Zo raar. Ik heb nog nooit blaasontsteking gehad. Maar na het eten vanavond moest ik plassen, gedaan. Tien minuten later weer, maar kwam niks. En sindsdien constant gevoel dat ik moet plassen (doet niet echt pijn maar is ook echt niet fijn) en ga ook regelmatig, maar er komt niks of paar druppels... Yakkes. Wat kan ik er nu aan doen? Veel drinken las ik, dus dat doe ik. Maar verder nog tips? Krijg net zondag heel veel mensen te bbq-en. Echt precies niet het weekend waarin het past. Past nooit natuurlijk maar nu helemaal niet
Veel water drinken, cranberry (tabletten) wil ook nog weleens helpen. En oppassen, als het erger word en je bloed ga plassen of last van je rug (nieren) krijgt naar de HAP.. is een ontsteking en er is vaak antibiotica voor nodig.
Als het daar koop avond is misschien even snel naar de drogist, ze hebben tegenwoordig van alles voor een blaas ontsteking, of het helpt.. geen idee, maar ja misschien verminderd het wel.
ik zie in je onderschrift dat je een baby hebt van 1 maand oud? Ik had 6 weken na mn bevalling ineens enorme plasklachten... niet kunnen plassen, niet uit kunnen plassen en constant het gevoel hebben dat je moet... ik bleek toen een blaasverzakking te hebben. Misschien kun je je urine laten testen op blaasontsteking bij de huisarts, je kunt ook zelf teststrips hiervoor halen bij sommige drogisten.
Veel drinken (kijken of je het weg kunt spoelen); sinasappelsap of cranberrysap (liefst zo puur mogelijk) drinken. Dat helpt erg goed. Als het morgenochtend niet beter is óf het wordt vanavond en vannacht erger: echt even naar de HAP gaan. Dan krijg je tabletten en ik merkte een paar uur na de inname van de eerste al duidelijk verschil. Al moet ik zeggen dat ik het een keer zó erg heb gehad, dat ik na 2 minuten alweer het gevoel had in mijn broek te plassen en het plassen zelf deed ook heeeeeel veel pijn. De blaasontsteking was toen zo heftig dat het na 1 kuur weliswaar veel beter, maar nog steeds niet helemaal weg was. Succes en sterkte!
Ow bah, ik hoop niet dat het dat is. Ik las op internet dat een blaasverzakking vaak het gevolg is van een zware bevalling. Mijn bevalling wás zwaar. Hij ging supersnel, ben in nog geen 1,5 uur van 0 naar 10 cm ontsluiting gegaan in een enorme weeenstorm en mijn lijf perste de baby er met geweld uit... Denk wel dat er dan heel wat gebeurd in je lijf dus hoop niet op een blaasverzakking. Wat moest er in jouw geval aan gebeuren? Ik ga morgenvroeg urine opvangen en naar de huisartsenpost. Als het wel blaasontsteking is (hoop ik nu bijna) dan liever zsm iets ervoor krijgen... bedankt voor jullie tips/advies
Ik ga naar de bekkenfysio ervoor en het is nu een al een stuk beter geworden, maar in het begin werd ik echt gek van de plasproblemen. Vooral rond mijn eisprong heb ik er last van. Het lijkt dan of er extra spanning op mijn bekkenbodem komt te staan waardoor ik niet meer kan ontspannen om te plassen. Wat bij mij hielp is met paracetamol op bed gaan liggen op je rug en dan je benen met je voetzolen tegenelkaar en je knieeen uitelkaar (wijdbeens) op die manier raakt je bekkenbodem het meeste ontspannen.