nagel eraf- nagelriem ontstoken?

Discussion in 'De lounge' started by Athina, Sep 1, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Vraagje... nadat ik tussen de voordeur heb gezeten met mijn vinger - is uiteindelijk mijn nagel eraf gegaan. Oke - het laatste stukje voorzichtig met wat hulp (na wat uurtjes in het zwembad, waardoor het helemaal los zat).

Nu is het natuurlijk wel spannend- gaat die nagel wel teruggroeien? Ik hield 'm de eerste 2 dagen ook expres vettig met vette zalf. Maar de nagelriem 'ruikt' wat. Lijkt ook iets vocht uit te komen/ tegen te zitten. Wondvocht? of toch licht pussig? Het is niet echt rood en warm ofzo op de huid.

Iemand tips hoe te verzorgen? Want ik hoop wél natuurlijk dat de nagel gewoon terug gaat groeien...

Ik twijfel een beetje of ik betadine moet gebruiken of niet - omdat dat het natuurlijk ook nat en week houd... iemand ervaring ermee en me het verloop kan vertellen? En wat te doen? (lichte bultje zat er al langer trouwens.
    IMG-20170901-WA0002.jpeg

2. Manque

Manque Niet meer actief

Ja, dat komt weer helemaal goed. Ik heb maar liefst 3 van die nagels gehad en die zijn compleet terug gegroeid. Ik heb daar toen niks aan gedaan, gewoon 'open' gelaten en niks opgesmeerd.

Athina likes this.
  3. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    Bij mijn zoon deden we weken in baking soda elke dag. Was zijn teennagel en die was wel wat ontstoken, binnen no time ging het beter daarna.

Athina likes this.
  4. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

Dec 3, 2011
    3,069
    1,124
    113
    Female
    Ik zou er sowieso geen vette zalf op smeren. Dat lijkt mij juist 'nattig'.

5. Mupke10

Mupke10 Actief lid

Jun 20, 2011
    136
    8
    18
    NULL
    twente
    Hier hetzelfde gehad met een teennagel. Bleef ook wat pussig en de nagelriem werd rood. Van de huisarts toen een zalfje met antibiotica erin gekregen, het werd snel beter toen.

6. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Ik week alles wat ook maar een beetje ontstoken is in groen biotex, werkt als een trein.
    Vorig jaar had ik een ontstoken nagelriem bij mijn duim(waarschijnlijk een kloofje gehad waar een bacterie bij is gekomen),en echt opeens werd mijn hele nagel weg geduwd en kwam er een stuk wild vlees tevoorschijn . Nagel liet her en der al wat los. Ik met spoed naar de huisarts en die heeft twee sneeen gemaakt in de duim om de ontsteking 'lucht' te geven (napijn was niet grappig) verband er omheen en 24 uur lang goed nat houden. Na een week was de ontsteking nog niet weg het werd alleen maar erger. Terug naar de huisarts, kreeg een antibiotica kuur en ze namen een momster van het pus dat eruit kwam (duur grapje). En een zilverstift om het wildvlees te laten slinken.
    Resultaat:
    - alles werd zwart door de zilverstift terwijl ik alle omringende huid met vaseline insmeerde om dat te voorkomen en het stuk vlees werd geen millimeter kleiner.
    - antibiotica hielp niets de ontsteking zat er nog.

Uiteindelijk een bevriende arts gebeld en die gaf na 1 blik aan : die nagel moet er af! Had direct al gemoeten en alles wat de huisarts had gedaan was bij voorbaat gedoemd te mislukken (was inmiddels een maand verder!) .
    Volgende dag al naar het ziekenhuis en daar is mijn nagel toen verwijderd, voel je eerst niks van maar later en nog heel lang last van een pijnlijke plek want het is daar heeeel gevoelig zonder nagel! Heb maanden met een pleister gelopen die ik 3x daags verschoonde en vaseline smeren op de wond zodat de pleister er niet aan vast gaat zitten. Ongeveer 4 maanden later had ik pas weer een redelijke nagel terug.
    Nu een jaar later zie je t nog, wordt ook nooit meer een mooie nagel.

Dus mijn advies, wacht niet te lang maar onderneem direct actie!

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Mijn dochter heeft het met een teen gehad, was echt een bloederige boel, maar na een paar keer weken in groene biotex werd het mooi rustig. Nagel groeide toen ook weer mooi aan :)

Share This Page