Kies getrokken, pijn wordt niet minder

Discussie in 'De lounge' gestart door Somita, 31 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.469
    836
    113
    Vorige week tijdens mijn vakantie naar de tandarts geweest ivm een ontsteking van mijn kies en ook de kaak begon te ontsteken.

Helaas was deze kies niet meer te redden ondanks een wortelkanaalbehandeling eerder dit jaar.

De tandarts in Duitsland heeft de kies opengemaakt en de kanalen schoongemaakt en daarna antibiotica in de kies gedaan en heb een kuur gehad van 5 dagen.
    De pijn was toen weg, omdat de kies open was en de druk er af was.

Een week later, afgelopen dinsdag is de kies getrokken.
    Ze heeft hem eerst in tweeën geboort en daarna er uitgehaald en de kaak schoongemaakt.

De eerste dag met pijnstiller was het goed te doen.
    Gisteren leek ik minder last te hebben en ook eten ging wat beter,alleen geen harde dingen.
    Vanmorgen was de pijn ook wel te doen en dacht ik het op alleen paracetamol wel te redden.

Maar sinds vanmiddag klopt de kies, vooral bij inspanning voel ik mijn kies kloppen en hij zeurt ook flink.
    Net dus toch maar weer ibuprofen 600 ingenomen.

Is dit normaal dat de pijn weer erger wordt?

Moet wel zeggen het advies van rustig aan was moeilijk op te.volgen ivm het naar huis gaan van vakantie gisteren en alles weer opruimen vandaag.

Heb niet de indruk dat het gezwollen is, en het is echt de plek van de wond die zeurt en klopt.

2. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Kan je wel even last van hebben inderdaad.

Heb niet lang geleden een ontstoken kies laten trekken. Dacht even dat de ontsteking erger werd, omdat pijn aanbleef en zelfs erger leek te worden.
    Maar ineens werd het minder en al snel helemaal geen last meer.
    Ontsteking is niet 123 weg na het trekken vd kies, dus niet gek dat pijn aan blijft houden.

Beetje spoelen met zoutwater kan wel verlichting geven.

Als het nou echt niet weg gaat de komende dagen en erger wordt, moet je wel even ad bel trekken. Dan kan de wond ontstoken zijn. Maar dat komt weinig voor

3. Priscillaxxx

Priscillaxxx Actief lid

5 jun 2013
    184
    45
    28
    Het klinkt als alveolitis. Dat betekend een ontsteking van de tandkas. Dit ontstaat veelal binnen 2 a 3 dagen nadat het trekken van de kies moeizaam ging of als de bloedprop weggespoeld is. Mijn advies zou zijn om jouw tandarts te bellen en de wond te laten uitspoelen. Tot die tijd maximale dosis paracetamol slikken met ibuprofen.
    Sterkte! Die pijn is zeer vervelend.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb 2x een kies laten trekken en heb ook wel een aantal dagen napijn gehad. Beetje zeurend en een beurs gevoel en ook een pijnlijke wond. Als de pijn erger wordt zou ik wel even contact opnemen om zeker te weten dat het in orde is.

5. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Ik ben begin augustus geweest om een kies te trekken en de eerste 2 dagen viel de pijn mee. Dag 3 werd het erger en op dag 4 en 5 ging ik door de.grond. ik had ibu600, maar na 2 uur kwam de pijn er dwars doorheen. Ik heb me 2 dagen ziek gegeten aan pijnstillers met maagbeschermers erbij.
    Mijn advies zou zijn: blijf die pijnstillers op gezette tijden slikken en hopelijk wordt het niet zo erg als bij mij. Bij mij werd de pijn na een goede week dragelijk en slikte ik overdag pcm en voor de nacht nog ibu erbij.

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik heb na het trekken eens last gehad van een "dry socket". Dan is de bloedprop er per ongeluk uitgespoeld en ligt een stukje kaakbot bloot. Het doet megaveel pijn.
    Ik heb er naar laten kijken. Moest veel spoelen met zout water en pijnstillers op gezette tijden nemen. Hoe sneller er een beetje tandvlees over groeit, hoe sneller het over is.

Kan misschien bij jou ook dit het geval zijn?

7. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    977
    1.256
    93
    Vrouw
    Ah dit heb ik ook gehad. Is heel erg pijnlijk idd!

8. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.469
    836
    113
    Dank jullie wel.
    Vandaag was de tandartspraktijk dicht.

Mocht het maandag niet beter zijn bel ik even.

9. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Heb je er nog hechtingen in zitten? Na het trekken van mijn verstandskies zat de hechting er in. Ik heb na 2/3 dagen ineens weer meer pijn gekregen. Dat ik ook dacht dat ik zo’n dry socket had. Maar na het het verwijderen van de hechting was de pijn binnen 2/3 uur helemaal weg!

10. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Hier twee keer gehad met verwijderen van de verstandskiezen, beide keren bleek er toch een ontsteking onder de hechting te zitten. Kreeg eerst ook het advies om het even aan te kijken, tot ik ineens met (sorry heel ranzig) pus in m'n mond zat...toen kon ik gelijk een uur later terecht. Kaakchirurg heeft het toen uitgespoeld en toen was het ook vrij snel over met de pijn. Overigens was het ook niet mega dik ofzo om te zien aan de buitenkant, maar voelde het echt kloppen op de plek van de kies.

Succes, dit soort pijn is echt geen pretje!

11. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.884
    6.414
    113
    Toen mijn verstandskies werd getrokken, had ik ook best flinke napijn en inderdaad zo’n kloppende pijn bij actief iets doen. Gebeld, ik kreeg extra ibu 600, en moest het toch nog even aankijken. Daarna werd het minder :)

12. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Als het echt te erg wordt gewoon ook de tandartsen post in weekend bellen he

Deel Deze Pagina