Hallo allemaal, Zijn er hier misschien mensen met leuke en originele teksten voor Op een geboortekaartje? Vind veel nogal op elkaar lijken namelijk Ben benieuwd Alvast bedankt
Ik lees mee! Wij hebben gisteren alles rond gekregen behalve het begin tekstje. Ik ben geen held in rijmen en me vriend ook niet. Maar we willen echt dat dit eruit knalt!
ik denk dat je tegenwoordig heel origineel bent als je niet origineel probeert te doen. Ik lach me altijd scheel om alle afschuwelijke gedichten en tenenkrommende welkomsteksten die ik zie op kaartjes bij de verloskundigenpraktijk. Serieus, er zit altijd wel een taalfout in, of een rijm dat vergezocht is, of het is van een kwezelige zoetsappigheid waar de honden geen brood van lusten. Dus ik zou zeggen: hou het kort en krachtig, ga niet rijmen, en probeer niet te diepzinnig te doen. Dan scoor je
k Vind de gedichtjes juist wel leuk.... Ook om zelf te schrijven.... Vond (en vind) ons eigen gedichtje ook wel heeeeeeeelemaal leuk... Ja joh.... Anders had k m vast niet gekozen... Whahaha!!! Er zullen handen zijn die je dragen Armen waarin je veilig bent En mensen die zonder vragen Zeggen dat je welkom bent Wel n "vaker" voorkomende tekst, maar wel onze smaak!!
Verbaas me wel eens over de diversiteit in opmaak en teksten. Vind gedichtjes overigens soms echt wel mooi, maar denk dat ons geboortekaartje qua stijl erg zal lijken op onze verlovings- en trouwkaart. Sober. Voor ons is de komst van ons kindje zo een wonder op zichzelf, dat heeft geen franje meer nodig
Wij hebben geen gedichtje, maar wel een kort tekstje over hoe warm het voelt om papa en mama te zijn. Iets van die strekking . Verder houden we allebei van strakke kaartjes met veel 'ruimte'... Maar toch hebben we gekozen voor een gezellig, geïllustreerd kaartje. Het past bij ons en ons winterkindje.
Je kan het beste naar jullie als gezin kijken, waar houden jullie van? En daar evt inspiratie bij zoeken? Wij houden hier van strakke, grafische en "ruimtelijke" kaartjes, zoonlief word vernoemd naar 1 van mijn favoriete schrijvers en daarvan hebben we een mooi citaat in het engels op het geboortekaartje Dus alles bij elkaar past het bij ons en ik denk dat je vanuit daar het beste kan werken
bij de oudste hadden wij een gedichtje wat ik zelf samengesteld heb uit andere gedichtjes, mijn man gaf de hele zwangerschap aan het zo jammer te vinden dat hij er niet zoveel van meekreeg als ik en daar wilde ik iets mee doen: in mama's buik was het fijn, maar nu wil ik ook graag bij papa zijn. Die wacht nu al zo lang, hallo iedereen, hier ben ik dan: Nu hebben we een gedichtje vanuit de grote zus
Wij hadden het volgende tekstje: Papa trots, mama blij, buikje weg, ik erbij! kort en vrolijk vonden wij.
Hier staan ook hele mooie teksten en velen heb ik niet eerder gehoord Teksten voor op geboortekaartjes.
Bloemkolen? Ooievaar? Nee, nee, nee... Papa en mama hebben gestoeid, En zo ben ik in mama's buik gegroeid! Deze gebruiken wij!
Wij hebben Het wonder van het leven, Nogmaals aan ons gegeven. Een meisje heel klein, Om eeuwig dankbaar voor te zijn. (wij zijn beide verminderd vruchtbaar, en van de 2e spontaan zwanger geraakt in de maand dat alle onderzoeken te slecht waren om iets te doen) Dus voor ons een toepasselijk gedichtje. En op de andere kant staat, Wilt u aan mijn papa en mama laten weten wanneer u mijn luier wilt komen verschonen? Dan zal ik u met een volle belonen.
Nou vooruit dan maar Overigens zou ik zelf nooit commentaar geven op een kaartje dat ik zou ontvangen. Al vind ik het nog zo lelijk, als de ouders er maar blij mee zijn. Dus in die zin, kan het mij ook geen **** schelen wat anderen van ons kaartje denken.
whahah tamara die is ook leuk!!! ik had als voorkeur, wil u mij komen bewonderen? .... Gezellig! niet dat van bel dan ff of we slapen van zo laat tot zo laat. als tekst heb ik wel een veel voorkomend gedicht maar zooo toepasselijk (al heb ik mijn wensen/voorkeuren nog niet met man besproken want we zijn nog niet met de kaartjes bezig geweest!) voor de een zo gewoon, voor ons zo bijzonder! zeer gelukkig zijn wij met ons wonder! wij zijn na 4,5 jr zwanger geworden, na vele ivf pogingen. dus echt een wonder! en totaal niet (meer) verwacht!
Ik wil dr een couplet op van liedje van jan smit voor zijn dochter. Niemand zo mooi als jij, Niemand zo trots als wij. Je bent een engel zo klein, Bij jou wil ik altijd zijn. 2e stukje zou ook.nog kunnen maar vind dit t mooist
Op de eerste: Liefde vermenigvuldigt zich wanneer je het deelt. Op de tweede: Uit liefde geboren. Op de derde: Het wonder dat liefde heet.