Keukenzaken zonder onderhandelen?

Discussion in 'De lounge' started by marloes80, Aug 17, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Hoi,

onze keuken is aan vervanging toe. Nu heb ik eigenlijk helemaal geen zin in onderhandelen over de prijs. Zijn er nog zaken waar je gewoon meteen een normale prijs/offerte krijgt.

we wonen in Brabant, dus liever geen suggesties uit Groningen ofzo

GossipGirlxoxo likes this.
  2. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Je wil dus de hoofdprijs betalen?

In principe krijg je gewoon een offerte van de keuken die jij graag wil.
    Het is aan jou of je probeert te onderhandelen voor een lagere prijs.
    Onderhandel je niet, dan betaal je dus gewoon het bedrag op de offerte.

3. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    volgens mij zijn er ook zaken, die meteen een heldere en eerlijke offerte aanbieden. Ik heb geen zin in ‘ deze prijs geldt alleen vandaag’, ‘ik ga even met mijn baas overleggen’ gedoe.

Zeebra and Luna86 like this.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

5. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

Oct 14, 2018
    3,698
    3,491
    113
    I-kook. Wij waren blij verrast toen we de prijs hoorden. Heel schappelijk.

marloes80 likes this.
  6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Wij hebben goede ervaring bij Budgetplan, KVIK vonden wij ook transparant, maar wij zijn uiteindelijk voor budgetplan gegaan en de keuken staat nu bijna een jaar, heel erg tevreden. (Naam vind ik totaal niet passen, geeft een hele andere indruk)

marloes80 likes this.
  7. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,241
    11,820
    113
    Gewoon normale gedegen keukenzaken doen dat. Die maken een reele offerte. Wij hebben een paar jaar geleden een nieuwe keuken aangeschaft en zijn naar 3 zaken geweest die alle drie een reele offerte uitbrachten. Het waren alle drie ‘losse’ op zichzelfstaande zaken dus niet van een keten. Die dus kwaliteit en maatwerk willen bieden. Wij hebben veel rondgevraagd bij anderen waar die hun keuken vandaan hadden. En zijn zo bij deze zaken uitgekomen.

marloes80 likes this.
  8. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,495
    8,417
    113
    Zulke zaken bestaan zeker hoor!
    Zelf ook ervaring mee, goede ervaring wel te verstaan.

De prijs die we daar te horen kregen lag uiteindelijk rond de prijs die we bij zo'n grote keuken zaak te horen kregen naar meerdere onderhandelingen / overleggen met de baas (oftewel: sjekkie roken, een bezoek aan de wc, etc door de verkoper)

We hebben de keuken uiteindelijk daar gekocht waar de prijs direct vast stond. Viel niet over te onderhandelen.

Edit: de keuken die we gekocht hebben voldeed ook aan al onze wensen. De keuken bij de onderhandel-zaak moesten we zelfs compromissen doen, dus uiteindelijk waren we beter af zo!

@marloes80 omgeving Zwolle is voor jullie denk ik te ver weg?

marloes80 likes this.
  9. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,421
    446
    83
    Limburg
    Superkeukens doet iig niet aan onderhandelen.

10. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    1,5 uur rijden, kan best hoor.

Felice likes this.
  11. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

Oct 14, 2018
    3,698
    3,491
    113
    Nee, maar wel overpriced. Ookal zeggen ze zelf van niet :rolleyes:

einad likes this.
  12. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

Nov 3, 2010
    2,458
    1,407
    113
    Wij zijn bij keukendepot geweest in Tilburg..
    Ook niet hoeven onderhandelen of iets dergelijks..
    Waren prima prijzen!
    Is een relatief “goedkopere” keuken.. maar ik kan gewoon niet veel geld uitgeven aan een keuken…

13. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,241
    11,820
    113
    Ja maar als er dan wat is met je keuken (sowieso het installeren er van) is het 1,5 uur enkele reis. Er moeten bij jou in de buurt ook goede keukenzaken zitten. Zeker weten.

14. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,367
    113
    Avant, of 1 van de andere vestigingen. Die doen Niet aan onderhandelen. Wij hebben onze keuken daar niet vandaan, maar familie wel en ze hebben heel wat keukens versleten door de jaren heen, van goedkoop tot echt dure winkels , maar nergens was de service zo geweldig als daar.
    En ook niet vreselijk duur.
    Volgens mij zitten ze door heel het land. Avanti in de Betuwe

marloes80 likes this.
  15. Aries

Aries Niet meer actief

Daar heb je zelf toch geen last van? Wij zijn uiteindelijk pas geslaagd op 2,5 uur van huis, maar behalve voor de offerte laten opstellen zijn we er nooit meer geweest.

16. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,241
    11,820
    113
    Ja dat is voor iedereen anders hoe die er in staat. Ik zou dat zelf niet willen. Ik wil makkelijk bij een zaak binnen stappen als er iets is. Wij zijn voor onze huidige keuken wel een keer of 3 bij de zaak geweest waar we uiteindelijk geslaagd zijn. Eerst voor een algehele offerte en daarna nog voor verfijningen. Werkte heel fijn.
    Ook kwam de baas zelf nog bij ons thuis om de definitieve check te doen toen de tekening af was.

17. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Wij hebben nu voor de 2e x bij de plaatselijke keukenzaak een keuken gekocht, zij werken ook met een normale prijs (de eerste keuken is nu 7 jaar en is nog steeds heel netjes. We gaan verhuizen, dus vandaar weer een nieuwe keuken). Als Zwolle 1,5 uur rijden is, dan is mijn woonplaats minder dan een uur ;) (mijn moeder woont in midden brabant en dat is zo’n 50 minuten rijden). Als je wilt weten waar, dan stuur maar een pb. Is niet een hele goedkope zaak (beetje midden-hoog segment qua merken), maar ze hebben wel ook goedkopere opties geloof ik. Geen idee wat voor budget je in gedachten hebt.

Maar ik zou je aanraden om rond te vragen in je omgeving, als je bij een kleinere zaak gaat kopen, is het misschien wel handiger als het niet te ver is, tenminste, wij hebben beide keren best wel wat afspraken gehad voordat we de uiteindelijke keuken hadden uitgezocht. En tegenwoordig heb je inderdaad ook meerdere ketens die niet aan onderhandelen doen.

Syane likes this.
  18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    Volgens mij doet Bruynzeel keukens ook niet aan onderhandelen.

Zelf kopen we waarschijnlijk weer een keuken bij Ikea en apparatuur ergens anders. Uiteindelijk toch het meest voordelig.

19. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dan heb je te veel betaald want voor schoonzusje heb ik bij superkeuekens €7000 er af gekletst.

Alles wat onder de mandenmakersgroep valt zijn van die praktijken met alleen vandaag geldig even met mijn manager overleggen en vooral genaaid worden als je niets van de prijs af kletst.

einad, Celika, Lafayette and 7 others like this.
  20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Bij ons was Ikea niet goedkoper dan onze keuken.

NiekeKris likes this.

Share This Page