Hallo, Ik heb een vraagje over het slikken van multivitamines. Ik ben nu 16 weken zwanger en heb al die tijd VSM puur mama geslikt, maar vraag mij af of het oke is als ik dat tot de 40 weken door blijf slikken? Volgens mijn verloskundige hoeft het niet en is tot de 10/12 weken voldoende, maar mijn gevoel zegt dat het wel beter is. Wat doen jullie?
Ik ben bij beide kinderen gewoon door gegaan. Ook omdat ik niet echt een fruit eter ben en ik bijna de hele zwangerschap van de jongste heel weinig gegeten heb.
Ik slik ze Ook gewoon door. Ik eet weinig vlees en heb daardoor al snel ijzertekort. Dus liever voorkomen Dan genezen. Gewoon doen waar je je goed Bij voelt hoor ! Het kan ieg geen kwaad
Ik heb tot 12 weken foliumzuur en vitamine d geslikt. Daarna niks meer. Ik eet wel veel fruit en probeer ook voldoende groente binnen te krijgen. Maar iedereen moet doen waar zij zich prettig bij voelt...
Ik slik mijn multivitamine gewoon door tot het eind. Ik eet namelijk niet super gevarieerd dus voor mij zijn ze een goede aanvulling.
Hoeft niet maar dan moet je wel heel goed volgens richtlijnen eten. En voor zwangere vaak lastig. Ziek of moeite met eten. En ten twee als je moe bent bijvoorbeeld is het eerste wat ze weer vragen of je multivitamine slikt. Dusja meeste nemen gewoon voor zekerheid.
Ik slik ze gewoon door. Als ze op zijn na de zwangerschap ga ik wel weer over op multi-vitamine waar ook vitamine A in zit. Heb ik bij mijn dochter ook gedaan.
Slik gewoon door en als ze op zijn ga ik weer terug naar m'n normale multivitamine. Maar goed ik merk het wel als ik ze niet neem want m'n weerstand kukelt snel in elkaar eh dan krijg ik koortslippen etc. Ondanks dat ik dus erg gezond en gevarieerd eet.
Ik slik altijd multivitamines, ondanks dat ik al gezond eet (veel groente en gevarrieerd). Je komt nl nooit met alleen voeding aan de aanbevolen hoeveelheden. Tijdens de gehele zwangerschap slik ik speciale voor de zwangerschap. Juist tijdens de zwangerschap lijkt dit mij belangrijk om te doen voor jezelf. Vind het ook een vreemd advies van de verloskundige...
Ik ook. Ik heb overigens de afgelopen 2 jaar een aantal keren bloedonderzoek gehad. En steeds kreeg ik te horen dat mijn vitamine waardes zo keurig waren als uit een boekje zoals ze zelden zien! Ik geloof dus heilig dat het ook iets toevoegt bij mij...