Geen idee wat ik met dit topic wil. Even van me afschrijven denk ik. Of misschien wat geruststelling dat mijn huisarts gelijk heeft dat het meestal een cyste betreft. Al maanden heb ik zo nu en dan steken in mijn linkerborst. Al die tijd afgedaan als spieren die verkeerd sprongen oid. Maar de afgelopen weken werd de pijn erger en vaker naar inmiddels een paar keer per dag. Dus toch maar even langs de huisarts. Maar wel in de overtuiging dat ik d'r voor niets zou lastig vallen en het een geirriteerde spier oid zou zijn. En toen wou ze dus toch even voor de zekerheid mijn borsten controleren. En precies op de plek waar het pijn deed bleek ze een duidelijk verschil te voelen tussen beide borsten. Het deed ook echt pijn als ze er op drukte. Dat had ik niet verwacht. Voor mij waren het alleen steken. Heb zelf ook wel eens op die plek op mijn borst gedrukt maar kennelijk op een verkeerde manier. Kan het zelf ook niet meer vinden terwijl zij het steeds (soms na wat zoeken) weer terug kon vinden. En nu maak ik me dus zorgen. Probeer mezelf voor te houden dat het waarschijnlijk gewoon een onschuldige cyste is. Maar het blijft me toch steeds bezig houden. Het duurt nog anderhalve week tot de afspraak in het ziekenhuis. Hoe ga ik er nou voor zorgen dat ik het tot die tijd van me af zet.
Ooh spannend meis en vervelend dat het best wel even duurt voor vervolg. Goed dat je gegaan bent en het wordt nagekeken. Probeer toch te ontspannen doormiddel van iets waar jij rustig van wordt en toch wat te relativeren. Het zou iets ernstigs kunnen zijn, maar de kans is groter dat het onschuldig is.
Ach nee wat vervelend. Je denkt meteen het ergste dan. Ik had iets dergelijks ook ooit. Bleek een ontsteking te zijn.
Het feit dat het pijn doet is volgens mij juist een goed teken als in: dan is het meestal gewoon een cyste of ontsteking. Van wat ik altijd hoor doet een tumor geen pijn (behalve natuurlijk als het ergens op drukt)
Veel sterkte toegewenst, vervelend dat je zolang moet wachten. Hier ook wel eens een vetbult gehad die precies tegen een spier aan zat en vervelend voelde. Het kan van alles zijn en je denkt gelijk het ergste, maar probeer positief te blijven.
Paar weken ook zoiets aan de hand gehad, en dat wachten is echt verschrikkelijk... Mocht je de beschikking over een auto hebben en evt een stuk rijden niet erg vinden, ga meerdere ziekenhuizen afbellen, vaak is er echt eentje waarbij je eerder terecht kan! Heel veel sterkte met afwachten!
Herkenbaar verhaal, een paar jaar terug had ik eigenlijk een zelfde soort iets, uiteindelijk bleek ik een fibronadenoom te hebben en verschillende kleinere cyste’s, ik heb zowiezo wel wat bobbelig klierweefsel in mijn borsten. Valt allemaal onder de noemer mastopathie. Dat komt veel voor, zeker in deze leeftijd. Maar toen maakte ik me ook zorgen… De kans is groter dat het iets onschuldigs is, maar controleren is goed, want je weet het tot dan niet zeker. Probeer je gedachten te verzetten, mocht er een hoge verdenking op kwaadaardigheid zijn, had je huisarts je denk ik wel direct doorgestuurd. En mocht dat niet lukken zou ik je huisarts bellen dat je je erg zorgen maakt en vragen of er iets meer spoed achter zou kunnen… Of meer uitleg/geruststelling kunnen geven als dat geen optie is! Succes!
Ik heb jaren geleden ook onderzoeken gehad. Ik had een pijnlijke borst waar ook een bobbel te voelen was. Bleek uiteindelijk gewoon klierweefsel. Ik heb een mammografie, echo en mri gehad omdat de eerste 2 niet te beoordelen waren door dicht klierweefsel. Uiteindelijk was er op de mri aankleuring gezien, waardoor ik ook nog een biopt moest laten doen. Uiteindelijk was het gelukkig loos alarm.
Wat akelig dat je dan nog zo lang moet wachten.. sterkte ermee! Hopelijk blijkt het niks ernstigs te zijn.
Ik heb ook best hobbelig weefsel en precies wat jij zegt vaak flinke steken. Hier zei de huisarts ook, toch maar even nakijken. (Maand of 4 geleden) Ik kon dezelfde dag nog terecht in het ziekenhuis. Kwam mijn niet goed uit dus een dag later gegaan. Kreeg ook direct te horen dat alles er prima uitzag. Dus mocht breda een optie zijn, zou ik die eens bellen. Vond het een super fijn ziekenhuis. En de uiteindelijke rekening (voor zover het er toe doet) was 112 euro. Dus vond het ook meevallen dat niet heel mn eigen risico op was. Het is goed om te laten controleren. Maar vaak is pijn niks om je echt zorgen over te maken.
Ik heb borstkanker gehad. Mijn knobbeltje deed geen pijn. En mij is toen door alle artsen altijd gezegd dat borstkanker geen pijn doet, het knobbeltje dan. Dus ik kan geen garantie geven, of valse hoop. Maar dit is wat mij verteld is toen. Dus als dat klopt is de kans heel groot dat het onschuldig is. Succes om het weekend door te komen. Ga dingen doen, zoek afleiding.
Het is al een hele geruststelling dat jullie allemaal zeggen dat pijn juist wijst op goedaardig. Ga dat maar een beetje als mantra gebruiken tot de 19e.
Mijn vader zei altijd dat je je pas zorgen moest maken als knobbels en bobbels geen pijn doen. Hij was geen arts hoor dus dit soort dingen zijn geen garantie maar ik heb het wel altijd in m’n achterhoofd. Sterkte! Dit is altijd zo naar.
Tegenwoordig ben ik eigenlijk gewend dat je met dit soort dingen echt wel binnen een week terecht kan, en ook gelijk de uitslag mee krijgt. Ik zou mezelf niet pesten; en proberen ergens anders terecht te kunnen. Misschien wil je hier eens kijken: https://www.zorgkaartnederland.nl/wachttijden/mammografie-radiologie het valt me nog tegen hoeveel ziekenhuizen nog zo'n lange wachttijd hebben.. maar ik hoop dat het niet allemaal klopt...
Het is inderdaad wat meerdere al aangeven als het geen pijn doet dat je je dan zorgen moet maken. In jouw geval doet het wel pijn dan zal het hopelijk allemaal meevallen. Dat is wel iets waar je je aan vast kunt houden tot die tijd. Snap goed dat je het liever na laat kijken. Hopelijk gaat de tijd snel zodat je het achter de rug hebt en je de uitslag hebt.
Ben bang dat het behoorlijk klopt. Met het ziekenhuis waar ik heen moet komt het in iedergeval met 1 dag verschil overeen. Andere ziekenhuis hier in de buurt heeft zelfs een nog langere wachtttijd van wel 15 dagen.