onze baby is bijna 13 weken. Hij drinkt 6 flessen per dag waarvan er eentje 's nachts rond 04.00 uur. Het probleem is dat hij wanneer we hem de fles om 23.00 uur willen geven hij heel vast in slaap is. Daardoor drinkt hij zelden zijn hele fles leeg bijv maar 100 van 170. De fles ervoor is rond 19.00 uur. Van de nachtfles drinkt hij circa 100. Ook als hij wel een keer fit genoeg is om om 23.00 uur een hele fles te drinken komt hij nog 's nachts. We hebben hem nu 2 nachten op verzoek laten komen. Waardoor hij om 23.00 uur geen fles heeft gehad en vervolgens om 04.00 uur komt, dus hetzelfde als met de fles van 23.00 uur. Hij drinkt dan wel meer circa 130. Alleen laat hij nu weer meer staan van de ochtendfles. Is het dan wel verstandig om die avondfles te laten vervallen? We zijn langzaamaan het spoor bijster, hij drinkt meer dan genoeg op een dag. We hebben pas de nutrilon forte afgebouwd, maar overwegen om dit weer geven omdat hij de 4 uren tussen zijn voedingen eigenlijk nooit redt. Hij drinkt overdag 150 +5 waarbij hij soms aangeeft meer te willen en dan maken we 30 bij. Graag raad!
Hoi, Een kindje van 3 maanden mag ook 5 flesjes per 24 uur drinken als dat beter uitkomt. Wanneer je kindje meer dan 5 kg weegt, mag je proberen of je 5 voedingen van 180 ml water met 6 schepjes voeding kunt gaan geven. Groetjes Eveline
dat van die 5 voedingen was me bekend. Alleen zou de nachtvoeding moeten vervallen en niet de voeding van 's avonds (normaal gesproken dan). Had vandaag afspraak bij het cb voor de inentingen, heb de vraag toen ook gesteld. De kinderarts adviseerde toch om de avondvoeding te blijven geven en ons zoontje dus wakker te maken, omdat hij anders de nachtvoeding als ochtendvoeding gaat zien en dus straks over een jaar in een verkeerd ritme zit. Ze adviseerde me de avondvoeding evt eerder te geven bijv om 21.30 / 22.00 dan zou hij misschien niet in zo een diepe slaap zitten en 's nachts meer water dan voeding te geven. Achter heb ik hier over na zitten denken, maar hoe krijg ik dan een beetje een dagschema als hij bijv 's ochtends om 7.30 drinkt om 's avonds op die tijd uit te komen. Als ik niet lang genoeg tussen de voedingen laat, drinkt hij weer niet genoeg. Ik vind het echt heel lastig.
Hoi! Als je dat prettiger vindt, zou je je zoontje beter op vaste tijden kunnen gaan voeden, zodat er echt een soort van schema in komt. Dat betekent voorlopig dat je je zoontje in de avond wakker maakt en 's ochtends zo nodig ook. Als hij 's nachts komt dan inderdaad meer water dan voeding geven. Het duurt even voordat hij hieraan gewend is, maar dan heb je een iets meer voorspelbare dag qua voeding. Groetjes Linda