hoe slapen/liggen met BI?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door wuppie, 1 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Ik ben er mee aan..........
    Mijn bekken doet zo´n pijn. Het liefst blijf ik bewegingsloos liggen maar helaas je moet toch echt je bed uit soms (kramp, plassen, dorst).
    Heeft iemand van jullie tips voor me wat de beste houding in bed is? Ik kan mijn benen niet meer optillen zonder dat het pijn doet, draaien is al helemaal een ramp........
    Overdag gaat het redelijk maar die nachten zijn echt gruwelijk, lig veel wakker en weet dan niet hoe te liggen.....

Help?

Oh ja, ik loop al bij de fysio........

wup:(

2. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik lig op het moment het liefste op mijn rug, met mijn benen heel erg onelegant wijduit, en dan doe ik nog een kussen onder mijn voeten, voor mijn gevoel helpt dat ook nog een beetje.

Opstaan en weglopen blijft pijnlijk, de eerste paar meter lijk ik wel 100, maar vanaf mijn zij opstaand en weglopen gaat nog veel moeilijker.

3. Seth

Seth Niet meer actief

ik slaap nu vanaf 18 weken zittend..... bij mn tweede vanaf 16 weken.....
    heb een rugleuning die electrisch omhoog kan....

ok tis ff wennen, maar anders kon ik dus van de pijn helemaal niet slapen..... en tja dan moet je iets....;)

4. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    aaaaa zalig seth, wij hebben toen geen electrisch verstelbaar bed genomen, maar heb daar nu wel beetje spijt van hihi

5. Seth

Seth Niet meer actief

ben er ook super blij mee..... en als ik straks vocht ga vasthouden, gaan de pootjes ook wat omhoog.....:)

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik lig half op mijn zij met aan alle kanten kussens die me overal ondersteunen.

kan nl niet meer op mijn rug liggen omdat ik het dan erg benauwd krijg door mijn buik

7. holagirl

holagirl Actief lid

3 feb 2009
    232
    0
    0
    Ik lig op mijn zij, met een kussentje die ik van de fysio gekregen heb, tussen mijn benen.
    Maar moet wel veel draaien 's nachts, omdat die heup/zij dan zeer gaat doen..
    Maar op mijn zij lig ik wel echt het lekkerst ( wel MET kussentje)

8. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Ik slaap met mn borstvoedingskussen al sinds 17weken voor mn BI. Als ik me er helemaal rond wikkel en tussen mn knieen knel lukt het redelijk om te slapen.

liefs

9. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties, ik ga vanmiddag en vanavond wat dingen uitproberen.
    Net terug uit het werk, ben volledig ziekgemeld vanwege BI, ik zit er doorheen (ook doordat ik zo slecht slaap ws......)

10. Sabkesam

Sabkesam Actief lid

18 dec 2009
    127
    0
    0
    Bij mijn eerste sliepen we op een waterbed en dat lag super! Maar nu hebben we een "normaal" bed en de laatste 2 maanden leek het wel alsof ik op een stene vloer sliep, zo'n pijn.

Dus nu slaap ik op een luchtbed. (zo'n hoge)
    En op zich is dat wel te doen. (Niet echt gezellig voor mijn hubbie, maar goed....)

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik kon alleen op mijn zij liggen met een kussen tussen mijn benen. Wat ik eerst fijn vond liggen was om een beetje op mijn buik te liggen, en dan mijn bovenste knie hoger te leggen als mijn onderste knie. Alleen 's ochtends was dan een ramp.
    Mijn peut vertelden ook dat dit heel slecht was, dat de bovenste knie voorbij de onderste knie kwam, daar je bekken dan geen rust kreeg.

Opstaan, eerst op mijn zij liggen, benen over boord gooien, en dan omhoog komen. Allebei de voeten op de grond zetten, en dan pas opstaan, zodat de druk meteen goed verdeeld was.
    Ik ben nog nooit zo blij geweest dat we een hoog bed hebben.

Omdraaien, eerst 1 been recht opzetten, op mijn rug, en dan doordraaien naar mijn andere zij. Op een gegeven moment deed dit ook enorm veel zeer, en gebruikten ik beiden benen.

Ook omdraaien als je uit ademt. Anders heb je de neiging om je adem in te gaan houden, spieren te gaan spanen, en dan deed het bij mij nog meer zeer.

