Rompertjes met lange of korte mouw?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Islah, 18 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Hoi allen,

Qua kleding heb ik bijna wel genoeg voor de baby denk ik, ik heb best veel rompertjes al liggen alleen er zitten er slechts 2 bij met lange mouwen. Aangezien ik uitgerekend ben op 2 december en het dan best koud is natuurlijk, vroeg ik me af of het voor die tijd per se met lange mouwen moet zijn? Of kunnen korte mouwtjes ook wel, want je doet toch ook andere kleertjes er over heen. Ik zou het wel zonde vinden om al die andere niet te kunnen gebruiken.

Hoe hebben andere winter-moeders dat gedaan? Alvast bedankt!

En nog een vraag, voor degenen die in de winter bevielen in het ziekenhuis. Hoe kleedden jullie je kindje aan voor het naar buiten gaan?

2. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Onze zoon is in feb geboren. Ik gaf hem eigenlijk altijd een romper met lange mouw aan maar dat was ook omdat ons ventje moeite had met zich zelf warm houden.
    Toen wij uit het zknh weg gingen had hij het volgende aan (klein kindje 49 cm en 2804 gram)

romper met lange mouw
    truitje met lange mouw
    broekje
    sokken
    jasje
    mutsje
    Maxicosi zak

Dit kreeg hij ook aan in de wagen( behalve dan de maxi cosi zak dat was dan een dekentje in de wagen)

3. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hee hoi

ik ben uitgerekend in eind oktober, en heb wel meer lange mouw eigenlijk dan korte mouw.

dit zijn dan rompertjes in een kleine maat, 50/56.

want ik d8 dat is wel lekker warm maar korte mouwen kan volges mij ook wel hoor, zolang ze maar geen kou krijgen haha ;)

groetjess

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb juist meeste korte mouw (beval in nov. ) en maar 2 met lange mouw, heb het idee dat het een gepruts wordt als je er een truitje over doet. Ik denk dat ik gewoon lekker vaak de wikkeldoeken pak voor die eerste weken om warm te houden.

ipv jasje koop ik een vestje die wat dikker is.

5. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Mijn ervaring is dat veel rompertjes te groot vallen in het begin. Met name bij lange mouwen lastig (of komt doordat mijn rompertjes met mouw van een ander merk waren).
    In iedergeval heeft mijn zoontje, die in februari geboren is en zich niet goed zelf warm kon houden, geen lange mouwen aangehad omdat ik geen rompertjes met lange mouw had die goed pasten.

Heb je er wel wat die passen dan is het wel handig. Wel een gepruts, maar de meeste kleertjes voor de aller kleinsten zijn echt dun.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter is van 14 december. Ik heb eigenlijk alleen korte mouwen gebruikt. Inderdaad met een truitje er overheen had ze het warm genoeg. Ik vond lange mouwen in deze maat helemaal niet handig onder een truitje met ook weer lange mouw. Wel had ze met kerst een jurkje aan met daaronder een lange mouw romper jurkje had korte mouwen.

Ik had haar op de gang in een wikkeldeken en daar lag ze ook op in de box. Je huiskamer is toch altijd wel lekker warm. Mijn dochter was ook klein 48cm en 2890 gram maar kon zich wel warm houden hoor. Een kruik hoefde ook al snel niet meer, maar we warmde wel het bedje en de kinderwagen voor.

Ik had wel een winterjasje, want dat vond ik wel lekker warm voor d`r.

7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik heb van allebei wat :)

8. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Ik vond de korte mouwtje ook handiger...
    rompers met lange mouwen hadden we ook wel maar wat een gepruts zeg die kleine armpjes eerst door die romper met lange mouwen en dan ook nog is door een truitje die we er over heen deden.

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Rompertjes met korte mouwen met daaroverheen een truitje is warm genoeg in huis, hoor! Lange mouwen is zo'n gepruts en helemaal niet nodig, als je kindje zichzelf goed op temperatuur kan houden.

10. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik had voor mijn zomerkindje voornamelijk rompertjes met lange mouwen.

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

hier wel lange mouw gekocht... dat moest en zou er komen, want och wat vond ik het nog koud ( in maart zou ons kindje geboren worden maar hij is in feb een maand tevroeg geboren)

mijn man nog extra rompertjes met lange mouw gehaald...
    was helemaal niet nodig, ons zoontje vond het verschrikkelijk steeds dat getrek, en hij zweette al gauw als otter :S

dus gauw maar korte mouwtjes aan ;)

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik had wat rompers met lange mouwen gekregen en nu past hij ze al niet meer (snap ook eigenlijk niet waarom ik die kreeg...hij is in juni geboren...lekker koud is het dan niet...)

