Multicooker of airfryer

Discussion in 'De lounge' started by Wensvoor4, Oct 19, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wensvoor4

Wensvoor4 Actief lid

Mar 10, 2019
    243
    134
    43
    Female
    Wij hebben komende tijd geen keuken. Nu zal ik niet elke dag hoeven koken, maar we hebben wel iets nodig.

Ik wil pasta's met groente, GVA, stamppotten, nasi e.d. kunnen maken.
    Wat raden jullie mij aan? Een airfryer xxl of een multicooker? Ik wil voornamelijk gezonde maaltijden maken (we hebben wel een oven). En we zijn een groot gezin van 6 personen.

En welke type/merk is goed? Graag hoor ik jullie mening, want ik heb er geen verstand van

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Een airfryer is een soort mini oven dus als je al een oven hebt zou ik voor een mulitcooker gaan dan heb je meer variatie

Wensvoor4 and Syane like this.
  3. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,052
    2,553
    113
    Limburg
    Zelf ben ik fan van de multicooker! Daar kan je zo ontzettend veel in maken.
    De instant pot duo crisp heeft ook een airfryer functie, dan heb je gewoon allebei :D

Wensvoor4 likes this.
  4. siets

siets Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,235
    1,687
    113
    Leiden
    Toen wij 8 weken zonder keuken zaten heb ik prima en gezond kunnen koken voor ons gezin van 5 met de Crockpot Express (CR051, als ik het me goed herinner) en daarnaast nog een 1-pits inductieplaatje van Ikea.

Makkelijke recepten voor de crockpot zijn o.a. pastasauzen, risotto, nasi, griekse gevulde rijst, soepen, veel verspakketten kan je er prima in klaarmaken, hutspot, maar ook lekker draadjesvlees, of onderop gehaktballen of verse worst en aardappels en/of groente er in een stoommandje bovenop.

Wensvoor4 likes this.
  5. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,242
    11,820
    113
    In de oven kan je lekkere baketrays maken. Grof gesneden groente, bakaardappeltjes en vis/kip/vlees erbij. Olie en kruiden er op en half uurtje in de oven. Lekker en zo makkelijk.

Wensvoor4 likes this.
  6. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,370
    21,748
    113
    Ik heb zelf een airfryer, gebruik 'm niet echt veel en koken lijkt me er niet echt makkelijk in. Bij een multicooker heb je dan wel wat meer opties, zoals snelkoken en juist slowcooken, maar volgens mij ontbreekt daar alsnog het "gewoon" koken. Ik zou om die reden eerder gaan voor een eenpits inductieplaat ofzo. En dan nog de airfryer erbij.

Wensvoor4 likes this.
  7. Wensvoor4

Wensvoor4 Actief lid

Mar 10, 2019
    243
    134
    43
    Female
    Oké bedankt voor jullie adviezen. De multicooker js dus eigenlijk de beste keuze?

Syane likes this.
  8. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,295
    10,265
    113
    Je oven is dus wel beschikbaar?

Dan zou ik alleen nog een inductieplaatje kopen. Volgens mij heeft de ikea dat ook.

Wij hebben een slowcooker. Dat is handig voor sauzen, stoofperen, stoofpotje. Maar ook als je al gekookt hebt en nog even warm moet houden.

Zat te kijken naar multicooker maar wij doen niks onder grote druk. Langzaam koken vinden wij betreft smaak veel lekkerder.

Airfryer gebruiken wij met regelmaat. Maar met 6 personen heb je dan wel echt een groot exemplaar nodig.

Als je daarna een slowcooker of multicooker niet meer gaat gebruiken is dat zonde.

Een inductieplaatje kun je altijd nog.extra gebruiken met kerst/ verjaardagen en neemt minder ruimte in beslag.

9. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,265
    25,723
    113
    Ik heb een multicooker (crockpot express) daarin kan je slowcooken, gebruiken als pressure cooker (dus snelcookpan) en hij heeft ook een saute functie.
    Mag ik zou denk nog wel een 1 pits inductieplaatje aanschaffen. Scheelt een hoop gedoe.

Syane likes this.
  10. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,242
    11,820
    113
    Heb je geen vrienden of kennissen die vaak kamperen? Die hebben misschien zo’n inductieplaatje wel te leen voor je.

11. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,183
    113
    Brabant
    Absoluut een multicooker.

Alleen ik zou er iets naast doen

Bv als je er pasta saus in maakt, moet je ook nog ergens de pasta in koken

Je kunt ook alles inn1 doen, maar dat is niet groot genoeg voor 6p

Ik heb er 2 en doe er bijna alles in.
    Bv:

In de 1 curry, in de ander rijst
    In de 1 aardappels, in de ander groente
    In de 1 pasta saus, pasta koken in de andere(maar dat doe ik eigenlijk altijd op t fornuis)

Je kunt niet voor 6 p groente én aardappels in 1 pot doen

Wat wel kan:
    Groente erin stomen
    In de oven aardappeltjes met vlees

12. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

Apr 16, 2016
    2,364
    2,822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    We hebben tijdens onze verbouwing gekookt met multicooker, een 2-pits elektrisch kookplaatje en een oventje. Daarmee kon ik alles maken.
    Bij de multicooker gebruik ik de slowcooker om bijvoorbeeld in de ochtend lekker een hele pan vol groentestoof te maken. Dan in de avond alleen even wat water koken en couscous erbij en de maaltijd is klaar.
    De pressure cooker is ideaal voor de perfecte gekookte aardappels (7 minuten op high pressure met 250 ml bouillon en quick release). Pot groenten erbij en een simpel vleesje op de kookplaatjes en klaar. De kookplaatjes werken namelijk niet zo lekker als een normale kookplaat, dus dingen als aardappel zijn dan gemakkelijker in de multicooker.
    Airfryer voor lekkere zoete aardappelfrietjes.
    En er zit ook een gewone aanbakfunctie op. Dat gebruik ik bijvoorbeeld om groente eerst aan te bakken en daarna lekker nog een tijd in de slowcooker te laten voor een saus of soep.
    Kortom, met zo’n multicooker kun je heel veel kanten op.

Ik heb de Ninja 14-in-1.

Share This Page