Hoi allemaal, Ik vraag mij af of het nog nodig is om mijn huidige multivitamine door te slikken (VSM Mama met o.a. vitamine D en foliumzuur). Ik ben nu bijna 18 weken en heb gelezen dat foliumzuur na de 10e week niet meer nodig is. Maakt het wat uit als ik het supplement toch doorslik? Of kan ik beter op zoek gaan naar een multivitamine zonder foliumzuur? Ik heb nl. ook gelezen dat er onderzoek gedaan is naar een verhoogd risico op obesitas bij het kind, bij het doorslikken van foliumzuur tijdens de gehele zwangerschap: https://www.rtlnieuws.nl/gezondheid/te-lang-foliumzuur-slikken-tijdens-zwangerschap-verhoogt-kans-op-obesitas-bij-kinderen. Tot op heden heb ik (in de winkel) ook nog geen vitaminesupplement gevonden (voor zwangeren) zonder foliumzuur. Bestaat deze wel? Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Mijn verloskundige zei destijds (3 jaar geleden) dat je gewoon de multivitamines met foliumzuur kon gebruiken. Ook de gynaecoloog (waar ik voor een andere reden was) zei mij gister dat extra foliumzuur geen kwaad kan, ook als je het niet nodig hebt op dat moment.