Hoi Dames, Wij mogen een kinderwagen uitzoeken van mijn ouders en nu zijn we erg aan het twijfelen tussen een Maxi-Cosi Mura en een Quinny Buzz. Graag wil ik weten welke jullie van de twee eventueel hebben en wat de voor en nadelen zijn. Ik dacht gelijk aan het boodschappenmandje, bij de Mura is die aanwezig maar bij de Buzz is het een soort van tas die aan de wagen hangt. Is dit niet vervelend als je bijv. de stad in gaat of boodschappen gaat doen? Ik hoor graag van jullie ... tips zijn welkom!
de mura kan helemaal plat en de buzz is een "kuipje" de wagenbak van de mura is heel groter en dus liggen ze er langer in wat erg fijn is. de mand onder de mura is ideaal daar kan echt een hoop in. de grote banden van de mura zijn ook ideaal.ik vind hem fijner lopen als quinny hierdoor. hier mijn quinny gedumpt voor een mura haha
Wij hebben lang getwijfeld tussen deze twee wagens. Uiteindelijk de Mura 4 gekocht. Onderstel kan veel compacter opgevouwen worden. Grotere reiswieg Wandelwagenzit ziet ergonomischer uit, bij de buzz liggen de voetjes zo raar als je hem in ligstand zet Stevige degelijke constructie (kijkt manlief naam) Luchtbanden Denk dat dit onze belangrijkste redenen waren.
Wij hebben de MaxiCosi Mura. Zoals hierboven al genoemd is de reiswieg van de Buzz echt een stuk kleiner. Verder heeft de Mura luchtbanden. Echt zoveel fijner bij een wandelwagen! En de hele constructie van de Mura doet degelijker aan dan die van de Buzz. Bij ons was het nooit een twijfel tussen deze 2, want de Mura deed het in onze ogen op alle punten beter.
MURA !! Het is gewoon een ideale wagen. Ben het eens met alles hierboven wat al over de mura is geschreven. Ons zoontje maakt inmiddels al 15 maanden gebruik van zijn voertuig en wij zijn er nog steeds blij mee.
Wij hadden tijdens onze zoekactie op internet ook beide in gedachten en uiteindelijk in de winkel gegaan voor de Buzz 3.. De Mura vonden wij persoonlijk te groot. Wij zijn allebei best klein en achter de Mura leek het net alsof je papa en mama niet zag.. Dus misschien kun je daar ook naar kijken wat dan voor jullie handig is... De Mura heeft inderdaad een grotere bak, maar onze kleine meid heeft er ook erg lang in kunnen liggen, ze is namelijk niet zo heel groot.. De Buzz vonden wij ook een stuk mooier, hadden toen de limited edition black en white.. Net als een 3 wieler wat wij liever wilde. Nadeel idd is het boodschappenmandje onderin, daar zit de stang in de weg, dus heel veel kan ik er idd niet in kwijt. Veel succes, maar denk dat je het beste gewoon naar een grote winkel kan gaan en uitproberen!
MURA!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb heel veel ellende met mijn Buzz gehad en hem na een aantal maanden via MP verkocht. Mura heeft in mijn ogen veel meer voordelen.
MURA Wij twijfelden ook tussen dezelfde wagens. Uiteindelijk gekozen voor de Mura, omdat deze net iets hoger was (scheelt niet veel) dus prettiger voor mijn vriend die erg lang is. De wandelwageninzet van de Mura leek steviger vast te zitten aan het frame, minder speling bij heen en weer bewegen. Mura reiswieg is inderdaad wat breder en langer. Ingevouwen bleek het frame van de Mura toch compacter, zeker zonder wielen (zie zeer makkelijk op en af te klikken zijn) dus makkelijker in de auto op te bergen. En de boodschappenmand is groter... Eigenlijk alles wat al genoemd is dus OH JA...wel nog belangrijk: de Mura wordt compleet geleverd met dekentje, regenhoes en muskietennet + bandenpompje voor de luchtbanden. Volgens de verkoopster is Maxi Cosi de enige die de wagens compleet levert en zou je bij alle andere merken dergelijke accessoires los bij moeten kopen.
