Vandaag precies 40 weken zwanger. Maar helaas nog niets dat lijkt op een op handen zijnde bevalling Geen slijmprop, geen harde buiken, geen vreemde pijntjes, niets Ik weet ook echt niet meer wat ik nog kan doen met mijn tijd. Morgen nog even naar de kapper, maar verder,... Alles voor de baby is wel klaar, maar ik verveel me gewoon een beetje. iemand tips voor de laatste weken?
Fotoalbums afmaken, nog even lekker met zijn 2 naar de bios zonder oppas te hoeven regelen, op je dooie gemak door de supermarkt slenteren, lunchen met vriendinnen, lekker lang in bad liggen met een goed boek.. Dingen die je de eerste periode minder makkelijk zou doen😊
Ik vind zelf van die Mandala kleurboeken heel leuk om te doen. Daar ben je zo een paar uur zoet mee! Verder idd lezen, goede serie volgen, misschien eventjes ontspannen met een manicure/pedicure/gezichtsbehandeling? Of zelf lekker in de weer met nagellakjes en dergelijke.. Edit: ooohh en idd, geniet nog even van jullie tijd samen! Ik vond dat toen heel suf klinken, ik verlangde juist enorm naar de tijd dat we niet meer maar met z'n 2en waren maar echt met z'n 3tjes.. Zoontje is nu ruim 1,5 en ik mis ons oude, spontane leventje soms wel een beetje. Ik kon bij wijze van spreken 2 tellen geleden nog geen plannen hebben en me nu ineens in m'n hoofd hebben gehaald dat ik .. wilde doen, en dan sprongen we gewoon in de auto en gingen we. Of uit eten, we gingen echt vaak uit eten! Lekker filmpje pakken etc.. Dat gaat nu niet meer zo makkelijk. Het is cliché maar waar: geniet hier nog van want straks ga je het missen
Ik kijk nu series, heb dingen voor de baby gehaakt, maak een beetje schoon en heb nu een kleurboek voor volwassenen gekocht!
Heb je toevallig ruimte in de vriezer?Dan kan je als je er zin in hebt wat dingetjes voorkoken (pastasaus,soep, ovenschotel ect) dan hoef je straks als je weinig tijd hebt het alleen op te warmen
Het klinkt idd zo suf, maar probeer nog dingen te doen met zn tweeen. Dat wordt straks echt veel minder makkelijk. Verder minder leuk, maar super handig als je al je suffe dingen op orde hebt, zoals je administratie, (zorg)verzekeringen, contracten nagelopen om te kijken of je nog goed zit etc. En tot slot, een bevalling Kan ook zonder voortekenen beginnen.
Ik herken het wel mama vai. Ik ben vandaag ook 40 weken zwanger en heb het idee dat de kleine nog wel even blijft zitten. Kleine is hier nog niets eens ingedaald. Verder wel harde buiken soms maar niets pijnlijks. Verveel me ook regelmatig al moet ik wel zeggen dat ik me er de laatste week beter aan over kan geven dan de verlofweken daarvoor. Ik doe alles langzaam: de was, boodschappen doen, luxe lunch maken voor mezelf etc. 😉 Verder idd serie kijken of tijdschrift lezen in de tuin als de zon een beetje meewerkt. Lunchen met mijn moeder of vriendinnen. En mijn vriend en ik gaan nu ook iedere week iets leuks doen samen: uit eten, naar de film of gewoon lekker alle twee. Soms vind ik het wel een beetje teveel geld kosten allemaal maar nu ik toch ook dat advies hierboven van meerdere vrouwen lees hebben mijn vriend en ik afgesproken vanavond toch nog maar weer te gaan uit eten. Nu kan het idd nog! 😀 Sterkte met de laatste loodjes! En wees blij dat je je zo goed voelt met deze termijn. (tenminste daar ben ik me bewust van, is meestal anders als ik de verhalen hier zo her en der lees)
Ik herken het helemaal van mijn vorige zwangerschap. Probeer lekker wat afleiding te zoeken, dan gaat de tijd sneller. Nog even op visite bij familie of een vriendin. Daar kom je straks ook echt minder aan toe. En ik keek heel veel series
hey! ik kreeg laatst te tip om een zwangerschapsmassage te gaan doen! schijnt echt heerlijk te zijn en je ontspant echt even lekker. verder ben ik t met de rest eens. ga lekker op pad met zn tweeën. oh of ga (als je t nog kan) een stuk fietsen of wandelen dat zou ook zomaar de bevalling op gang kunnen brengen succes nog even met de laatste loodjes! hoop dat de kleine snel komt
Hier ook (weer) de 40 voorbij.. zit me nu wel eens af te vragen hoe ik de dagen eigenlijk de vorige zwangerschap heb uitgezeten(??) Alle creatieve hobby's wel een beetje zat, dus nu overgestapt op het kijken van films en het doen van kleine spelletjes op de IPad.
Hier hetzelfde, ook de 40 weken voorbij en verveel me ook. Alles wat ik op mijn 'to do'-lijst had staan voor in mijn verlof, is gedaan. Ik heb ook niet de energie meer om echt iets actief te doen, dus ga ook niet echt meer naar buiten, tenzij het echt niet anders kan. Kijk vooral nu series en films, maar dat wordt ook vervelend op den duur. Tussendoor de huishouding,1 taak per keer en dan moet ik echt wel weer mijn rust nemen. En zit nu ook vaker op zp dan normaal
Ik lees ook van andere meiden dat ze allemaal 'gerommel' voelen. Steekjes, krampjes, voorweeen etc. Ik heb dat ook allemaal niet. Wel soms harde buiken maar die heb ik al 12 weken en ze zijn niet pijnlijk. Voelen jullie wel al wat of ook nog niks? En kan een bevalling eigenlijk uit het niets beginnen? Of wordt het vrijwel altijd aangekondigd door 'gerommel'? Iemand ervaring mee vanuit een eerdere zwangerschap?
Vooraf koken inderdaad. Je zal jezelf dankbaar zijn binnen enkele dagen! En het klinkt inderdaad suf, maar toch: genieten van de rust. Oh, wat mis ik die na vier jaar nog steeds.
Hier ook geen gerommel in de weken van te voren. Met 41+1 merkte ik 's middags dat ik wat last van mijn rug had, onderin. Toen dacht ik zou het...? En 's nachts begon de bevalling.
Lezen, zwangerschapsmassage (aanrader!), wandelen, lunchen met familie/vrienden, (online of in de stad) shoppen, nagels lakken, slapen, uit eten gaan, extra lang douchen of in bad (maak er een spa van met kaarsjes voor extra relax-effect, blogs lezen, de vlog van Anna Saccone op YouTube kijken, series kijken op Netflix, filmmarathon. Nu kan het allemaal nog! Geniet van je rust 😅
De laatste week ging ik nog lekker uit eten, Lekker naar bed om te slapen. Ik kookte allerlei dingetjes zodat mijn vriend in de kraamtijd alleen maar gerechten uit de vriezer hoefde te halen