Ze had het over onnodige producten aanprijzen die in hun ogen onmisbaar zijn. Daar reageerde ik op. Hoe het qua salaris gaat bij deze olieverkopers weet ik niet en dat heb ik ook niet uit haar post kunnen opmaken.
Gewoon eterische olie bij de tuinen halen, ik vind de rest echt zo'n bull. Lavendel om te kalmeren, dennen als je je mweeeegh voelt, heb je een booster omdat je tig moet doen en de zin niet weet te maken dan sinaasappel of pompelmoes (als je m kan vinden). En dan kan je nog los met bergamot, patchouli etc. meer dan genoeg opties zonder rare verdienconstructies. Gewoon eerlijke producten, basic doet wat je verwacht en geen marketing rotonde er om heen. Een goed product verkoopt zichzelf. Hooguit tussen t ene en t andere merk een kwaliteitsverschil. Wil je dingen innemen, dan gewoon bij Bachbloesem kijken die hebben ze daar ook, dat zijn tincturen. Bach Rescue is eigenlijk de enige die ik ken, was er wel over te spreken. Maar er zijn er verschillende en je kan ze mixen. Als je een "special" wilt is t allicht de moeite daar meer in te verdiepen. Fythologie ofzo is die hoek (plantheelkunde) maar je moet er wel alert op zijn dat sommige van die "onschuldige" dingen geen goede combi zijn met medicatie/bestralingen/zwangerschappen bepaalde je ook weer niet moet mixen.
@Mythique De meesten doen ze met wat water in een olieverdamper. De damp verspreidt zich dan door de ruimte. Zo inhaleer je deze en zou je je gezondheid ondersteunen vanwege de therapeutische kwaliteiten van specifieke oliën.
Doorgaans inderdaad verdampen in een oliebrander. Verdund in een basishuidolie kan je het ook voor massage gebruiken maar je moet echt HEEEL weinig etherische olie gebruiken. Daarbij Teatree olie, super handig voor heel veel dingen. Laat dit NOOIT in de buurt van een kind of een dier. Kleine dosis is dodelijk.(staat ook met koeienletters op de verpakking als t goed is) Etherische olieën in t algemeen moet je niet in hun bereik hebben van maar die is helemaal link. Ik snap ook niet waarom Teatree huidolie bij de trekpleister op grijphoogte vanuit een buggy hangt, maar dat is allicht mijn paranoia en kruidvat medewerker ervaring. Bepaalde artikelen mochten wij niet op bepaalde hoogtes hangen van filiaalleider, dat moest echt naar "adult range" en o wee als er een scootmobiel niet door kon als je stond te vullen. Best wel streng beleid (als je 16 bent) maar allicht niet zo heel gek.