vrienden willen naar Samira club Tunesië..

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door marlidd, 6 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marlidd

marlidd Niet meer actief

Zijn we aan het kijken geweest naar Campina etc vragen vrienden van ons of we mee willen naar club hotel Samira Tunesië.. ik twijfel.. voor mijn gevoel word je makkelijk ziek in tunesie en ik twijfel aan het hotel. Iemand ervaring met dit hotel en Tunesië?

P.s Dit is mijn laatste topic hoor word moe van mezelf:( pfff besluiteloos..

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    ik ben 3 jaar geleden in Tunesië geweest en ik leef nog steeds;)

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Uh waarom zou je daar snel ziek worden? Gewoon geen water uit de kraan drinken en als je helemaal veilig wil ook geen salade.
    Wij zijn jaren terug in Tunesië geweest, hebben een geweldige vakantie gehad! Maar goed wij zijn sowieso niet bang voor dat soort dingen!

4. Treez

Treez Niet meer actief

Zowel mijn man en ik hebben echt een afschuwelijke voedselvergiftiging opgelopen in Tunesië. Aan de andere kant kan dit wel in meer landen gebeuren. Ik vond het persoonlijk daar niet prettig. Ik werd echt continue belaagd door mannen. Zelfs in de taxi was de chauffeur pijpbewegingen naar mij aan het maken via de acheruitkijkspiegel, terwijl mijn man naast mij zat. Ook de arts die mij behandelde voor de voedselvergiftiging maakte suggestieve opmerkingen. Op straat zaten ze de hele tijd ongewenst aan mij. Echt heel vervelend! Dat was elf jaar geleden. Vermoedelijk ben ik nu een stuk minder interessanter:roflmao:. Ik zou er echt nooit meer naar toe gaan. Ik ben overigens niet het type dat de hele dag op een resort hangt en veel van het land wil zien. Als je verder het resort niet afkomt, is het misschien wel een heel ander verhaal.

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    dit is mijn ervaring ook, alleen geen voedsel vergiftiging. Ik vind het echt een vreselijk land, kom er nooit meer. Zo vreselijk vrouw onvriendelijk

Hopsatee en Treez vinden dit leuk.
  6. marlidd

marlidd Niet meer actief

Dus beetje bezznes mannen bah! Betreft voedsel vraag ik het omdat ik in Egypte ook allebei de keren ziek was. En dacht dat dit land dat mischien ook snel zou hebben..ik wil eigenlijk gewoon wel met het vliegtuig op vakantie omdat rijden met onze kids bijna geen doen is maarja wel iets goedkoper ( athans moeten natuurlijk nog wel vanalles bijrekenen tol benzine eten.. ) in nl geven ze nu niet al te best weer meer dus dat valt een beetje af. Heb ook gekeken naar vakantie ter overname wegens annulering maar helaas ook niks tussen . Zucht! Zo moeilijk als je een klein budget hebt. Ik wil gewoon lekker even weg met de kids en man. Even weg uit de sleur ( huis gekocht ovb verkoop eigen woning en ons huis ook verkocht ovb verkoop eigen woning en het loopt voor geen meter stress!! Huis heel zien te houden..alles op tijd rond krijgen en daarna maaaaanden verbouwen pffffff... ik wil nu gewoon even relax op vakantie en even op adem komen. Het is zoo hecties met 2 kids alleen. ( manlief krijg maar 1 week vrij)

7. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Ik heb dezelfde ervaring als @Treez en @jada08. Ik zou zelf nooit meer terug gaan naar Tunesië. Zelfs met je vriend aan je zijde word je nog lastig gevallen. Bah!

Treez vindt dit leuk.
  8. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Oh je hebt 2 dezelfde topics hierover! Ik had in de andere gereageerd.

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Doe het niet! Ik ben hier ooit geweest en mijn verhaal staat hier in een topic van de ergste horror vakanties.
    Ik heb nog nooit zo'n goor hotel meegemaakt!

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Heb mijn verhaal even uit het andere topic gekopieerd, dat gaat dus over club samira.

Jaren terug in Tunesië een verschrikkelijk vakantie gehad. In de reisbeschrijving stond dat het na 23u rustig was in het hotel, dat klopt, maar de discotheek er naast ging tot 5u 's ochtends door.
    Daarnaast lekte de airco op het bedje van mijn dochter, dat bedje hebben we maar verplaatst.
    Als je de wc doortrok, kwam het water er via de onderkant van de pot uit (deze bleek ook los te staan), waardoor er standaard een plasje 'water' bij de wc lag. Uiteraard ook schimmel in de badkamer en de rest van de hotelkamer.
    Het toppunt van ranzigheid was toch wel toen mijn dochter een balletje achterna kroop onder ons bed en terug kwam kruipen met een bos zwarte haren in haar mond. :| Het bed is in 2 weken tijd ook nooit verschoond.
    Daarbij was het eten ook super vet en smerig, wat warm moest zijn was koud en andersom. Het kinderbuffet was het zelfde eten als wat er voor volwassen was, dat is op zich geen probleem, behalve dat dat eten dus bloedheet was omdat het op kinder hoogte op gaspitten stond.
    Het zandstrand lag vol met ranzig zeewier wat niet werd schoongemaakt. Het zwembadwater werd in de loop van de vakantie troebel,waardoor mijn dochter met haar gevoelige huid onder de uitslag kwam te zitten.
    In het weekend kwamen er Tunesiërs uit de grote steden naar het hotel en beschouwde dat als hun eigendom, als Europeaan werd je letterlijk weggeduwd bij het buffet. Daarnaast lieten ze alleen hun eigen kinderen van de glijbaan in het zwembad waardoor mijn zoon bijvoorbeeld een kwartier stond te blauwbekken boven op de trap terwijl die kinderen al voor de 5e keer gingen. Toen mijn man en een paar andere mannen verhaal gingen halen bij die ouders wilde die idioten al een vechtpartij beginnen, gelukkig was iemand van het hotel toen wel zo slim om de glijbaan te sluiten.

