Wij hebben bij ons zoontje van 15 maanden 3 weken de koemelk weggelaten uit alle voeding...Dit ging goed! Zijn klachten (pijn in buik vooral) verminderden en hij sliep vele malen beter. Na 3 weken moesten we op aanraden van de huisarts toch weer gaan provoceren. Ik ben alleen de opvolgmelk gaan geven en heb de melk in de overige voedingsmiddelen nog even weggelaten... Gek genoeg heb ik het idee dat hij niet zoveel last heeft....hij is wel erg winderig en slaapt niet zo goed als in die 3 weken maar dat zou ook kunnen komen door het krijgen van een kies.... Hij lijkt nu pas (op de 7e dag) wat meer last te gaan krijgen... We waren zo overtuigd dat we in de goede richting zaten maar nu weten we het niet meer Kan het zo zijn dat het even duurt voordat kindjes de allergische reactie terugkrijgen? Of zou hij het gelijk al moeten krijgen?
Lastig. Normaal gesproken merk je wel sneller dat een kindje last heeft van de koemelk. In die zin zou je dus kunnen verwachten dat het geen kea is. Echter je omschrijft niet hoeveel melk je nu geeft en wel dat er mogelijk slechter geslapen word. Bij mij is altijd gezegd; ga niet provoceren als ze niet fit zijn, juist omdat het lastiger kan zijn om te zien of er een reactie volgt.
Het kan ook zijn dat de lactose een 'probleem' is vandaar dat we hier nu geitenmelk geven. Is lichter verteerbaar (zit wel lactose in maar dat is toch anders) en ze heeft veel minder of nee geen klachten eigenlijk die haar zussen wel hadden. We zijn wel gestart met koemelk maar daar dronk ze niet genoeg van net of ze aanvoelde dat haar lichaam dat teveel van t goede vond. Ze groeide ook niet bijster goed. Wij zijn ontzettend blij met de geitenmelk! We zijn nu 5maanden op weg en ik zei toevallig vanmorgen nog ze is nog niet eens verkouden geweest! Dat waren de anderen voortdurend niet de een dan wel de ander. Oh nee dat is niet helemaal waar de eerste 3 weken dat ze koemelk kreeg had ze continue een snotoogje, dat was van de ene op de andere dag eigenlijk over. Ik denk echt dat het van de soort voeding komt. Weet niet of je er wat mee kunt maar als je vragen hebt stel ze gerust!
he! Ja, heb ik ook aan zitten denken.. omdat het voornamelijk buikpijn en loopneus is en niet echt eczeem...waardoor wist jij dat jouw kindje last had van de lactose en niet de koemelk als geheel? En welke symptomen had jouw kindje? Ik heb 1 keer koemelk gegeven maar dat was echt drama...enorm last van buikje gelijk al...misschien heeft hij nu minder last omdat het opvolgmelk is (minder eiwitten geloof ik)... Al moet ik zeggen dat we sinds gisterenavond weer gestopt zijn met de melk...hij had zo'n enorme buikpijn, heel harde winden...was zo zielig...was er echt klaar mee....ook enorme loopneus...lijkt al iets minder last van loopneus te hebben maar windjes laat hij nog (moet ook even uit systeem)...
