31 weken zwanger en erge jeuk!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Rebo, 5 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebo

Rebo Bekend lid

26 feb 2015
    720
    297
    63
    Ik ben 31 weken en heb sinds 2 dagen jeuk afgelopen nacht heb ik ontzettende jeuk gehad aan m'n voeten werd er gek van en heb nauwelijks geslapen.
    En nu beginnen mijn voeten weer.
    Herkend iemand dit?

2. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Ja ik heb zwangerschapscholestase gehad en ben daardoor met 37 weken ingeleid omdat medicatie niet aansloeg. Google maar eens, kenmerken zijn jeuk aan handpalmen en voetzolen. Ik zou morgen de verloskundige even bellen of je aankomende week kan bloedprikken. Het kan natuurlijk onschuldig zijn maar zwangerschapscholestase is alleen maar prettig als je er dan op tijd bij bent zodat ze het kunnen monitoren en kunnen ingrijpen wanneer de waarde te hoog worden.

Ik wil je niet bang maken hoor, het kan ook onschuldig zijn, maar ik herken het dus wel en ik had dus te hoge galzure zouten en ASAL EN ASAT waarden in mijn lever, wat duidt op cholestase.

3. Rebo

Rebo Bekend lid

26 feb 2015
    720
    297
    63
    Oké maar moet ik daar dan legen voor bellen?
    In t weekend?

4. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Het ligt er een beetje aan hoe erg je de jeuk zelf ervaart en inschat. Ik zou zelf denk ik tot maandag wachten, maar ik stond op een gegeven moment s nachts met mijn voeten tegen de vriezer en op de koude badkamer vloer omdat het niet te handelen was, haha. Er is nog een lid die hier meer ervaring mee heeft bij meerdere van haar zwangerschappen. Hippo vul jij mij aan?

Deel Deze Pagina