Uiteraard hebben wij geklaagd bij het hotel, maar opeens sprak men geen andere taal meer behalve Arabisch. De reisleider en reisorganisatie geprobeerd te bellen maar die waren onbereikbaar. Moesten via het thuisfront horen dat oad failliet was gegaan. Gelukkig hadden we zelf al de vliegtickets voor de terugreis dus dat leverde geen problemen op.
    Het hele hotel was zo slecht en smerig, andere hotelgasten hadden zelfs Red mijn vakantie gebeld, maar helaas was het seizoen al afgelopen (september).
    Dat was eens maar nooit meer Tunesië.

11. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wbt voedselvergiftiging/infectie...dit kan in alle landen voorkomen, vooral in wat zuidelijkere landen. Ga sowieso voor iedere reis buiten Benelux/omliggend even langs je huisarts of ggd voor vaccinatie-advies. En dan nog ben je alleen beschermd voor bepaalde vormen van voedselinfectie. Salmonelle enz komt in Spanje en Italie ook veel voor.
    Ik ben zelf ooit ongevaccineerd naar Marokko geweest, heerlijk genoten van straatstalletjes (stomstomstom, gewoon niet bij stilgestaan, geweldige doktersassistente ben ik...not) en ik ben totaal niet ziek geweest.

Anderzijds, ik heb samen met mijn vriend 1x in mijn leven in een sterrenrestaurant gegeten en wij hebben allebei de dag erna in het kleinste kamertje doorgebracht hahaha. Allebei rivierkreeftjes gegeten.

Tunesie algemeen lijkt me eerder eng qua veiligheid dan qua voedsel.

12. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.903
    5.221
    113
    Home
    Nooit meer !
    Niet door een voedselvergiftiging maar die mannen daar zitten ongevraagd aan je zelfs als je gewoon langs loopt zitten ze aan je waar mijn man bij stond

13. marlidd

marlidd Niet meer actief

jeetje zeg dat moet een vreselijke vakantie zijn geweest ! ik had al een beetje een vreemd voorgevoel bij dit hotel en gelukkig bevestig je het. dit gaat hem niet worden;) dankjewel!

ik ga nog even zoeken naar iets anders maar vrees dat het niks word dit jaar. of er moet deze week nog een leuke aanbiedingsweek ingaan met boeken. ( tui krijg morgen volgens mij weer een nieuwe actie dus wieweet.

14. marlidd

marlidd Niet meer actief

brr wat eng! onbeschoft.. dan voel je je ook niet op je gemak

15. marlidd

marlidd Niet meer actief

ik begijp het maar in sommige landen is soms het risco sterk verhoogd en ik weet dat egypte daarvan op 1 staat en dacht dat tunesie daar ook bij in de buurt zou komen. en idd tunesie lijkt mij ook wat te eng. onze vrienden moeten het zonder ons doen vrees ik ;) ( ze hebben nog niet geboekt gelukkig dus wieweet vinden ze nog iets anders

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier heb ik dus echt geen last van gehad....

Zegt dat misschien iets over mij?:roflmao:

marb, Bubblez en Zoe123 vinden dit leuk.
  17. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.903
    5.221
    113
    Home
    Oh echt haha want een vriendin ging een week na ons en die had precies hetzelfde haha
    Maar toen was ik wel wat jonger en had ik nog geen kinderen :roflmao:

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Mwah had toen nog maar 1 kind dus zag er nog goed uit haha, ook nog eens blond....:p
    Maar nee echt geen last van gehad :)

Anna009 vindt dit leuk.
  19. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Persoonlijk lijkt mij dit hotel echt totaal niks!
    Als je dan echt naar Tunesie wilt, dan zou ik echt voor een 5 sterren hotel gaan.

Kun je voor hetzelfde geld niet naar een hotelletje in Turkije?
    Zou ik persoonlijk eerder heen gaan dan Tunesië.

20. marlidd

marlidd Niet meer actief

Het is al van de baan;) nee helaas goedkoopste turkije gaat naar 2500 dit was 1875 met zijn 4tjes. Ons budget rijmt niet hoger dan 2000.

Deel Deze Pagina