Must haves lange autoreis met 8 jarige

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Miracle79, 4 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben in het midden op de achterbank een bak staan met van alles en nog wat erin. Ik loop het hele jaar door geregeld bij Kruidvat e.d. binnen voor kleine spelletjes e.d. Die bak is dus goed gevuld.

Ze mogen van mij best veel schermtijd in de auto. Maar niet constant. Ik wil dat ze minstens elk uur ook even naar buiten kijken. Sowieso voor de oogspieren. Maar ook zodat ze nog eens wat zien van de wereld om zich heen. In zo'n schermpauze lees ik voor of we doen inderdaad autobingo.
    Of ze spelen met elkaar (of met mij) een spelletje. Soms gaat één van de kinderen even voorin en een volwassene achterin. Dat doet ook altijd al veel, even een (andere) buur of zelf even op een andere plek zitten.

Ik heb als reisspelen o.a. 4 op een rij, wie is het en zeeslag. En natuurlijk kwartet en een stok kaarten om mee te pesten.

Miracle79 en citroenrasp vinden dit leuk.
  2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Onze zoon kan niks op een scherm doen zo der beroerd te zijn.
    Hij is gek op podcasts en luisterboeken.

Miracle79 vindt dit leuk.
  3. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    heb je een gewone plastic back of zo’n organizer? Ik zag dus allemaal speciale bakken maar best prijzig met vakjes enzo.

4. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Genoeg goeie tips hier, heel blij mee. Ik ga van alles inslaan/printen en dan moet het wel een succes gaan worden :)

Amberxx vindt dit leuk.
  5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb zelf een bak gemaakt. Creatief met dozen. Misschien niet de mooiste, maar heeft me behalve een rol ducttape niks gekost en hij voldoet prima.

6. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Hahaha geweldig en super goed idee! Heb nog een mooie doos staan, ik ga eens kijken wat ik daarvan kan maken :)

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb een vrij diepe doos (ongeveer de diepte van de achterbank en de breedte dat hij tussen twee kinderstoelen in past) als basis gebruikt. In een deel van die doos heb ik met kleinere doosjes een vakverdeling gemaakt. Ik had zelfs nog een dikke kartonnen buis (verpakking van een tafelkleed of poster ofzo) die ik op de juiste hoogte heb afgezaagd en die er als bekerhouders in staan.
    Aan de achterkant van de doos heb ik twee openingen gemaakt. Daar kan ik de autogordel van de middelste zitting doorheen halen. Dan vliegt in ieder geval niet de hele doos door de auto als we een keer hard moeten remmen (een deel van de inhoud waarschijnlijk wel...)

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik nam jarenlang van alles mee maar in praktijk doen ze niets anders dan ipad kijken/spelen, muziek luisteren en slapen

9. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Wij hebben zo’n armsteun die je naar beneden klapt met 2 bekerhouders. Dus ik heb van de doos die we nog hadden de deksel afgezaagd en ze mag ‘m
    Zelf versieren en haar spulletjes erin doen.
    Heb een leuke achterbank bingo geprint dus die zit er alvast in. Zo heeft ze zelf alvast wat voorpret :)

tupp vindt dit leuk.
  10. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Ja ik gok dat dat hier ook het geval gaat zijn hoor. Heb voor de afwisseling nog wat leuke spelletjes dankzij alle tips en ik haal vd week nog wat kleine cadeautjes die ze onderweg mag uitpakken.

11. Simmiee

Simmiee Actief lid

15 apr 2015
    396
    222
    43
    Hier ook de tablet mee
    Stiften en een nieuw kleurboek
    En ik verzamel het hele jaar door cadeautjes die ze onderweg krijgen.
    Ik probeer de eerste paar uur door te komen en dan iedere 1.5 uur een klein cadeautje. Polly pocket e.d. word wel gewaardeerd hier en kruidvat heeft rond deze tijd van het jaar ook altijd heel betaalbaar van die poppetjes en rommeltjes voor 2 a 3 euro.. zitten soms bijvoorbeeld 2 poppetjes is en die herpak ik in 2 losse poppetjes. Dan heb ik ook wat voor de terugweg

12. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    hahaha nou dat dus, eerste paar uur proberen door te komen.
    We gaan eerst naar Frankrijk en slapen daar een nachtje bij familie maar dochter zei zelf al, dan ben ik de volgende dag wel grumpy omdat ik daar altijd te laat ga slapen :roflmao:
    Dus de volgende dag vertrekken we na de lunch en dan hopen we dat het een beetje gaat qua "grumpiness". Morgen maar even wat kleine dingetjes inslaan. Ze is gek op die kleine hatchimals, pixibells, die katten in een melkpak. Dus hoop dat ik dat soort dingen nu kan krijgen.

Deel Deze Pagina