Even delen! Let helemaal niet op de E nummers maar Aspartaam vind ik wel zo'n gif. Nu kwam mijn moeder er vandaag mee dat het dus in Ice tea zit en ik kijk op de verpakking en ja hoor! Dus mocht je dit niet weten bij deze
O wist ik niet Een vriendin die er wel erg mee bezig is vertelde me dat het ook in cup-a-soup zit! Uitkijken dus.
Volgens mij is ice tea altijd een light product dus dat verklaard het. Las net dat het bij cup-a-soup niet om aspartaam ging maar een andere slechte stof die er inmiddels weer uitgehaald is. Cup-a-soup is dus veilig overigens zit wel in alle kauwgom een mate van aspartaam...
Ach ja... Ik kan mij er niet druk om maken. In bijna alle producten zitten slechte stoffen. Ik wil nog wel een beetje leven.
Het zit in de meeste ice tea. Als op de verpakking staat dat er stevia in zit, check dan alsnog de ingredienten: naast stevia zit er dan alsnog aspertaam in. Maar juist ice tea staat erom bekend hoor
Ja idd. Tegenwoordig zit er overal wel 'vergif' in. Ik word er moe van soms. Ik ben van Cola-drinker naar Ice-tea-drinker gegaan om minder suikers binnen te krijgen. Maar ik kijk gewoon niet te veel op de verpakkingen. Laatst op FB een discussie over drinkwater. Was een advertentie van Vitens. De ene zei dat het Nederlandse drinkwater vol met medicijnen zit, de ander dronk alleen maar pakken water, de ander kookte eerst het water en volgens Vitens (natuurlijk!) was ons drinkwater het schoonste ter wereld. Dus we kunnen zelfs niet meer op water en brood!
E-951 Aspartaam Eén van de meest gevaarlijke additieven is Aspartaam, E-nummer 951. Ondanks dat dit zoetmiddel door veel firmas wordt aanbevolen ter vervanging van suiker, (denk aan de light producten) is er al in 1973 door Amerikaanse onderzoekers aangetoond dat Aspartaam het zenuwstelsel aantast en dat het zeer kankerverwekkend is. Toch zijn er duizenden producten te krijgen die aspartaam bevatten. Aspartaam kan maar liefst 92 bijwerkingen veroorzaken, waaronder hoofdpijn, darmaandoeningen, hyperactiviteit, dementie, onvruchtbaarheid, tumoren en ga zo nog maar even door. De zoetstof kan ook ziekte van Alzheimer, Parkinson en Multiple Sclerose veroorzaken of verergeren. Andere benamingen voor aspartaam zijn: Phenylaline, Candarel, Nutra Sweet, Natrena, Sacharine en sinds kort Amino Sweet. Voorbeelden van producten met Aspartaam zijn: Kauwgom Light frisdranken Multivitamines Tandpasta Limonade Zoetjes Light chips (Bron: Corinne Couget 'wat zit er in uw eten'.
Ben er ook mee gestopt (vraag me niet voor hoelang), met zoetjes in de koffie overgestapt naar stevia (Goor! ) moet dus nu heel erg wennen aan stevia zoetjes. Trouwens weet iemand dit: het is toch een bepaald hoeveelheid wat gevaarlijk is w.b aspartaam?
Zo las ik een keer op een fles Spa rood, volgens mij die van de Aldi ofzo.. Was een eigen merk in elk geval.. En daar stond max 1 glas per dag ivm jodium wat er in zat.. Waarom verkopen ze het dan??
Honeybeeb, Dat is niet precies te zeggen denk ik. IK wil het helemaal niet binnenkrijgen, (mits een keer per ongeluk) maar anders toch gewoon zo weinig mogelijk. Simpel.