geen vruchtwater meer

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mausi, 30 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik heb een vraagje. Ik ben onlangs bevallen van een prachtige zoon, die helaas wel wat opstartproblemen had. Dit kwam o.a. omdat er helemaal geen vruchtwater meer was.
    Ik ben op woensdagochtend bevallen en de vrijdagmiddag er voor heb ik nog een echo gehad in het ziekenhuis. Hier werd toen nadrukkelijk gezegd dat er nog meer dan genoeg vruchtwater was.
    Kan dit in die paar dagen helemaal verdwenen zijn? Ik ben geen vruchtwater verloren, de vliezen zijn ook pas in het ziekenhuis (door de arts assistent) gebroken.

Ik had zelf al vanaf 39.5 week geen goed gevoel meer over de (zo goed lopende) zwangerschap. Een gevoel van: hij moet er uit... geen idee waarom. Uiteindelijk bleek onze kleine man het de laatste dagen echt niet fijn meer te hebben gehad. Hij was flink uitgedroogd, over zijn hele lichaam was zijn huid kapot, schraal en zelfs grote kloven. Wij zijn erg geschrokken. Hij is hier zelfs nog voor opgenomen geweest weer in het ziekenhuis. De kinderarts zei dat hij er uit zag alsof hij met ruim 43 weken geboren is en ook dat hij 1-2 dagen langer in de buik waarschijnlijk niet had overleefd... :$
    We zijn hier erg van geschrokken, er is geen enkele verloskundige die natuurlijk met 39.5 week had gezegd: 'je hebt er geen goed gevoel meer over, nou meid, we gaan inleiden'... maar achteraf gezien was hij er veel en veel beter aan toe geweest als hij wel met 39 weken geboren was geweest.

Is dit alles gewoon gemist op de echo?? Of gewoon stomme pech.... kan de conditie in een paar dagen zo ontzettend achteruit gaan dan?? Ik voel mezelf soms wel schuldig dat ik niet naar mijn gevoel heb geluisterd en wel heb gevraagd om inleiden. Maar dit was dan waarschijnlijk ook niet gebeurd?!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Wat een rot verhaal zeg, kan me voorstellen dat je bent geschrokken. Een echo zegt niet alles nee, maar vruchtwater is wel vrij goed in te schatten omdat je heel duidelijk het zwarte om het kind heen ziet....wat het vruchtwater is. De conditie van een kind kan snel achteruit gaan inderdaad. Maar ik durf niet te zeggen hoe het bij jou is gegaan. Misschien hebben ze nog onderzoek in de placenta gedaan om te kijken wat er aan de hand was? Hier kan je soms iets uit halen. Maar vaak blijven dingen ook onduidelijk. Gelukkig is het wel goed afgelopen.

Groeten Evelien

Deel Deze Pagina