Tja een lang verhaal. Begonnen met de oudste geboren in 2008 hebben we gewoon koemelk gegeven. Had altijd exceem en droge huid en mega rode wangen. Was allemaal normaal volgens cb en ha gewoon vette crème gebruiken. 2010 is onze 2e geboren was een huilbaby en dus maar de ka ivm allergie in de fam. Dieetvoeding gekregen. Dat ging beter met de windjes maar ze ging spugen van de zure nutramigen. Dat was echt zielig. En we wilden geen medicijnen geven als het niet nodig was. Mn schoonmoeder (allergie deskundige uit ervaring ) zei misschien moet je eens geitenmelk proberen. Dus een gewoon pak melk gehaald in de winkel en daar dronk ze hoppa zo een fles van leeg. Voordat ik iedereen over me heen krijg ja het kan dat je kindje áls het kea heeft ook op gaat reageren omdat de eiwitten gelijk zijn... maar we vonden het wel waard om te proberen het was toch niks zo! Uiteindelijk toen ook de nannycare gevonden duur maar zo puur mogelijk met toch alle benodigde vitaminen. In dezelfde tijd de oudste ook mee laten doen met de geitenmelk en dat ging al een stuk beter. Rooie wangen waren weg we moesten alleen in de gaten houden dat ze niet teveel kreeg. Dat gaf ze zelf wel aan ik wil niet meer of ik lust t niet. Als we daar niet naar luisterden was het gelijk raak. Schrale wangen en rode billen. Dat de 2e een huilbaby was bleek later vooral van jet kiss syndroom/hcfs te zijn gekomen. Toen kwam nr 3 eerst op koemelk dat ging niet goed ze groeide niet goed sliep ontzettend veel over op de geitenmelk en dat ging voorspoedig totdat we er rijstpap door deden net of het dan te zwaar werd voor haar lijfje om te verteren en op een gegeven moment ging ze afvallen. Ze begon op 4700 als geboortegewicht dus dan zit je bij of boven het bovenste lijntje dus volgens het cb gaf het niks dat ze afviel ze zat nog boven gemiddeld. Het zat me niet lekker en ik ben door gegaan naar de ka. Die zei red je het tot morgen? Dam móet je langskomen want dit is niet goed een kindje mág niet afvallen! Dus toen aan de zwaarste dieet voeding. Inmiddels hadden we voor de oudste dames en x lactose vrije melk gebruikt in pannenkoeken (koemelk) en dat ging goed dus dat langzaamaan meer geïntroduceerd net als de lactose vrije yoghurt en ze waren en zijn zo goed als klachten vrij. Zo fijn! Op een gegeven moment moest de derde ook vast voedsel gaan eten nou bleek dat er voedingsmiddelen zijn met bepaalde sujet verhoudingen die ze minder goed verdragen kon. Nou ik wad gek volgens de ka ze wilden haar wel eens een week observeren info het ziekenhuis. Ze moest eten wat ze kreeg. De ene na de andere spuitluier meldde ik maar ik wad de overbezorgde moeder zag hun niet op de kamer als ze anderhalf uur huilde van de pijn. En tot overmaat van ramp moest ik maar naar de psycholoog. Ik m'n man opgebeld die is me direct komen halen en we besloten het zelfde aan haar te geven wat bij de andere twee ook goed ging.... Tja hoe naief ben je maar ja dat van hun jus not vastgesteld door een arts dus is dat voor hun niet aan de orde. Vanaf dat moment heeft ze de schade ingehaald bouwvakkers porties groente gingen erin. Dat was een fijn gezicht. Vervolgens kwam ons 5e kindje ja sorry 4 mis je natuurlijk maar ze is net voor de verrotte met 40.3 overleden in m'n buik aan een grote hartafwijking die samenhing met down. Beetje kort door de bocht maar dat is een ander lang verhaal Toen zeiden we we beginnen met omneo daar zit minder lactose in. Maar we merkten al snel dat ze met ging slapen en minder drinken dus geitenmelk gekocht leveren kan altijd een hoppa een volle fles erin. En nog steeds gaat het goed! Maar ik weiger om er pap van te maken.... ik hoop dat je het verhaal kunt volgen maar we kijken dus ook echt naar hoe ze reageert we beginnen met af en toe een hapje bijvoeding. Maar met wortel heeft ze gelijk snottebellen... dus die proberen we over een poosje wel weer... 1 ding! Volg je moeder en vader hart! En mochten er mensen zijn die zoch afvragen waarom geen bv? Dat kan ik niet geven helaas.
Wow meissie, wat een heftig verhaal! wat lief dat je het allemaal hebt opgeschreven! Je bent er zo lang mee bezig he...zo jammer dat je ze er niet gewoon op kunt testen Hoop dat het beter zal gaan met nummer 5 (vreselijk ook dat je nummer 4 bent verloren..) Heel veel succes met alles en nogmaals bedankt voor je verhaal.
Heel graag gedaan! Hetty is inderdaad erg verdrietig. Maar het weten dat het hoort voor haar geen fijn leven zou zijn geweest maakt het een stuk dragelijker. Het gemis blijft maar toch is het een soort van goed. Voor jullie ook succes met jullie zoektocht! En wij gaan ons best doen voor nr 5!