Ik zou trouwens zelf eerder voor korte mouwen gaan...je kan altijd een extra vestje aandoen..

Als je kindje het te warm heeft is dat namelijk veel gevaarlijker dan als hij/zij het te koud heeft! ivm oververhitting en uitdroging!

13. Islah

Islah Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!

Ik denk dat ik voor de zekerheid dan toch nog maar een paar rompertjes met lange mouw zal aanschaffen, voor de zekerheid. Wordt het niet gebruikt, dan bewaar ik dat gewoon om weg te geven of evt. voor een volgende. Je weet immers niet van tevoren of je kindje jezelf goed warm kan houden... Ik heb het van mezelf altijd erg koud (en stel dat m'n kindje in dat opzicht op mij lijkt hahaha).

14. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik vind rompers met korte mouwen leuk om er een spijkerbroek onder te doen in de zomer. Verder gebruik ik liever rompers zonder mouw en onder een tshirtje soms een lange mouw.

Mijn eerste kwam in de zomer, deze in de winter maar dan doe ik ook gewoon een romper zonder mouwen aan en dan lekker warm in de voetenzak...

15. Islah

Islah Niet meer actief

Maar een rompertje met korte mouwen met een vest erover is toch veel warmer juist dan een rompertje met lange mouwen en een truitje erover?

16. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    gewoon korte of zonder mouw is geen probleem hoor, in huis heb jij ook geen 2 truien over elkaar aan.
    Je moet altijd beetje denken: het kindje ongeveer hetzelfde als ikke of een laagje meer.
    Maar kindjes moeten het niet te warm hebben dat is niet goed voor ze!
    En voor hele kleintjes kun je beter een dekentje overleggen als ze stil liggen in de box

17. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    haha ik dus wel, maar ja ik ben extreme koukleum, ik heb in de winter thuis met kachel aan een lang tshirt, daarover nog een lang tshirt en dan een dikke joggingtrui met capuchon.
    Nu in de zomer (ja echt) 1 tshirt en de joggingtrui hahaha

18. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Ons novembermeisje heeft een paar keer een romper met lange mouwen aangehad toen ze er net was, maar ik vond het echt een gepriegel en een getrut om daar een truitje met lange mouwen overheen aan te trekken. En de meeste kleintjes zijn al zo dol op aankleden (niet dus :(). Dus kreeg ze meestal romper zonder mouw of met korte mouw aan.

Maar... wat ik wel heel fijn vond: we kregen van m'n schoonmoeder twee badstof overslag rompers met lange mouwen van de HEMA, in maat 62. Die heeft ze veel in bed aangehad, lekker warm.
    En...... tegenwoordig draagt ze vaak rompers met lange mouwen onder een T-shirt, als het eigenlijk net te koud is voor korte mouwen. Heel handig, zomerkleertjes zijn toch vaak met korte mouwen en soms vind ik dat echt te koud voor haar.

Moraal van het verhaal: als ik het over moest doen, zou ik geen rompers met mouwen in maat 50/56 kopen, maar wel vanaf maat 62.

19. Doekie

Doekie Lid

29 jun 2009
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het vooral toen ze nog 50/56 droeg echt gepruts met lange mouwen rompers. Je kan ook een vestje of wikkeldoek gebruiken. Dan heb je op een andere manier de laagjes over elkaar.
    Ik had ook een paar badstoffen rompers, maar daar ben ik niet zo enthousiast over, waren wat te dik naar mn zin. Maar goed, ieder zn smaak he ;).
    Het is maar net wat je zelf handig/prettig vindt.

Sokjes vond ik trouwens een crime in het begin, want alles viel van haar enkeltjes af. Bij de Zeeman/Wibra hebben ze sokjes met smalle boordjes. Die van de H&M zijn in mijn ervaring echt enorm breed. En van Hema en Prenatal, zijn die met zo'n langer omgeslagen boord ook nog wel aardig "smal", bleven in elk geval wel goed hangen ;).

Uit het ziekenhuis had onze dochter (oktober) een korte mouw romper, broekje en shirtje aan met een vestje en dan in een voetenzak. Het was toen niet heel koud trouwens, heb in de kraamweek nog buiten mn boterhammetje zitten eten tussen de middag :). Je kan ook nog een extra dekentje ofzo in de auto leggen, die kan je dan altijd nog extra over de MC doen als dat nodig is.

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Thije is van eind februari en heeft wel eens lange mouwen rompers aangehad. Maar nooit onder zn kleding, dan had ie het veels te warm. Wel droeg hij ze bijv. onder een polo'tje met korte mouwtjes of 's nachts in zn slaapzak.

Deel Deze Pagina