Handige tip podiki! Ik zal eens kijken op amazon. Hangt er ook vanaf hoe de nieuwe woonkamer wordt want we gaan nog verhuizen voor de baby komt. Maar mij lijkt een box gewoon ideaal. Daar kan een kindje veilig in liggen en ook zelf een beetje in spelen. Is een voedingskussen ook een must volgens jullie?
Ik heb een voedingskussen om zelf mee te slapen voor de baby weinig gebruikt. Box hier echt een must om te spelen en op het begin als slaapplek. Hydrofiele luiers ook mega veel gebruikt!
Als ze daar ikea hebben of iets dergelijks kun je natuurlijk ook 2 bedjes kopen 1 als box in de huiskamer en 1 als bedje in de slaapkamer. Misschien is dat een idee?
Ook een goed idee!! Alleen vind de bedjes van ikea dan wel weer klein, als de baby wat groter is, is er weinig speelruimte in een bedje. Ik heb al gekeken op Amazon.es: libros, cine, electrónica, videojuegos y más., volgens een tip hier van een ander lid die in Spanje woont en zag daar boxen vanaf zo´n 65 euro dus dat is niet verkeerd. Een voedingkussen schijnt ook wel prettig te zijn tijdens het slapen wanneer je een beetje aan het einde vd zwangerschap bent?
Met voedingskussen slaap ik al een paar weken. Heerlijk mn buik ondersteund als ik op mn zij lig of onder mn knieën als ik rusteloze benen heb. Bij ikea hier hebben ze dacht ik ook hydrodoeken, mss bij jullie ook?
Ja de Ikea hydrofielen zijn heerlijk en hebben een fijn prijsje! Bij de eerste had ik veel prenatal basic (klein, dun en stug) want ik ontdekte deze pas later - voor de tweede ligt er een stapel Ikea doeken klaar! Een voedingskussen heb ik bij dochterlief niet gehad, en een gewoon kussen heb ik alleen de eerste weken gebruikt, daarna was ik handig genoeg om zonder te voeden. Ik gebruik mijn man als kussentje in de nacht. Nu heb ik een voedingskussen te leen gekregen, ben benieuwd of ik m ga gebruiken.
Ja mij lijkt zon voedingskussen vooral prettig om mee te slapen maar dat kan ook wel met een ander normaal kussen. Ik zal eens kijken of Ikea hydofiele doeken heeft hier! Zo niet haal ik het als ik in NL ben, bij de hema bijv..
Ik vind zelf het voedingskussen niet fijn om mee te slapen. Komt omdat ik erg veel draai en dan moet die hele "worst" mee. Maar sommige willen niet anders dus is heel persoonlijk. Ik gebruik nu gewoon kleine kussens of zelfs een opgevouwen plaid. Ik hoop dat ik het voedingskussen straks wel ga gebruiken met het voeden.
Voedingskussen vind ik wel fijn om te slapen, heb er eentje sinds dit weekend. Neemt wel veel plaats in in bed maar gelukkig hebben we een groot bed. Of ik het straks ook met voeden ga gebruiken, weet ik nog niet. Verder vind ik het heel moeilijk wat je allemaal moet kopen. Ben helemaal in de war
Box, als baby lag ze er in te slapen en later speelde ze er wel in maar vaak ook niet wilde eruit.....dus kleed op de grond en dat vondt ze super,...met 7 maanden box weggedaan dochter ging toen ook al staan tegen de bank/stoelen/tafel en op ontdekkingstocht door het huis. wipstoel wel super veel gebruikt, in het begin met 3 maandjes voor de groente en fruithapjes.....in een eetstoel kunnen ze dan nog niet. maar ze zat er ook vaak lekker in zat een schommel functie op en dan wiegde ze zichzelf in slaap. wagenbak op de kinderwagen....ramp! altijd huilen in dat ding ze vondt het echt niets aan. lag ze in de maxi cosi dan was er niets aan de hand......dus wagenbak amper gebruikt, zou ik dus ook niet meer kopen bij een 2de gaan we voor de stokke izi sleep (autostoel die in ligstand kan). dekens en lakens......ligt nu nog nieuw in de kast zooooo zonde!! ze was z´n woelwater dat we het eng vonden om een deken over haar heen te leggen en hebben dus alleen slaapzakken gebruikt. bij een 2de koop ik dus ook alleen slaapzakken en geen dekens meer. bij meisjes rokjes en jurkjes met strookjes of andere onhandige kledingstukken, echt niet fijn met verschonen en lijkt me voor de kleine ook echt niet lekker liggen, dus daar gingen al die leuke rokjes en jurkjes nieuw de kast in en werden alleen de eenvoudige boxpakjes en setjes aangetrokken. rompertjes met lange mouwen ook z´n hel, zou nu alleen korte mouwen kopen. Box/bedmobielen passen niet op alle boxen/bedden, wij hadden z´n leuk mobiel gekocht 60,- past ie niet op de box en ook niet op het bedje trouwens balen........volgende keer eerst een box kopen en dan kijken of het mobiel erop past. en zo is er nog wel meer hahaha, Ja heb een hoop geleerd bij de eerste bij een 2de gaan we het toaal anders doen kwa inkopen hahaha.
@silvana, Mag ik vragen waar je slaapzakjes vandaan haalt die ze al aan kunnen vanaf de geboorte? Ik zie ze alleen vanaf 70cm en het wordt afgeraden om deze bij kinderen <3mnd te gebruiken..
Ik heb slaapzakken maatje 50 gezien bij de wibra. Tussen 50 en 70 zat dan weer niks. Onze dochter heeft de eerste twee-drie maanden in de puckababy gelegen icm een lakentje en evt dekentje (was een warme zomer)
Handige tips silvana! Ik denk dat het ook een beetje ligt aan hoe de baby is met bepaalde dingen Onze baby zal in januari geboren moeten worden en dan is het hier in de huizen vrij koud, dus dan moet ik wel idd wel een lekker warm slaapzakje met dekentje erover hebben. Daar ga ik nog wel naar op zoek. Poppetje als je iets vindt, let me know, dan haal ik het in NL !