Vitamine D & K

Discussie in 'Voeding' gestart door shirley125, 18 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirley125

11 sep 2008
    91
    0
    0
    Amsterdam
    Hey,

De kraamzorg had me verteld dat ik na 8 dagen met Vitamine d & k moest beginnen, maar ze is me vergeten uit te leggen hoe je dat moet geven.. Kan iemand me dat vertellen?

En is het heel noodzakelijk? Want ben er namelijk nog niet mee begonnen maar heb het wel al in huis.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als je borstvoeding geeft word het idd aangeraden om vitamine D en K aan de kleine te geven. Verplicht is het niet, je mag het doen maar het moet niet.

Dit zijn druppeltjes de enkele keer dat wij het gegeven hebben druppelde ik het op een plastic lepeltje en dan liet ik ze van het lepeltje slurpen. Lepeltje tegen het onderlepeltje zetten, dan gaan ze vanzelf met het tongetje het lepeltje leeg slurpen. Evt in het mondje doen meteen kan ook, maar ik vond het zo fijn om te doen omdat ze zich anders steeds verslikte.

3. Alita

Alita Niet meer actief

gewoon rechtstreeks in het mondje druppelen....

4. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ik weet niet of je bv geeft, want dat kan ik niet uit je reactie opmaken.

Als je bv geeft is het geven van vitamine k tot de leeftijd van 3 maanden noodzakelijk ivm bloedstolling en er voor te zorgen er er geen bloedklontering optreed waardoor de kleine het risico loopt op inwendige bloedingen en erger.

Vitamine D is nodig als je bv geeft of minder dan 300 ml opvolgmelk. Er zijn wat mensen die het niet geven omdat ze vinden(denken) dat ze genoeg vit d in hun moedermelk hebben, of dat het niet hoeft omdat ze genoeg buiten komen, maar de keuze om het wel of niet te doen is geheel aan jou, en ik zou dan ook gewoon even googlen naar de noodzaak van het geven hiervan zodat je op basis daarvan zelf je keuze kunt maken.

geef je flesvoeding dan is het geven van vitamine k niet nodig omdat dat al in flesvoeding verwerkt zit, evenals vitamine d. Vitamine D geef je dan pas wat ik al zei als ze minder dan 300 ml opvolgmelk drinken.

wbt het geven. je druppelt het idd gewoon in de mond, of via een lepeltje, of je voegt het aan het flesje toe waarvan jij weet dat die leeg gaat en ze dus wel alle druppels binnen krijgt.

gr.mamatje

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Houd/hield jullie kleine haar mondje open dan?
    Hier niet hoor ;)!

6. Alita

Alita Niet meer actief

Ja als ze haar mondje openhield erin laten vallen en nu weet ze het al en heeft ze al haar mondje open, het scheelt ook dat ze de druppeltjes lekker vindt...haha

Maar gaat prima hoor.

Deel Deze Pagina