Succes meid!!

12. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ja zo slaap ik ook altijd, met 1 been opgetrokken. maar ik word de laatste tijd al gelijk wakker met pijn in mn bekken. ik probeer het ook steeds op mn zij met een kussen tussen mn benen maar als ik dan weer naar een uur of 2 wakker word (plassen :p) ligt ie weer ergens op de grond.
    word echt moe van de B.I :( tegenwoordig zowat geen moment meer zonder pijn..

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Silly88: Ik zou echt mijn been niet meer optrekken. Je lichaam geeft het zelf al aan. Je bekken krijgt in deze houding ook niet de kans om tot rust te komen, omdat er continu spanning op alle banden, pezen en spieren staat.

Ik vond het de eerste weken een drama om met een kussen tussen mijn benen te slapen. Continu wakker, omdat ik mijn draai niet kon vinden. Wel merkten ik dat hierdoor 's ochtends de pijn in mijn bekken in iedergeval niet erger was geworden, en meer "uitgerust" wakker werd.

Zelfs nu 3 maanden na de bevalling kan ik nog steeds niet zo in slaap vallen. Dan voel ik mijn bekken de volgende dag meteen.
    Wel als ik 's ochtends wakker word, kan ik wel zo nog even liggen soezen.

14. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ik heb overdag een bekkenband om (van fysio) en 's nachts lig ik met mijn voedingskussen tussen mijn benen op mijn zij.
    Niet dat het fantastisch ligt, maar wel beter.. maar goed, dan ben ik alsnog 10x per nacht wakker van de pijn.. ;)

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik slaap ook meestal op mn zij met mn voedingkussen tussen mn benen.
    omdraaien en uit bed komen is een ramp.
    ik moet eigenlijk eerst gaan zitten en dan weer opnieuw gaan liggen op mn andere zij.
    het resultaat is dat het hier snachts nog wel eens niet zo gezellig is in bed.
    mn man wordt er namelijk ook vaak wakker van. (kan ie ook alvast wennen aan gebroken nachten)
    soms slaap ik ook wel op mn rug met mn voedingskussen onder mn benen.

liefs doris

16. babydreame

babydreame Actief lid

9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    Biij mijn is de bi dus ook een drama
    ik moet eerlijk zeggen dat ik nog redelijk goed slaap, wij hebben een waterbed wat dan ook naar je lichaam staat, ik lig altijd graag op mijn buik maar dat lukt helaas niet meer lig dan wel met 1 been opgetrokken hij ligt op dit momend nog het fijnste wel ben ik heel erg moe, dus en s,vonds en s,nachts erg last van mijn bekken en harde buiken.
    2x per nacht naar de w.c

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik slaap op mijn zij met af en toe een kussen tussen mijn benen.

Verder heb ik het geluk een bed te hebben waarbij ik me aan de spijlen kan optrekken en kan omdraaien.

18. Tally72

Tally72 Actief lid

28 feb 2008
    161
    0
    0
    Activiteitenbegeleidster
    Heiloo
    De meeste tips zijn al gegeven; het kussentje tussen de benen is vaak heel prettig, omdat je bekken dan een betere stand heeft en dit minder pijn geeft. Als deze niet goed blijft zitten kun je hem evt met een sjaaltje of dubbelzijdig klittenband om je been heen vastmaken.
    Voor het omdraaien; ik maak glijmaatjes, door de gladde structuur van het materiaal heb je minder moeite nodig met omdraaien in bed. Op mijn website staat ook een hoop informatie en tips over bekkeninstabiliteit, het is wat leeswerk, maar je hebt er echt wat aan.
    www.glijmaatje.nl
    groetjes Chantal

19. Tally72

Tally72 Actief lid

28 feb 2008
    161
    0
    0
    Activiteitenbegeleidster
    Heiloo
    @Babydream Het werkt overigens niet optimaal in een waterbed, dat is wel jammer.

20. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    wederom bedankt voor de reacties!
    Zelf heb ik vorige week het boek van Cecile Rost doorgelezen en de symmetrie oefening geprobeerd, ging wat moeilijk in het begin maar nu gaat hij goed, ik merk meer ontspanning en minder pijn!
    Ben er helemaal gelukkig mee!

Deel Deze Pagina