krampen in je kuiten...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sharon20, 2 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hoi allen,

Sinds 2 nachten heb ik last van krampen in mijn kuiten... arrghhh! ik word er gek van. dit doet echt zoveel pijn :D
    ik dacht toen ik vanochtend wakker werd hey, vannacht geen last van gehad. mss toevallig dat het gisteren gebeurd is. toen was ik weer ingedommeld en kreeg ik er toch nog last van! heeft iemand dit meer? heb gehoord dat je dat kan hebben als je zwanger bent... wat doe je eraan?

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ja heel vervelend zwangerscchapskwaaltje is dat he, je weet je gewoon geen houding te vinden als de kramp erin zit.

Wat je kunt doen is voordat je naar bed gaat, je kuiten strekken zoals je ook doet met een warming up.

Wat ook helpt volgens mij is zorgen dat het warm blijft, dus onder de warme deken bv.

3. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    is inderdaad een zwangerschapskwaal, maar wel erg pijnlijk.
    Ik heb t ook en wat bij mij nog wel eens wil helpen is een kussen tussen en onder de benen.

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wat tips zijn al genoemd, zoals voor het slapen gaan je kuiten strekken (of voeten draaien) en je benen iets hoger leggen. Veel meer dan dat kun je er niet aan doen.
    Als je de kramp hebt strek je kuit dan met je voet zo ver mogelijk naar boven, dan gaat het 't snelst over.

5. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik heb wel eens gelezen dat meer zuivelproducten eten helpt. (Ivm calcium) weet niet of het waar is hoor.

6. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    O dit heb ik ook zo erg!
    Meteen met je tenen zo ver mogelijk richting scheenbeen, dan gaat het weg.

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wwwwaaah had ik vorige week, en heb er 2 dagen spierpijn van gehad.
    maar veel zuivelproducten schijnt te helpen.
    vorige zwangerschap dronk ik alleen melk en geen last gehad

8. Sylvia79

Sylvia79 Fanatiek lid

12 sep 2005
    1.245
    0
    0
    onthaalmama (gastouder)
    denderleeuw
    ik heb er bij mijn eerste zwangerschap ook heel erg last van gehad en de gyn zei te kort aan vitamines nu neem ik omnibionta prenatal extra viamtines dus en heb ik er helemaal geen last van nog geen ene keer! :D

9. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    zal de tips vanavond eens proberen
    zal ook veel melk drinken vandaag :) en vanavond voor ik ga slapen zal ik stretchen :) hoop dat het helpt want pffff!

morgen naar de gyneacoloog, dna kan ik het wel melden maar heb geen zin om allemaal vitamines te gaan slikken... heb ik tot nu toe nog niet moeten doen en ben ik niet van plan ook niet :) hoop dat het met jullie tips over zal gaan!

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb er ook heel erg last van.
    Ik drink sinds ik zwanger ben juist veel meer melk,dus dat helpt bij mij iig niet.
    Wat ik gelezen heb is dat het een tekort aan magnesium betekend..
    Zal het over 2 weken eens aan mijn vk vragen.

11. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    ik ook al veel last en ook onder mijn voeten word er vervelend van, het enige wat helpt bij mij is voorzichtig proberen te lopen

12. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik heb het heel vaak door zenuwschade na 4 hernia's.
    mij heeft het slikken van een magnesium/calcium supplement ENORM geholpen! ik heb eigen merk van de Etos (grijs potje met paars deksel, zijn grote joekels van pillen, dat wel), en gaat echt supergoed nu.
    ik werd wel een stuk of 20x wakker per nacht (dan rust je dus niet uit) en nu nog 1x, soms 2x. that's it! :)

dus hee: pillen slikken is niet tof, wilde ik ook niet, maar doe het nu gráág.
    en je mag ze slikken als je zwanger bent gelukkig. ;)
    proberen waard lijkt me, beterschap!

13. Mees

Mees Actief lid

15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi,

Hier heb ik ook heel erg last van gehad, maar ik heb magnesiumpillen gehaald bij de apotheek. Nu heb ik er al veeeeel minder last van! Je hoeft er geen recept voor te halen bij de HA. En het helpt ook nog super tegen maagzuur en verstopping! Precies de drie kwaaltjes waar ik last van had, ben ik nu vanaf!
    Ze zijn wel heeel erg goor :D , want je moet ze eerst kauwen, maar ja je moet er wat voor over hebben!

Groetjes Jessica

14. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    nou ik weet wel wat dat is
    jullie hebben te kort aan vitamine b12 dat heb ik nl ook.

Ik heb bij de etos het volgende gehaald:
    kuitspier olie van dr Fix .

Bij mij werkt het heel erg goed.

Succes ermee liefs nance158

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    errug pijnlijk kramp in de kuiten heb het ook zowat elke dag! Ik strek direct mijn voet uit en dan gaat het wel snel over.

16. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    ik heb heeeeeeeel veel zuivel gehad en had toch megalast ervan. Vanaf dag 1 na de bevalling was het over gelukkig.

Bij mij hielp: een zeepje bij mn voeteneind! toch was het niet helemaal over maar wel verminderd. en als tenen naar me toetrekken niet hielp, ging ik op de grond staan en dan voorzichtig lopen. sterkte dr mee

17. Nicole1

Nicole1 Actief lid

19 mrt 2008
    133
    0
    0
    Ik heb er tijdens de zwangerschap ook last van gehad, mij werd geadviseerd om bananen te eten(niet al je obstipatie hebt natuurlijk) een een stuk sunlightzeep onder je matras. Of het geholpen heeft weet ik niet, heb heeeeel af en toe kramp gehad, maar baat het niet dan schaad het niet toch?

Deel Deze Pagina