Waterpokken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Smile, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Onze dochter heeft waterpokken.
    Maandag waren de eerste kleine blaasjes zichtbaar.
    Inmiddels is het donderdag en de blaasjes lijken nog steeds toe te nemen.
    Hoe lang gaat dit duren?
    En gaan die blaasjes echt allemaal weer weg? Ze heeft er zoveel?:(
    Ervaring gezocht dus...

2. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft het ook pas gehad. Het duurde op zich wel lang, een week of 3, incl. korstjes enzo. Bij mijn zoontje werden de blaasjes ook elke dag erger, dit opbouwen duurde een dag of 5, toen was het op zijn ergst en daarna begon het heel langzaam af te nemen. Als ze niet krabt gaat het echt wel allemaal weg, maar dat kost even tijd. Bij mijn zoontje zie je nu, een week of 6 later, nog steeds een paar rode plekjes. Het ligt ook aan het type huid hoelang je het blijft zien. Is ze er ziek van? Zo niet is het echt niet zo erg, het ziet er zieliger uit dan het is.
    Beterschap!

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

beginnen waterpokken altijd eerst met blaasjes?? of kan het ook beginnen met rode vlekjes??

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier inderdaad ook eerst rode velkjes die langzaam blaasjes werden en binnen no time zat ze onder. Dit hefet denk ik wel 5 dagen anagehouden tot het op zijn ergst was. De korstjes bleven erg lang zitten en ik kan nu pas zeggen dat de rode vlekjes die onder de korstjes vandaan kwamen nu een beetje weg gaan en het is toch echt al 3 maanden geleden.

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris heeft t ook gehad. Kreeg t 2 weken geleden, nu nog wat korstjes. Ze is er niet ziek van geweest en heeft nauwelijks jeuk gehad. Wij hebben haar preventief ingesmeerd met KidsClin (aanrader!!) en een paar keer in een lauw badje met een washandje dichtgebonden met havermout erin....Hierdoor ws ook geen jeuk gekregen en geluk denk ik.

Deel Deze Pagina