Hallo, Vanmorgen onze dochter van ruim 12 kilo getild en ben 33 weken zwanger. Nou til ik haar wel vaker en dat is ook niet het probleem, want ik laat haar half op m'n heup rusten als ik haar til, maar vanochtend moest ik terwijl ik haar tilde even iets oprapen van de vloer en kwam toen weer omhoog met haar (12 kilo), dat was best zwaar en een beetje stom achteraf, maar ja. Nu vraag ik me af of het kwaad kan voor de kleine in m'n baarmoeder en/of het ook kwaad kan voor een oude wond van eerdere keizersnee, ben zo bang dat dit kan scheuren ofzo. Ervaringen? Bedankt.
Het kan geen kwaad voor het kindje zelf. Maar je kunt zelf wel erg last krijgen van je buik en rug bijvoorbeeld. Voor je lidteken maakt het niks uit. Probeer je dochter toch wat minder te tillen.
Mijn ervaring is dat je vrij directe feedback krijgt van je lijf als je iets doet (tilt) wat niet goed is
Ik draag mn dochter van 12 kilo, anderhalf jaar oud, nog regelmatig. https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/563028_3625695396097_1106694063_n.jpg Heel erg lang hou ik het niet meer vol want ben inmiddels ruim 39 weken zwanger en op de foto nog maar 33 weken ofzo, maar toch draag ik haar vaak nog eventjes in huis, even van de auto naar de winkel of verloskundige enzo. Kan geen kwaad hoor, tenzij je er echt buikpijn van krijgt, dan moet je even rustiger aan doen. Ik heb ook een KS gehad maar als je litteken een bevalling aan moet kunnen, moet die ook je kindje tillen wel aankunnen hoor
je merkt aan je lichaam wel wanneer het teveel is (harde buiken, zere rug) Mijn dochter is ruim 10 kilo en kan nog niet lopen, ik zal wel moeten dus
Hier een zoontje van 14kilo die ook nog weleens getild wordt.... Kan geen kwaad maar luister goed naar je lichaam en stop met tillen als je ergens last van krijgt. Ik leer Tycho nu dingen zelf: in en uit de autostoel klimmen bijvoorbeeld of met schoenen aandoen dat hij niet op de onderste traptrede gaat zitten maar op de 5e zodat ik niet zo hoef te bukken enz. xxx