Hallo, Ik heb een vraagje over mijn symptomen tijdens mijn cyclus. Ik ben nu ondertussen al 8 maanden gestopt met de nuvaring. Ik heb de nuvaring 1 jaar gebruikt en daarvoor 1,5 jaar geen hormoon anticonceptie. En daarvoor 10 jaar aan de pil geweest. Dus in die 1,5 jaar tijd heb ik mijn lichaam laten ontpillen. Ook toen had ik af n toe wat gevoeliger borsten maar sinds ik met de nuvaring ben gestopt doen mijn borsten ontzettend zeer halverwege de cyclus. Het lijkt ook iedere maand steeds erger te worden en ik kan er soms zelfs niet er op liggen tijdens het slapen. Of als mijn vriend aan mijn borsten zit is dit erg gevoelig en doet soms ook erg zeer. Ook heb ik dan 1,5 week lage rugpijn en menstruatie klachten. Ook een enorme bolle buik. Dan is het een paar dagen minder en daarna breekt mijn menstruatie door waardoor de lage rugpijn en menstruatie klachten er weer zijn. Ik ben ook begonnen met temperaturen en merk dat mijn eisprong erg verschilt met soms pas op dag cd20. Meestal kan FF mijn eisprong niet met zekerheid zeggen omdat mijn temperatuur schommelt tussen de 36,3 en 36,8. Soms kan hij in een keer zakken van 36.5 naar 36,3 en dan van 36,3 naar 36,6. Zo dan ook weer in een keer van 36,6 naar 36,8 en dan blijft hij daar tussen schommelen tot de 2e dag van mijn menstruatie. Dan zakt hij weer. Een tijdje terug ben ik ook naar de dokter geweest omdat ik koorts had en enorme buikpijn. Omdat ik vaak steken heb in het gebied van mijn blindedarm, hebben ze toen een echo gemaakt en daar was niks op te zien. Behalve dat er een beetje vocht in mijn onderbuik zat, wat waarschijnlijk kwam door de periode waar ik in zat met mijn cyclus. Dat is een van de redenen waarom ik hiervoor nog niet naar de dokter ben geweest, omdat alles goed was. Of zien ze niet alles op een echo zoals een cyste? Zijn deze symptomen wel goed? Of moet ik hier toch mee naar de dokter gaan? Ik had eerst gehoopt dat het kwam door de nuvaring maar doordat het iedere maand erger wordt, lijkt me dit sterk. Groetjes MBG
hoi op zich zijn dit symptomen die bij het ontpillen horen ja, ook na de nuvaring kun je hier last van hebben. Je cyclus is regelmatig genoeg dus eigenlijk weinig reden om nu naar een arts te gaan. Dat mag natuurlijk wel, je kunt altijd je klachten bespreken. Neem je foliumzuur? Mirjam