Must have voor de winter voor baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzzert, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    #21 Miss T, 18 sep 2012
    Laatst bewerkt: 18 sep 2012
    Ik heb er geen ervaring mee (ik had een spenenkind), maar misschien kun je twee paar kopen. Zonder wanten is het wel erg koud. Die kleintjes zitten stil, dus dat is extra koud.

Aanvulling:
    Als je van zachtroze houdt: ik heb nog een setje van Barts in de aanbieding. Het mag voor 5 euro exclusief verzendkosten weg.
    Het gaat om een muts, sjaal en wantjes.
    Welcome! | kleertjes.com
    Welcome! | kleertjes.com
    Voor een foto van de muts moet je even je mailadres in een PB sturen.

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik zit zelfs te twijfelen of ik voor mijn zoon dit jaar ook nog een voetenzak ga kopen... Heb een duowagen gekocht maar zat geen voetenzak bij. Hij is nu 2jaar en drie maanden. Dus straks is skipak en lekkere warme snowbootjes en dikke sokken missch al wel voldoende...

Maar on-topic: skipakje aan een stuk werkte hier echt heel fijn! Geen gedoe met jasjes die omhoog kruilen enz.

Ik zou wel op tijd je spulletjes halen want vooral wantjes enz zijn vaak heel snel e overal! X

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wollen ondergoed bv via littleshoparoundthecorner.nl is echt heel fijn, een wollen hemdje onder de katoenen romper.
    Een jumpsuit of overal van dunne stof, een skipak vind ik pas handig als ze lopen maar een overal is fijn van wagen naar huis, in de draagdoek etc.
    Warme slofjes, bv deze Leren babyslofjes | Babyschoenen

5. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    D. duimt ook en ik heb op een gegeven moment wantjes gebreid waarvan 1 met een gat zodat de duim daardoor kon :p Zijn andere wantjes werden zo nat en koud. Als hij niet duimde stopte ik zijn handen in de voetenzak.

6. Fransa

Fransa Niet meer actief

Met 10 maanden zou ik ook nog wel een voetenzak kopen. Onze Lodger Bunker heb ik gekocht in de winter dat onze oudste al 15+ maanden was. Heeft hij nog heerlijk van genoten. Zo lang je ze in een wandelwagen vervoerd kan een voetenzak prima. En ik doe zoiets liever dan ze voor elk uitje in een skipak te hijsen. Dat laatste hebben we ook wel, maar die gebruiken we dan ook echt voor in de sneeuw...

Velourspyamaatjes zijn ook bij bijv. de C&A te koop.

Warme slofjes zeker ook niet vergeten! Aapies heeft hele leuke gevoerde laarsje; Leren babyslofjes | Babyschoenen. Vorig jaar had mijn jongste die, die waren echt heerlijk warm aan z'n voetjes.

Bij mij hadden/hebben ze ook altijd rompers met lange mouwen aan. Ook wel lekker. Zo'n wollen hempje is ook wel een goed idee. Waar zou ik die kunnen vinden?

7. Oogpotlood

9 sep 2012
    58
    0
    0
    Fulltime mammie
    Sassenheim
    Skipakje, is heerlijk warm.

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Voetenzak vind ik alleen handig als je kindje een jas draagt eigenlijk.

Hoe kleiner liever hoe minder gepruts met kleertjes vond ik, dus dan is een warme wikkeldoek (of bunker) super voor in de maxicosi of kinderwagen. Je hoeft je kindje dan niet steeds om te kleden (en wakker te maken ;) ) maar legt ze gewoon op die doek, dichtvouwen en klaar. Evt nog een dekentje eroverheen in maxi-cosi of kinderwagen en ze liggen helemaal super.

Let op dat sokjes niet strakkig zijn, dat is koud. En natuurlijk een goeie muts en evt weer en windcreme (Weleda) op de wangetjes.

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Welke voetenzak, vanwelk merk?

10. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Van Bugaboo.

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Mijn manneke, nu 9 maanden, loopt nog niet en wat is dan het advies: warme slofjes of al echte schoenen of daarmee wachten tot ie echt loopt?
    Doe 'm nu van die goedkope babygympies aan, leuk maar niet functioneel verder natuurlijk...

12. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Hier op de markt verkopen ze bij de sokkenkraam antislipsokken. Dat zijn dikke, warme sokken met nopjes eronder tegen het uitglijden. Ik deed mijn dochter altijd van zulke sokken aan over haar gewone sokjes. Ik geef graag geld uit, maar ik vind die leren slofjes onzin als ze toch nog niet kunnen lopen. Die sokken kosten ongeveer vijf euro.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik had hier aapies en komen er straks ook weer voor de jongste.

14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Lodger Bunker!

Deel Deze Pagina