar heeft ze nog even tijd om haar spel af te sluiten...

6. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    Het probleem is dat als ze in een aanval zit ze niet luistert,

We bereiden haar idd wel zoveel mogelijk voor wat er gaat gebeuren en het liefst wil ze de hele volgorde weten, avond en ochtend ritueel is altijd het zelfde, zo niet vertellen we haar dat.

7. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    Ik heb een boksbal gekocht voor de oudste, kan ook moeilijk zijn emoties uiten en hij gaat anderen slaan. Heb hem nu zover dat hij kussens gaat slaan of de op de boksbal. Heeft wel twee maanden geduurd eer hij doorhad dat dat beter was dan iemand anders te slaan.

Zelf proberen heel rustig te blijven op zo een moment, maar ik weet dat dat heel lastig is, ze drijven je juist tot het uiterste op zo een moment.

Sterkte en succes

8. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    Boksbal klinkt goed, heb zelf aan judo zitten denken, maar en school en zwemmen en dan nog een sport word wat te druk ben ik bang

9. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    even kleine update, mede dankzij mijn ouders er toch achter gekomen wat de oorzaak was waarom ze zo boos was. bleek elaas een klasgenootje te zijn, en die heeft al eerder ervoor gezorgd dat ze niet naar school wilde, kindje is niet helemaal 100% en zit aan haar wat ze niet wil en had nu hele boze dingen gefluisterd. wat ze niet begreep. dus inplaats van dat kindje te slaan had ze zich zelf gebeten............
    vandaag nog eens met haar erover gehad, en gezecht dat we dan samen maar een gesprekje met juf aan gaan maandag.

Deel Deze Pagina