Rusteloze benen? Iemand tips?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roxyroxx, 18 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Sinds enkele dagen heb ik last van rusteloze benen... Erg vervelend, vooral als je lekker in bed ligt en wilt slapen maar je benen niet willen meewerken! Dan beginnen mijn benen te tintelen en heb ik de hele tijd het idee dat ik ze moet bewegen! Het is ook echt alleen tegen avond/nacht aan, overdag bijna geen last ervan. Ik heb al gelezen dat het een zwangerschapskwaaltje is en vraag me eigenlijk af of iemand een tip heeft? Zeep onder matras (oma's wijsheidje) heeft niet echt zin en ijzergehalte is ook in orde...

Help!

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Extra magnesium wil hier nog wel wat helpen.
    Echt heel vervelend!

3. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ik heb er dus ook sinds een paaar dagen last van..van die tintenvoeten..super irritant alsof ze slapen..het doet geen pijn maar fijn voelt het ook niet..
    Ik heb t ook als ik in bed ga liggen...

Ik lees hier dus ff mee..

4. chila

chila Niet meer actief

De tip heb ik niet. Heb er ook last van. Het nare is dat het altijd komt als je net even lekker zit of wilt slapen.
    Ben benieuwd of iemand tips heeft

5. 3ebaby

3ebaby Actief lid

11 apr 2012
    407
    0
    0
    limburg
    ik heb er ook al enige tijd last van:(
    Ik loop altijd ff een rondje door het huis en ga dan weer liggen.....
    Meestal helpt het maar je hebt van die dagen.........

6. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    hier ook jammer genoeg :(
    slaap vallen gaat heel moeilijk.
    magnesium en koud water er tegen houden is mij als tip gegeven.
    koud water nog niet gedaan maar magnesium doe ik al een week nog niets veranderd.

7. Kersjes

Kersjes Lid

22 okt 2012
    28
    0
    0
    Zeep ik bed leggen onder je laken helpt ook zeggen ze.
    Geen idee waarom maar ja, alle beetjes helpen toch?

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Magnesium moet je een langere periode gebruiken voor het helpt, zou dus nog even doorzetten.

9. Roxyroxx

Ok! Magnesium dus, eens even navragen hoe of wat bij apotheek? Of waar haal je dat? Kan verder geen kwaad bij zwangerschap?

Lopen probeer ik ook, maar helpt me eigenlijk alleen dan even. Als ik in bed lig begint het weer van voren af aan... Koud water zal ik wel eens proberen! Dat lijkt me zo'n middel baat het niet dan schaadt het niet!

Voor extra magnesium ben ik wat huiveriger... Kan het kloppen dat mijn nichtje dat heeft gehad tegen zwangerschapsvergiftiging?

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik gebruik nu de gehele zwangerschap magnesium, niet voor rusteloze benen (dus of het daarvoor werkt?) maar voor kuitkrampen. Kan je zo halen bij de drogist en kan gebruikt worden zonder problemen. (Wel op de hoeveelheid letten natuurlijk)

Als ik stop lig ik nachten wakker met kramp...

11. langpootje

langpootje Actief lid

31 okt 2012
    164
    0
    0
    bij mijn vorige 2 zwangerschappen was het enige dat hielp de koude douche op me benen te houden.

daarna gelijk warm in bed liggen en het was een stuk minder.

in de winter ging ik gewoon geregeld buiten een rondje lopen met blote benen haha (in de tuin ;) )

hier begint het nu ook af en toe savonds te komen maar als ik ga liggen in bed nog geen last van gelukkig.
    hoop dat het voorlopig ook nog even weg blijft.

12. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend heeft ook rusteloze benen. als zn hele leven. Hij krijgt van de dokter medicijnen daarvoor en die helpen erg goed!
    weet alleen niet of je die mag als je zwanger bent

13. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook eentje maar dat kwaaltje zit in de familie...
    had er heel lang geen last van gehad maar de laatste paar weken wel... ja koud water wil wel eens helpen...
    en anders echt afleiding zoeken helpt bij mij... omdat je natuurlijk non stop denkt ik moet bewegen gaat het niet over... meestal ga ik even op mijn mobiel dingen lezen en dan is na 15 minuten weg... zolang ik maar niet denk dat ik mijn benen moet bewegen... maar irritant is het zeker helemaal als je er geen oplossing voor kan vinden

14. LieveMama28

LieveMama28 Actief lid

23 okt 2011
    222
    0
    0
    Ik ben planner in een zorginstelling
    Bemmel ( Gelderland)
    Ik ken het ook.
    Zon vervelend gevoel. Je moet ze bewegen. Alsof dr beestjes doorheen rennen. Zelfde gevoel in de armen. Ook hier werd magnesium aangeraden. Slik het nu zon 4 weken maar veel verbetering is dr niet.
    Hopelijk komt die kleine beeb van mij snel en ben ik ook van dat kwaaltje af!

15. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Ik heb al jaren (af en toe) rusteloze benen. Wat bij mij goed helpt is om met blote voeten op koude tegels te gaan staan. Zo koud mogelijk, even een paar minuutjes. De kou goed in mijn benen laten trekken en daarna mijn voeten onder het dekbed uit steken als ik weer ga slapen. Helpt bij mij echt!

16. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat bij mij ook helpt is het voeteneinde van hetbed iets omhoog doen (door een paar handoeken o0nder je matras te leggen). Vaak is het een reken van slecht functionerende aderen en door je voeten wat hoger te leggen, kan je bloed beter stromen.

17. Roxyroxx

Thanks voor de tips! Ik ga ze de komende nachten uitproberen! Donderdag moet ik naar de gyn en dan ga ik even magnesium navragen hoe of wat :)!

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

hier ook rusteloze benen en tintelende warme voeten en dat komt s'avonds van het een op de andere minuut ineens.
    dan zeg ik al "oowjeeh de muggen zijn weer begonnen" aan mn voeten voelt het alsof ik dan 20 muggenbulten heb, die jeuk :p onmiddelijk mn sokken uit en de koude vloer op :p

tintelende benen heb ik ook, ook heel vervelend, je kan ze niet stilhouden maar dan ook echt niet, dan doe je de grootste moeite maar ze moeten gewoonweg bewegen ;) in bed helpt het om 1 been op het voedingskussen te leggen maar goed werkt het niet

19. Lymmetje

Lymmetje Actief lid

16 okt 2012
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heel goed helpt is op een krukje zitten onder de douch en dan met de douchekop over je benen sproeien. Echt heerlijk. Probeer het maar eens.

20. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    heb het alle 3 mn zwangerschappen gehad. vind het echt de ergste zwangerschapskwaal die er is.
    word vaak door mensen onderschat maar het is echt heel vervelend!
    helaas hielp bij mij echt niks!
    doorbijten maar! succes!

Deel Deze Pagina