Ik ben op zoek naar multivitamines voor zwangeren maar dan in kauwtablet/smelttablet of druppel vorm. Nu kwam ik op internet Orthica tegen maar de kauwtablet daarvan is nergens meer leverbaar... Zijn er nog andere multivitamines?
Ik heb ze niet kunnen vinden helaas. Vanwege een maagverkleining kan ik alleen kauwtabletten goed verdragen. In overleg met de gyn gebruik ik gewoon mijn normale kauwtablet en heb ik er foliumzuur bijgenomen. Er zit wel wat meer vitamine A in dan in een speciaal tablet voor zwangerschap, maar dat kan niet echt kwaad.
Je zou ook capsules kunnen nemen (bijvoorbeeld van Solgar), en die open maken. De inhoud kun je bijvoorbeeld door de yoghurt mengen. Misschien is dat iets? Ik weet natuurlijk niet waarom je precies kauwtabletten zoekt.
Ik heb moeite met het slikken van tabletten. Ik 'maalde' mijn Omnibiontabletten altijd fijn en roerde ze in een yoghurtpotje en at het zo op. Nu heeft mijn gynaecoloog mij iets voorgeschreven dat ik in water kan oplossen (poedervorm) en het zou smaken naar Citroen. Heb het vandaag van de apotheek gehaald dus ben benieuwd straks.
Omg .. ik lees nu net de bijsluiter. Je moet het direct in uw mond doen en niet oplossen in water ?!? Mijn gynaecoloog en apotheker zeiden beiden dat je het kan oplossen in water !! Pfff