Mura 3 of 4?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Lt20, Jan 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Wij hebben gekozen voor de 4-wieler. Persoonlijk vind ik dat mooier :D en een 3-wieler is wat minder stabiel met stoepen op- en afgaan omdat je dan alleen op het voorwiel steunt. Dat geldt overigens voor alle 3-wielers en niet perse alleen voor de Mura. Buiten dat ik een 4-wieler mooier vind, is dat laatste voor mij wel een reden om voor de 4-wieler te gaan. Maar 't is maar net wat je zelf fijner vind! Gewoon lekker met beide wagens een 'proefritje' maken, dan merk je vanzelf wat beter bij jou past!

2. Trees

Trees Niet meer actief

Wij hebben gisteren de mura 4 besteld en ons uitgebreid laten voorlichten over het verschil tussen beide wagens.

Beide wagen zijn erg stabiel en horen absoluut niet zomaar om te kieperen. De mura 4 is iets stabieler, maar dat is logisch aangezien je het gewicht over een groter oppervlakte verdeeld. Aangezien de mura 3 ook erg stabiel is, voegt het over het algemeen weinig toe. De mura 3 heeft eigenlijk ook 4 wielen en zou daarom geen hinder ondervinden van stoeprandjes etc.

Als je heel veel over oneffen terrein rijdt, rijdt de mura 4 iets soepeler. In principe rijden ze beiden soepel en licht, maar doordat de mura 3 twee wielen direct naast elkaar geplaatst heeft aan de voorzijde ondervindt deze iets meer weerstand. Je moet namelijk een grotere oppervlakte over een obstakel heen duwen.

Advies van de verkoper was om puur voor het uiterlijk te gaan, aangezien de verschillen minimaal zijn bij normaal gebruik. Wij zijn toch voor de mura 4 gegaan, omdat wij niet onder normaal gebruik gaan vallen ;).

3. ikke07

ikke07 Lid

Jan 19, 2010
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de mura 3 gekozen vooral omdat we die net iets mooier vinden (maar dat is natuurlijk heel persoonlijk). Nu met al die sneeuw rijd die erg lekker en ook stabiel, maar ik weet niet of hij beter rijd dan de 4 wieler. Maar zelfs met een zware boodschappen tas eraan en het mandje er onder gevuld was de sneeuw geen probleem, terwijl ik sommige mensen er echt zwaar doorheen heb zien ploegen...... Het bos hebben we nog niet uitgeprobeerd, dat komt van de lente pas een keer, maar tot nu toe zijn we zeer tevreden met onze keuze.

4. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Dan ben je goed voorgelicht Trees. de Mura 3 heeft ook gewoon 4 grote wielen alleen staan ze iets dichter bij elkaar maar het blijft wel breed. Sommige wagens hebben echt maar 3 wielen, dus 1 wieltje aan de voorkant, wat je dan krijgt is dat de wagen lang wordt zodat er niet te veel gewicht op het wiel komt te staan (BV Quinny Speedi) Daarvan wordt de waen wel iets minder stabiel op oneffen terrein. Maar voor de Mura maakt dat niks uit!

5. Peentje

Peentje Actief lid

Jan 29, 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Wij hebben ook de mura 3. Wij vinden hem en mooier en juist soepeler rijden dan de 4. Hij oogt minder lomp en is bij het opvouwen toch kleiner.Wij hebben er in de winkel flink aan staan sjorren en duwen en je krijgt mij niet verteld dat ie niet stabiel is. Wij zijn er al bijna een jaar heel erg blij mee.

Share This Page