Multivitaminen voor zwangeren (Solgar)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daan0201, 14 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Hoi

    Ik heb in het begin, voor ik zwanger wilde worden en de eerste weken van mijn zwangerschap Evasin foliumzuurtabletten gebruikt. Ik ben nu overgaan op Solgar Prenatal Nutritiens. Wie heeft hier nog meer ervaring mee?? nIk heb namelijk gehoord dat die heel goed schijnt te zijn omdat dat op hele natuurlijke basis is. En mag je die hoeveelheid foliumzuur gewoon blijven gebruiken in de hele zwangerschap? Die hoeveelheid zit namelijk ook in alle multivitaminen voor zwangeren.

    Groetjes,
    Danielle
     
  2. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Je mag de hele zwangerschap foliumzuur slikken, kan zeker geen kwaad. Ik ken de door jou genoemde multi niet. Maar slik zelf een andere (gravitamon) dat zal wel niet veel anders zijn. Als je je er goed bij voelt (en het is ook nog speciaal voor zwangere) is het prima, toch? Vitamientjes kunnen alleen maar goed!
     
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Ik slik femme natal van davitamon, dat was een tip van mijn vriendin.

    Groetjes
     
  4. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik slik ook de multivitamine van Solgar. Ze zijn inderdaad op natuurlijke basis en worden daardoor goed opgenomen.

    Let wel op: om aan de goede hoeveelheid foliumzuur te komen moet je 2 tabletten per dag slikken!

    Ik vind ze wel megagroot om door te slikken, maar ja je moet er wat voor over hebben.

    Pim
     
  5. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik gebruik er inderdaad 2 per dag. Staat ook op de verpakking.
    Ze zijn behoorlijk groot ja, maar ik heb er gelukkig niet zo'n moeite mee.
    Ik heb weleens gehoord dat gravitamon e.d. synthetische vitamines zijn en die worden schijnbaar niet of slecht door het lichaam opgenomen. Solgar is dan wel wat duurder maar ja, voor mijn kindje is alleen het beste goed genoeg natuurlijk ;)
     
  6. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Dat dacht ik ook........ toch kreeg ik een MK.
    Maar ja dat zal niet aan deze vitaminen gelegen hebben!!

    Pim
     
  7. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Dat lijkt mij ook niet nee....
    Dat komt altijd door een aanlegfout in de vrucht, niet door wat je eet of drinkt.
    Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger zult zijn Pim!!
     
  8. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wordt aan gewerkt....!

    Pim
     
  9. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    ;) En dat is ook nooit vervelend om te doen :D
    Mag ik vragen hoever je was toen je een mk hebt gekregen en hoelang is het geleden?
     
  10. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik was meteen na de eerste ronde zwanger. Ik had het net ontdekt, was 5 weken zwanger. Miskraam gehad op 25/11.

    Ik heb eerlijk gezegd niet het gevoel dat ik een kindje ben verloren. Heb ook totaal geen pijn/krampen gehad ofzo, enkel bloedverlies.

    Natuurlijk vinden we het wel heel jammer, maar we weten nu dat we het in ieder geval kunnen. En eerlijk gezegd: liever zo vroeg een miskraam dan na bijvoorbeeld 10 weken.

    Uit de echo bleek dat alles schoon was en er nieuwe eitjes rijpen. Dus we zijn weer volop bezig!

    Pim
     
  11. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Dat lijkt me een hele gezonde instelling! ;)
     
  12. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik ben zelf ruim voor mijn zwangerschap begonnen met foliumzuur te slikken, en heb dit gedaan tot aan de 10 week van de zwangerschap.
    Volgens de boeken en bijsluiter kon je op dat moment stoppen.

    De rest van je zwangerschap hoef je toch geen extra vitaminen te slikken, of wel? ;)
    En zo ja, welke vitamines slikken jullie dan?
     
  13. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    De vitamine van Solgar mag je in ieder geval je hele zwangerschap blijven slikken. Je hoort nog wel eens dat het helpt tegen vermoeidheid.

    Pim
     
  14. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    Heb er nog nooit van gehoord, krijg je die gewoon bij de drogist?
     
  15. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik heb er ook nog nooit van gehoord..
    En op internet kan ik er ook niks over vinden.

    Wat zit erin SOLGAR ?
    En waar kan je het krijgen ?
     
  16. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Dit heb ik op de site over slogar gevonden. Gaat over natuurlijke of synthetische vitamine.

    Wat ik me ook afvraag zit er vitA in de slogar tabletten? want die vind je niet in andere multivitamine voor zwangeren.

    Zijn supplementen met natuurlijke vitamines beter dan die met synthetische vitamines?
    Nee. Synthetische vitamines hebben dezelfde chemische structuur als de vitamines die van nature in het voedsel voorkomen. Voor het lichaam maakt het niet uit hoe ze zijn gemaakt. Het lichaam neemt synthetische vitamines uit tabletten wel makkelijker op, omdat deze vitamines in vrije vorm voorkomen. In voedingsmiddelen zitten de vitamines vaak gebonden en moeten ze tijdens de spijsvertering eerst worden vrijgemaakt. Dit lukt niet altijd helemaal, waardoor een deel van de vitamines het lichaam via de ontlasting weer verlaat.
     
  17. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    Dan kan ik dus gewoon doorgaan met Gravitamon :D
    Heb ik tijdens mijn vorige zwangerschapopen ook gebruikt en dat is me altijd goed bevallen. Zo te lezen is Solgar duurder maar maakt het verder geen verschil.
     
  18. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Iedereen moet het natuurlijk voor zich weten. Ik heb me laten adviseren door onze apotheker.

    Pim
     
  19. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Ik slik niks extra's Alleen foliumzuur de eerste weken. Bij mijn oudste heb ik wel Gravitamonn geslikt,maar bij mijn tweede en derde niet, en nu ook niet. Ik eet gezond, hou mee aan richtlijnen van Voedingswijzer en dat was het. Ik heb gezonde kinderen, waren ruim 8 pond bij de geboorte dus volgens mij heb ik het niet nodig. Groetjes Angelina
     
  20. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Iedereen moet gewoon gebruiken wat ie zelf het fijnst vind denk ik. Voor mij is dat een multivitamine op zo'n natuurlijk mogelijke basis. Je kunt eens kijken op www.solgar.com of www.solgar.nl en als je op google "orthomoleculaire voeding(ssupplementen)" intoetst wordt er uitgelegd hoe het nu precies zit met die synthetische en organische vitaminen.

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina