Als één van de laatsten in de rij vrienden die kindertjes krijgen, hebben wij héél veel spullen gekregen. Zo hebben we ook redelijk wat (gebruikte) flesjes gekregen in verschillende maten en van verschillende merken, inclusief een magnetronsterilisator van Avent. Graag wil ik de flessen schoon en gebruiksklaar maken voor ons kindje. Maar, wat is nu de goede manier? Ik heb de flessen afgewassen met een sopje, vervolgens in de sterilisator gedaan. De flessen vervolgens drooggemaakt. Is dit nu voldoende?? Of wat is de juiste manier? Kunnen jullie mij helpen?
Ik zou ze allemaal in een grote soeppan met kokend water doen en uitkoken met een flinke scheut azijn. Steriliseren heeft alleen zin als je de flessen ook direct gebruikt. Ik heb trouwens ook een Avent sterilisator, maar die liet altijd een zoutig smaakje achter in de flessen.
Uitkoken in een pan heeft hetzelfde effect als in sterilisator. Wat je gedaan hebt is prima, de kraamhulp zal voor de eerste fles toch nog wel een keer uit koken.
Is dat dan : water laten koken, gas eraf, koken laten stoppen en dan flessen en spenen erin? Of laten koken en dan flessen en spenen erin? En hoe lang moet dat dan?
Water koken, als t kookt flessen erin en minimaal 5min laten koken, dus gas aan laten. Flessen is 5 a 10minuten Spenen en flesspenen liefst maar 5 minuten, niet langer. Dan gaan ze.sneller kapot.
Met een scheutje azijn krijg je minder aanslag. Wij doen warm water in de pan met de harde delen van de fles zodra het kookt 6 min. Het speentje 3/5 min,gas kan dan uit.staat vaak ook op verpakking speen.succes
Wij deden gewoon alle onderdelen in de avent magnetron sterrelisator met een laagje water erin...dit zo' 3 à 4 minuten..