Wij hebben de Buzz 4, gewoon omdat we die mooi vonden . Gebruiken em niet eens zo onwijs vaak, mja, ben niet zo'n wandelaar, en als ik een keer ga wandelen heb ik m'n dochter vaak in m'n hoptye op m'n rug.. Vooral in veel winkels vind ik de kinderwagen echt onhandig, de achterste wielen zijn nogal breed, dus heb vaak genoeg gehad dat ik ergens niet normaal langs kon lopen.. Overigens: Bij onze reiswieg zat ook een dekentje, muskietennet en regenhoes, bij de kinderwagen zelf zat alleen de regenhoes en een pompje voor de banden. Mandje zit er vanaf dit jaar standaard bij geloof ik, weet niet wat er inmiddels nog meer aan accessoires bij zit. Parasol, windschermen en muskietennet voor de buggyzit heb ik apart gekocht, evenals het mandje dus.
Wij hebben ook een buzz 4 (ik hoorde veel klachten dat de 3 niet zo fijn rijd omdat het wieltje recht blijft staan of schijn)....wij hebben voor deze gekozen omdat ie er gewoon leuk uitziet we vonden de Maxicosi zo 'lomp' eruit zien en hij klapt echt super makkelijk in en uitzichzelf uit! We hebben het nu ruim 3 maanden in gebruik en op het boodschappenmandje na (stang in de weg) is het echt een heerlijke wagen...in de tas bij je voeten kun je ook genoeg kwijt hoor hij ligt nog steeds in de bak en hij kan er ook nog wel een tijdje in denk ik..sterkte met je keuze
mura 3, vinden wij mooier als de 4.. ik ken drie mensen met problemen met de buzz 3 of 4 dus we wisten dat het niet zou worden..
Mura 4! nar ruim 2 jaar in gebruik ziet hij er nog prima uit en het is hele goeie kwaliteit, hij kan bijna weer omgebouwd worden voor de nieuwe beeb. We hebben er al veel plezier van gehad. De 4 vonden we iets stabieler dan de 3.
Ik ga ook voor de Mura. Waarom hoef ik niet te vertellen, ben het met al mijn voorgangers eens! Ben echt superblij met onze wagen.
voor ons de quiny Buzz 4.. Mura ziet er zo groot uit.. maar even voor iedereen.. Quinny merk is ook gewoon van Maxi Cosi zelfde fabrikant en kwaliteit.
dat klopt, maar toch hoor je wel veel klachten over de quinny hoor. ondanks het van dezelfde fabrikant is.
dat is zo maar ik ben zp blij dat ik mijn quinny heb in geruild voor de mura. de mura is veel stabieler op de een of andere manier
kwaliteit zal niet veel schelen maarreuh ik vind die buzz toch maar instabiel.. oja de mura 3 heeft ook gewoon vier wielen, alleen zijn de voorste wielen kleiner en zitten dichter bij elkaar...
Hey meiden, bedankt voor alle reacties en tips! Ben er dan ook (bijna) helemaal uit en wij gaan dan ook voor de Mura. We hadden namelijk eerst een duowagen aangeschaft van Firstwheels maar uiteindelijk gaan we die toch niet gebruiken, omdat zoontje liever wil lopen dan zitten. Dus toch besloten om een kinderwagen nieuw aan te schaffen, die we gelukkig cadeau krijgen Vriendin van me heeft ook de Buzz gehad en is uiteindelijk overgestapt op de Bugaboo. Zelfde reden als wat de meeste hier zeiden, namelijk dat de reiswieg stukken kleiner was.
De mura (4 wielen) is hier met grote tevredenheid in gebruik. Loop er heel erg veel mee, dus heb wat gebruikservaring . Hele prettige wagen, stabiel en makkelijk mee te nemen. Grote reiswieg is echt een voordeel. Inmiddels zit mijn zoontje in de wandelwagen en ook dat bevalt heel goed. Het boodschappenmandje had van mij nog wel iets groter gemogen, maar dat is bij bijna elke wagen (te) klein. De luchtbanden die veel als voordeel worden genoemd vind ik wat minder. Maar dat heeft niet te maken met het comfort, maar met het feit dat ik al 2x een lekke band heb gehad......op dat moment lijken banden die niet lek kunnen toch fijn